Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på tre år. Ønsker nå et barn til, men menstrasjon har ikke kommet tilbake etter fødselen. Noen andre som har opplevd at mensen blir så lenge borte? Har prøvd å snakke med legen, men det blir bare avfeid hver gang. Hadde akuttkeisersnitt grunnet infeksjon i livmoren. Vet ikke om det har noe å si

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør snakke med lege igjen, helst en annen lege. Kost på en time hos privat gyn. 

Anonymkode: 27c5e...0c1

• Liker 1
Skrevet

Har kranglet meg til blodprøver hos legen, men ikke fått svar på hvordan de var. Bor på en veldig liten plass hvor vi har en fastlege og turnuslege av og til. Bør kanskje reise til en by og få en privat gynekologtime

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres dessverre ikke normalt ut, få tak i en annen lege

Anonymkode: 14670...0e2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Elius skrev (9 timer siden):

Har kranglet meg til blodprøver hos legen, men ikke fått svar på hvordan de var. Bor på en veldig liten plass hvor vi har en fastlege og turnuslege av og til. Bør kanskje reise til en by og få en privat gynekologtime

Støtter deg i det siste, reist til byen å ta det privat. Bor på et lite sted jeg også, å skal man noe mer enn bare legebesøk så må vi en time unna. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Støtter deg i det siste, reist til byen å ta det privat. Bor på et lite sted jeg også, å skal man noe mer enn bare legebesøk så må vi en time unna. 

Da ordner jeg meg gyn time etter påske. Trenger virkelig svar på dette. Er 24 år så vet med sikkert at det ikke er overgangsalderen😂

AnonymBruker
Skrevet
Elius skrev (1 minutt siden):

Da ordner jeg meg gyn time etter påske. Trenger virkelig svar på dette. Er 24 år så vet med sikkert at det ikke er overgangsalderen😂

Det kan du jo ikke være sikker på. Det finnes faktisk de som kommer tidlig i overgangsalderen, men ikke det som er normalen.

Anonymkode: 68d0a...db1

• Liker 1
Skrevet

De fjerne ikke livmoren under keisersnittet da? Pga infeksjonen

Skrevet
Anonymous 91 skrev (4 minutter siden):

De fjerne ikke livmoren under keisersnittet da? Pga infeksjonen

Skulle tro det sto info om det i journalen. Og ikke minst noe man fikk beskjed om ved utsjekk fra barsel. 

Skrevet
mereo skrev (Akkurat nå):

Skulle tro det sto info om det i journalen. Og ikke minst noe man fikk beskjed om ved utsjekk fra barsel. 

Skulle tro det, men det skjer ofte feil på sykehus.  

Skrevet
Anonymous 91 skrev (1 minutt siden):

Skulle tro det, men det skjer ofte feil på sykehus.  

Det vet jeg, men det skal fortsatt stå i journalen/epikrisen. 

Skrevet
mereo skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg, men det skal fortsatt stå i journalen/epikrisen. 

Ikke loggført  da sikker, om det er det. Det vet man jo ikke. Mye som ikke er loggført i min journal for å si det slik

Skrevet
Anonymous 91 skrev (5 minutter siden):

Ikke loggført  da sikker, om det er det. Det vet man jo ikke. Mye som ikke er loggført i min journal for å si det slik

Da er det bare å skrive klage, for det er ett seriøst svikt i tilfellet.

Skrevet

Vi fikk null informasjon før og etter keisersnittet. Måtte klage for å få vite grunnen til at det ble keisersnitt. Har lest epikriser og journalen gjentatte ganger, men står ikke noe om det. Kan selvfølgelig være tidlig overgangsalder, men legen sa værtfall at det ikke var det. 
Vet selvfølgelig ikke hvor mye jeg kan stole på fastlegen😅

Skrevet

Fikk også beskjed av overlegen på gyn om å vente med å bli gravid til det var gått 1 år. Regner da med at de ikke har fjernet livmoren

Skrevet
Elius skrev (38 minutter siden):

Fikk også beskjed av overlegen på gyn om å vente med å bli gravid til det var gått 1 år. Regner da med at de ikke har fjernet livmoren

Tviler sterkt på at de hadde sagt det om de fjernet den. Da hadde beskjeden vært anerledes.

Skrevet

Hadde du regulert mens for fødsel? Gå til en gynekolog..ikke helt normalt å ikke få mens 1 år etter fødselen

Skrevet

Hadde regelmessig, men lang syklus før jeg ble gravid. Har ikke hatt mensen siden juni 2018, altså siden jeg ble gravid 

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen din er jo på jordet om han mener dette ikke bør sjekkes ut. Jeg ville ha spandert på meg en time hos en privat gynekolog.

Anonymkode: 70c81...d3d

• Liker 2
Skrevet

Fastlegen presterte å si « du bør jo ikke bli gravid akkurat nå, så da trenger vi ikke sjekke». Grunnen til det var at hun ønsket at jeg skulle prøve en medisin jeg ikke har behov for. Ikke har jeg prøvd den og kommer ikke til å bruke noe medisin så fremst jeg ikke må. Trur jeg skal ordne meg fastlege i nabokommunen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...