Gå til innhold

Skattemelding - salg av fritidsbolig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og ektemannen har solgt vår fritidsbolig. Siden vi er gift, holder det at han fører opp alle detaljer i sin selvangivelse. 

Vi gjør dette på gjeld og renter, blir det likt med salg av bolig siden vi er gift? 

Anonymkode: 4603d...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere kan velge å bare føre det på en av partene ja. Hvis dere har eid fritidsboligen i mindre enn 5 år må det skattes av, men det spiller ingen rolle hvordan dere velger å føre det.

Anonymkode: d51e7...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere kan velge å bare føre det på en av partene ja. Hvis dere har eid fritidsboligen i mindre enn 5 år må det skattes av, men det spiller ingen rolle hvordan dere velger å føre det.

Takk for svar. Vi må skatte, siden vi bare har eid den i 4 år. Da fører vi alt på ektemannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk for svar. Vi må skatte, siden vi bare har eid den i 4 år. Da fører vi alt på ektemannen. 

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke bare fører på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke bare fører på begge?

Fordi alle detaljene ikke er helt i mål, vi venter på noen detaljer fra banken. Jeg arbeidet i dag med selvangivelsen og ville bare bli ferdig med det og sende inn. 

Skatten blir det samme uansett hvordan vi deler det (vi har felles økonomi). Men jeg var usikker på om det måtte føres på min eller om det holder på mannen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi alle detaljene ikke er helt i mål, vi venter på noen detaljer fra banken. Jeg arbeidet i dag med selvangivelsen og ville bare bli ferdig med det og sende inn. 

Skatten blir det samme uansett hvordan vi deler det (vi har felles økonomi). Men jeg var usikker på om det måtte føres på min eller om det holder på mannen sin. 

Men om dere selger nå så skal ikke dette føres i år men til neste år.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men om dere selger nå så skal ikke dette føres i år men til neste år.

Vi solgte den i fjor, via eiendomsmeglerne til banken vår. De sa at vi skal ha fradrag på en del ting som de skal sende oss detaljerte opplysninger om. Blant annet meglerpris, styling, fotograf osv. Dette må sikkert dokumenteres, så vi venter på alle detaljer fra banken. Fakturaen var lite spesifikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...