kineknute Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Hei! Etter å ha hatt utallige forsøk og brukt uhorvelige mengder gryn på eggløsningstester så fikk jeg to streker på pinnen i dag. Litt info: Forrige mens 13-20 mars. Peak på eggløsningstest 29/3 10/4 - blod utflod - negativ test. Svært ømme bryster. 11/4 - blodig utflod - negativ test 12/4 - POSITIV TEST!! Økende blødning - litt mer enn bare blodig utflod. Mer "oransje"-farge enn mens, lukter heller ikke mens.. Noe som minner om mensmurringer ift smerter. Umulig å si noe om IKM eller syklus - i og med at covid-vaksine virkelig har tullet til dette.. Forrige måned var mens 14 dager forsinket. Men dette er jo en ny erfaring for meg - jeg har aldri vært gravid før, og vet jo ikke om jeg er det nå heller, til tross for to streker.. Blødningene... Samboeren tullet med at det var festeblødning når jeg kom oppgitt ut av badet 10/4. Kan en festeblødning vare så lenge - og bli økende? Har kroppen ordnet opp selv - KA/SA? Feil positiv test - kanskje det rett og slett er mensen?😥 Deres erfaringer, råd og tips verdsettes!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Skrevet 13. april 2022 Når skulle du etter beregningene hatt mensen denne måneden? Anonymkode: 7be6e...302
kineknute Skrevet 13. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skulle du etter beregningene hatt mensen denne måneden? Anonymkode: 7be6e...302 Umulig å si noe om IKM eller syklus - i og med at covid-vaksine virkelig har tullet til dette.. Forrige måned var mens 14 dager forsinket.
kineknute Skrevet 13. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2022 Positive tester i dag også. Nederste er fra i går. Fortsatt noe blødning, type brun/oransje utflod.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Mange som blør litt uten at det har så stor betydning for svangerskapet, så det kan være helt normalt. Vær litt obs på svangerskap utenfor livmor da man også kan blø litt ifbm det. Hvis du fortsetter å blø og testene øker i styrke samt hvis du føler ubehag eller smerter i den ene siden i magen bør du kontakte lege. Anonymkode: 80c0a...faa
Laura80 Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Da jeg fikk siste trodde jeg bare jeg fikk mensen. Blødde som normalt, men kun 1-2 dager, så var det helt borte igjen. Men trodde jo det var mens, den var jo ikke Så kort heller. Først nesten 4 uker senere testet jeg positivt og på ul senere viste det seg at jeg allerede var gravid da jeg hadde den mensen. Så det går an. Er vel ikke akkurat en feste blødning men heller en hormonell blødning. Hadde ikke mer blødninger etter det. Så bare test om et par dager. Stiger styrken i streken er du gravid . 2
kineknute Skrevet 14. april 2022 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2022 Laura80 skrev (10 timer siden): Da jeg fikk siste trodde jeg bare jeg fikk mensen. Blødde som normalt, men kun 1-2 dager, så var det helt borte igjen. Men trodde jo det var mens, den var jo ikke Så kort heller. Først nesten 4 uker senere testet jeg positivt og på ul senere viste det seg at jeg allerede var gravid da jeg hadde den mensen. Så det går an. Er vel ikke akkurat en feste blødning men heller en hormonell blødning. Hadde ikke mer blødninger etter det. Så bare test om et par dager. Stiger styrken i streken er du gravid . Jeg tror jeg kan begynne å håpe nå!!! 🤩🤩 3
Laura80 Skrevet 14. april 2022 #8 Skrevet 14. april 2022 kineknute skrev (8 timer siden): Jeg tror jeg kan begynne å håpe nå!!! 🤩🤩 Så bra! Gratulerer
kineknute Skrevet 14. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2022 Fortsatt noe blødning - i varierende grad.. Uggen i kroppen, og fryktelig sliten. Hatt skikkelig mensmurringer/kramper i dag… Ååh, blir bekymret over alt som skjer nå!!
Laura80 Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 kineknute skrev (11 timer siden): Fortsatt noe blødning - i varierende grad.. Uggen i kroppen, og fryktelig sliten. Hatt skikkelig mensmurringer/kramper i dag… Ååh, blir bekymret over alt som skjer nå!! Ring lege over helgen og be om å få sjekket opp ned blodprøver på hcg samt be om tidlig ul.
kineknute Skrevet 16. april 2022 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2022 X-oh skrev (3 timer siden): Hvordan går det med deg? 🤗 🤍 Takk som spør! Ingen store forandringer her.. Fryktelig sliten, tre-fire timer med lett blødning og sterke smerter hver dag siden positiv test. Trøster meg med at en spontanabort ville ikke «kommet og gått» som dette gjør.. Riktignok kan svangerskap utenfor livmor gjøre det. Leter litt etter ting som kan gå galt, for å ikke ha for store forhåpninger (stakkars samboer!), griner i øst og vest… Vi telte ista - dette er vårt fjortende forsøk før en positiv test. Fortsatt to helt tydelige streker på pinnen. Har lest at det bare er tull å teste flere ganger, men føler det er en måte å kontrollere at det ikke har gått galt… Og dette er bare tull, det vet jeg - men får meg ikke til å stoppe med det.. Puppene mine gjør så vondt at BH er veldig ukomfortabelt 🙈 Ryggen er vond. Søvnkvaliteten er elendig (nå er klokka 02:30…). Ugrei i magen. Uggen i kroppen. Oppriktig redd. Og det er ingen god følelse.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Du må ringe lege og få en sjekk🙂 Anonymkode: 2392c...ac9 1
kineknute Skrevet 16. april 2022 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2022 Update! Har nå vært i kontakt med en jordmor - som kunne berolige meg med at 50% av alle gravide kvinner opplevde de symptomene som jeg opplever nå. Så lenge smerten ikke er ensidig, og det ikke er rennende blod - så er det viktigste jeg kan gjøre - å slappe av. Og ensidig smerte har det ikke vært. Rennende blod har det ikke heller vært. Time til HCG bestilles på tirsdag! 1
kineknute Skrevet 18. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2022 Elleve tester tatt siden 12/4. Nå har jeg (heldigvis) ikke flere tester. Søvn - hva er det? I løpet av den siste uken har jeg knapt sovet. Er så heldig at jeg som regel sover hele natten uten avbrekk, sånn er det ikke nå… 🙈 Sover ca 4-5 timer usammenhengende. Sliten? Ja! 🙈 Vondt i ryggen - spøker med at jeg har bekkenløsning til samboeren.. Og han er jo fantastisk, bygger opp med puter og er bare god. Fortsatt periodevis krampaktig følelse i området rundt livmor - men ingen blødninger på 1,5 døgn nå. Humøret? Aldri hatt makan til humørsvingninger. Så mye snørr og tårer som har kommet ut av meg i løpet av den siste uken - … Flere år siden forrige gang. Kvalme? Blir fryktelig kvalm om jeg spiser for mye - og for mye søtt. I dag innbiller jeg meg at jeg har litt morgenkvalme, men jeg er usikker - det er vel for tidlig? Hyppig vannlating? Hele tiden!! Jeg synes dette er fantastisk spennende - og det er så etterlengtet. Har lyst til å skrike det ut til alle nære og kjære, men klarer heldigvis å beherske meg litt. Vi har blitt enige om at vi ikke sier noe før i slutten av juni (da har tre av fire besteforeldre bursdag), ettersom vi ønsker å ha en eventuell sorg for oss selv.Desto bedre er det å ha dere!!
Laura80 Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 kineknute skrev (9 timer siden): Elleve tester tatt siden 12/4. Nå har jeg (heldigvis) ikke flere tester. Søvn - hva er det? I løpet av den siste uken har jeg knapt sovet. Er så heldig at jeg som regel sover hele natten uten avbrekk, sånn er det ikke nå… 🙈 Sover ca 4-5 timer usammenhengende. Sliten? Ja! 🙈 Vondt i ryggen - spøker med at jeg har bekkenløsning til samboeren.. Og han er jo fantastisk, bygger opp med puter og er bare god. Fortsatt periodevis krampaktig følelse i området rundt livmor - men ingen blødninger på 1,5 døgn nå. Humøret? Aldri hatt makan til humørsvingninger. Så mye snørr og tårer som har kommet ut av meg i løpet av den siste uken - … Flere år siden forrige gang. Kvalme? Blir fryktelig kvalm om jeg spiser for mye - og for mye søtt. I dag innbiller jeg meg at jeg har litt morgenkvalme, men jeg er usikker - det er vel for tidlig? Hyppig vannlating? Hele tiden!! Jeg synes dette er fantastisk spennende - og det er så etterlengtet. Har lyst til å skrike det ut til alle nære og kjære, men klarer heldigvis å beherske meg litt. Vi har blitt enige om at vi ikke sier noe før i slutten av juni (da har tre av fire besteforeldre bursdag), ettersom vi ønsker å ha en eventuell sorg for oss selv.Desto bedre er det å ha dere!! Gratulerer så fin økning dette går nok veien
kineknute Skrevet 20. april 2022 Forfatter #17 Skrevet 20. april 2022 Liten oppdatering! Har i dag vært hos fastlege. Forventet en grundig sjekk, blodtrykk, vekt, +++. Sånn ble det altså ikke! Det eneste som ble gjort var en HCG + andre div blodprøver, og en urinprøve. Fikk skryt fordi jeg sluttet å snuse på dagen jeg testet positivt (snuser nikotinfritt nå), og fordi jeg har kuttet kaffeinntaket. I tillegg ble jeg hastehenvist til gyn.pol for tidlig UL grunnet blødninger og smerter. Har ikke hatt blødninger på fire døgn nå - men har fortsatt smerter. Såpass sterke "smertehugg" at jeg holder pusten og blir både svimmel og kvalm. Håper inderlig at jeg får time raskt! Angående arbeidsgiver - ville dere informert deres arbeidsgiver? Jeg jobber 100% dagtid - er leder. Alle prøver/kontroller vil foregå i arbeidstiden. Jeg har flexitid, og hadde planer om å benytte meg av avspasering i det lengste - vente med å informere arbeidsgiver. Allikevel ser jeg at dette kan bli utfordrende nå når jeg venter på innkallelse til hastetime på gyn.pol. Min skrekk er naturligvis at denne skal dukke opp når jeg har et annet møte som jeg helst ikke bør flytte på, etc. Det kan skje. Hva ville dere gjort? Igjen må jeg bare understreke... Jeg er livredd. Dette er det fjortende forsøket vårt, vi tør ikke å glede oss, vi tør ikke å føle på lykke - vi er livredde for at dette skal gå galt. 😥 Hormonene spiller meg nok også et puss - jeg griner av ingenting, griner ofte - griner mye! Og ler litt mens jeg griner... Og griner litt mens jeg ler... Det er ikke lett å gå gjennom dette "alene" når man ikke har noen erfaring. Aller mest lyst til å ringe min mor og grine, men hun skal ikke få vite noe før i juni... Den eventuelle sorgen vil vi ta alene!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 kineknute skrev (6 timer siden): Liten oppdatering! Har i dag vært hos fastlege. Forventet en grundig sjekk, blodtrykk, vekt, +++. Sånn ble det altså ikke! Det eneste som ble gjort var en HCG + andre div blodprøver, og en urinprøve. Fikk skryt fordi jeg sluttet å snuse på dagen jeg testet positivt (snuser nikotinfritt nå), og fordi jeg har kuttet kaffeinntaket. I tillegg ble jeg hastehenvist til gyn.pol for tidlig UL grunnet blødninger og smerter. Har ikke hatt blødninger på fire døgn nå - men har fortsatt smerter. Såpass sterke "smertehugg" at jeg holder pusten og blir både svimmel og kvalm. Håper inderlig at jeg får time raskt! Angående arbeidsgiver - ville dere informert deres arbeidsgiver? Jeg jobber 100% dagtid - er leder. Alle prøver/kontroller vil foregå i arbeidstiden. Jeg har flexitid, og hadde planer om å benytte meg av avspasering i det lengste - vente med å informere arbeidsgiver. Allikevel ser jeg at dette kan bli utfordrende nå når jeg venter på innkallelse til hastetime på gyn.pol. Min skrekk er naturligvis at denne skal dukke opp når jeg har et annet møte som jeg helst ikke bør flytte på, etc. Det kan skje. Hva ville dere gjort? Igjen må jeg bare understreke... Jeg er livredd. Dette er det fjortende forsøket vårt, vi tør ikke å glede oss, vi tør ikke å føle på lykke - vi er livredde for at dette skal gå galt. 😥 Hormonene spiller meg nok også et puss - jeg griner av ingenting, griner ofte - griner mye! Og ler litt mens jeg griner... Og griner litt mens jeg ler... Det er ikke lett å gå gjennom dette "alene" når man ikke har noen erfaring. Aller mest lyst til å ringe min mor og grine, men hun skal ikke få vite noe før i juni... Den eventuelle sorgen vil vi ta alene! Dersom det dukker opp et møte, si det da, istedenfor nå. Ikke ta den sorgen på forskudd. Men hvis du ønsker å fortelle så må du jo bare det. Jeg sa det til begge mine arbeidsgivere i uke 6 da jeg jobber med utagering, og de var enormt støttende. Anonymkode: dca9e...384
kineknute Skrevet 25. april 2022 Forfatter #19 Skrevet 25. april 2022 Oppdatering: TUL gjennomført 6+1. En liten, tom fostersekk på 5mm var alt som var å se…
Miss_pancake Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 Men då er den på rett plass i det minste! Symptomene dine var veldig like mine som viste seg å vere EXU. Å ikkje kunne sjå noko i fostersekken så tidlig er ikkje grunn for panikk enda, da det er veldig tidlig. Men det har sikkert legen også sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå