Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lille er en uke nå og er våken hele natten, dagen går med til amming, kos, skift og å legge henne. Når natten kommer er hun våken timer i strekk og skal ha mat fra pupp konstant. Jeg får ikke sovet og har såre smertefulle brystknopper kombinert med harde bryster av brystsspreng.

Svangerskapet var preget av konstant ekstrem kvalme og epidural en under fødselen fungerte ikke, det var tortur. Nå er det bare vondt i bekken og underliv samt puppene. 

Alt har vært så mye tøffere enn jeg trodde og jeg lurer oppriktig på hvordan folk glemmer og klarer å få flere barn. Jeg gjør ikke, det er vondt da jeg vil ha søsken til lille den dagen jeg og mannen faller fra. 

Hørt det blir bedre først om 6-8 uker, det er jo en evighet til.

Anonymkode: 5c32a...d1b

• Liker 1
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var det samme her også. Jeg ble brukt som smokk og det var ingen søvn på meg, konstant zombie og prøvde ærlig talt bare å overleve.

Men nå er han 2 år og jeg har lyst på flere, så ja man glemmer det fordi de fine øyeblikkene gjør det så verdt det ❤️

Anonymkode: 44f92...3d6

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjempeflink! 

Du har nettopp gjennomgått en massiv forandring selv og skal i tillegg ta vare på og bli kjent med en hjelpeløs skapning. Det er knalltøft. Vær snill med deg selv. La mannen gjøre/hjelpe til med så mye som mulig.

Det går seg til! Ta en dag om gangen. Snart får du øyekontakt med den lille. Så kommer smilet. Og masse koselige og magiske øyeblikk. Det er tøft, men verdt det. 

Anonymkode: 461ce...d1e

• Liker 7
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å glemme, fordi det er verdt det ❤ Ta imot all hjelp du kan få, og sov når du kan. En time her og der på dagtid hjelper også.

Anonymkode: 0435d...1fc

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Din hovedprioritering nå er baby. Du skal hvile når babyen sover, ikke tenke på alt annet du skulle gjort. Sov når du kan. La mannen ta en større del hjemme en stund så kroppen din får hvile. 

Anonymkode: 4f3f6...6a9

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

prøv å bruke flaske også, da får nippler dine pause. Om det blir bedre...kan dessverre ingen love da skje barn er forskjellige. Men de vokser og dere vil gå igjennom forskjellige faser. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er beintøft. Takk for påminnelsen! Mannen min har begynt å tenke på nr.2, men jeg må huske på hvor jævlig barseltiden var så jeg ikke lar meg lure.

Anonymkode: 97d92...338

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er en periode før rutiner kommer på plass. 

Anonymkode: a9a31...8f4

• Hjerte 1
Gjest Chicchi
Skrevet

Heia deg ❤️ Gratulerer med den lille. Hold ut, snart stabiliserer melken seg. Og husk at all form for hvile teller. Skap deg en fin ammekrok. 

Det blir bedre, men ikke vent på det.

Skrevet

Ja, det kan være helt jævlig når man står i det. Du er flink, mamma❤️ Husk å be om hjelp om du føler du trenger det, ikke havn i en depresjon som tar fra deg livet framover (som hos meg…). Husk å ta vare på deg selv, og ikke tenk på noe annet enn deg og babyen! Drit i alt annet som ikke er viktig, som klesvask og hus- det er ikke verdt å stresse over❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer ❤️

Husk at det bar har gått en uke. Du er jo midt i en krise på mange måter. Det er et sjokk for kroppen, tilværelsen og følelseslivet. 

Små babyer sover ikke nødvendigvis så mye på natten. Det er ikke uten grunn at man sier "sov når baby sover". ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke kvinner hatt evnen til å «glemme» så hadde det ikke vært liv på jorden. 
Uansett så synes jeg det bør være helt greit å ikke ønske seg flere barn, man er ikke en dårligere mor av den grunn. 
Kos deg med den lille og blås i alt annet🤍

Anonymkode: bbe1c...234

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Første uker med nyfødt i hus er jo helt unntakstilstand, både fysisk og psykisk. Jeg klarte nesten ikke gå eller tisse pga sting de første 14 dagene, ikke gøy. Baby har jo ingen døgnrytme første månedene, så våkennetter tror jeg de fleste opplever da. 

Det går seg til selv om det ikke virker sånn nå, hvil når du kan, glem husarbeid og gjester. Og bruk morsmelkserstatning om nødvendig. 

Hold ut, klem til deg! 💜

Anonymkode: 74fea...b91

• Liker 5
  • Hjerte 2
Gjest Keikolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lille er en uke nå og er våken hele natten, dagen går med til amming, kos, skift og å legge henne. Når natten kommer er hun våken timer i strekk og skal ha mat fra pupp konstant. Jeg får ikke sovet og har såre smertefulle brystknopper kombinert med harde bryster av brystsspreng.

Svangerskapet var preget av konstant ekstrem kvalme og epidural en under fødselen fungerte ikke, det var tortur. Nå er det bare vondt i bekken og underliv samt puppene. 

Alt har vært så mye tøffere enn jeg trodde og jeg lurer oppriktig på hvordan folk glemmer og klarer å få flere barn. Jeg gjør ikke, det er vondt da jeg vil ha søsken til lille den dagen jeg og mannen faller fra. 

Hørt det blir bedre først om 6-8 uker, det er jo en evighet til.

Anonymkode: 5c32a...d1b

Det blir ikke bra før mange år

AnonymBruker
Skrevet

Det er så ufattelig mye tøffere enn man tror. Hang in there! ❤

Anonymkode: 64950...f67

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Keikolina skrev (1 minutt siden):

Det blir ikke bra før mange år

Det vet du fint lite om.

Der er overveldende å bli mor og den første tiden er så utrolig slitsom på så mange måter, men man tilpasser seg tilværelsen. Det er nesten garantert bedre om noen uker.

Anonymkode: 64950...f67

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men glemmer, i tillegg til at man i ettertid kan se tilbake på situasjonen og vite hva man vil gjøre annerledes. Men ja, det første tiden er rett og slett helt forferdelig for mange, mye fordi det er en så stor omveltning og man ikke er forberedt på HVOR hardt det blir på forhånd. Neste gang vet man jo hva man går til, og dermed blir det mindre belastende mentalt.

De færreste tror de ønsker seg flere barn den første tiden. Vår blir 2 år i juni, og først nå begynner vi å kjenne at det lan bli aktuelt å prøve på nr.2 etter sommerferien. 

Anonymkode: 9ba65...687

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De første to-tre ukene er utrolig tøffe! Spesielt til brytsvortene er herda. Du må bare sove når du kan. Har pappaen fri fra jobb i to uker? Utnytt det!! 

De fleste orker ikke bli gravid før ungen er rundt to år. Og ja, det meste glemmes😂🙈

Anonymkode: aa8c7...bdc

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hjelpe å gi MME når dere ønsker å legge dere for kvelden. 

Vår baby ble ammet hele kvelden, hun fant aldri roen til å sove noe særlig. Ga derfor  MME klokken 24-01 ,og da sovnet hun. På grunn av keisersnitt og dertil fysiske begrensninger hos meg fikk hun MME den ene gangen hun våknet om natten også. Gjorde det sånn i vel en uke før jeg gikk over til å amme om natten. Merket at det var utrolig godt å vite at jeg hadde noen timer hvile fra smertefull amming. 

Anonymkode: 6a99a...47a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Den første tiden er sykt tøff. Det handler bare om å overleve.  Hold ut, det blir gradvis bedre💕

Ta vare på de små øyeblikkene , og ta masse bilder 💕  sitter her nå og husker ingenting av den første tiden for bare noen mnd siden, annet enn at jeg var konstant zombie 🙈

Anonymkode: b0dbf...c66

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...