AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Har nettopp startet i ny jobb og sjefen min jobber I en annen by. Jeg har aldri møtt han, kun hatt en overfladisk bli kjent-samtale over telefon. Ble litt overrasket over at han la meg til på Facebook ut av det blå. Jeg bruker ikke Facebook så mye nå, mest til å følge med på sameiet og andre grupper, men opplevde det veldig personlig og litt ubehagelig. Har ikke godkjent, men føler jo nesten jeg "må" fordi det blir så tydelig om jeg avslår. Har aldri hatt en sjef på Facebook før. Har du sjefen på Facebook? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: ccace...8bf
Gjest Ghostface Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Hvis jeg hadde hatt en sjef ville jeg ikke hatt ham/henne på mine sosiale medier sider.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Ja har sjefen både på facebook og snap, men vi har godt arbeidsmiljø og treffes også på privaten😊 Anonymkode: 198e4...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Ja, sjefen er på Facebook, ja vi er venner. Hvrofor? Norge har ekstremt flat arbeidsstruktur. Forskjellen mellom sjefen og andre folk på jobb er at han forventes ta oppvasken om folk blir veldig sure. Og at han er den jeg formidler sykdom og ferie til. Merk ordene «formidler». Man ber ikke om lov på en velfungerende arbeidsplass i Norge. Jobber du med en sjef som ikke er likandes nok til å ha på Facebook? Finn deg ny jobb. Jeg har for øvrig også samarbeidspartnere og konsulenter på Facebook. Og sjefen til sjefen. Og direktøren. Eieren er ikke på fb, ellers ville vi nok hatt han der og. Hyggelig fyr. Anonymkode: 3b57f...069 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Jeg er leder, legger aldri til medarbeidere på FB, det ville vært uprofesjonelt. Min leder har heller ikke lagt til meg. Anonymkode: 0cd79...0ea 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Jeg har flere av de ansatte hos oss på Facebook, fordi jeg må være venn med de for å få lagt de til i arbeidsrelaterte grupper vi har for ansatte (veldig ungt arbeidsmiljø). Jeg gir alltid beskjed på forhånd så de vet at det ikke er for å stalke 😅 Kan være noe sånt som er grunnen muligens 🤷♀️ Anonymkode: a091b...697
MissIndependent45 Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Ja, har sjefen på FB. Ser ikke noe problem med det... 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 bruker folk fortsatt Facebook? Anonymkode: acab9...e9f 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, sjefen er på Facebook, ja vi er venner. Hvrofor? Norge har ekstremt flat arbeidsstruktur. Forskjellen mellom sjefen og andre folk på jobb er at han forventes ta oppvasken om folk blir veldig sure. Og at han er den jeg formidler sykdom og ferie til. Merk ordene «formidler». Man ber ikke om lov på en velfungerende arbeidsplass i Norge. Jobber du med en sjef som ikke er likandes nok til å ha på Facebook? Finn deg ny jobb. Jeg har for øvrig også samarbeidspartnere og konsulenter på Facebook. Og sjefen til sjefen. Og direktøren. Eieren er ikke på fb, ellers ville vi nok hatt han der og. Hyggelig fyr. Anonymkode: 3b57f...069 Forskjell på om du legger til sjefen enn motsatt. Om noen legger til meg takker jeg ja, men jeg legger ikke til dem, det er ugreit. Flat arbeidsstruktur gir ikke ledere rett til å hviske ut grenser mellom jobb og privatliv. Anonymkode: 0cd79...0ea 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Sjefen min la meg til på Facebook etter første intervju, men når jeg fikk jobben så etter en stund hadde hun slettet meg på Facebook. Det var visst noe hun gjorde med alle hun ansatte bare for å undersøke litt 🤷🏽♀️ Anonymkode: 7f6cd...b00
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Ja, både på face, snap og IG Anonymkode: 580f9...b5f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 Har sjefen på snap og face og følger hverandre på insta. Anonymkode: d6524...5c9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flere av de ansatte hos oss på Facebook, fordi jeg må være venn med de for å få lagt de til i arbeidsrelaterte grupper vi har for ansatte (veldig ungt arbeidsmiljø). Jeg gir alltid beskjed på forhånd så de vet at det ikke er for å stalke 😅 Kan være noe sånt som er grunnen muligens 🤷♀️ Anonymkode: a091b...697 De kan søke opp gruppa og be om å bli medlem. Det er virkelig ikke greit at medarbeidere føler press til å godta private venneforespørsel i sosiale media av ledere. Anonymkode: 0cd79...0ea 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, sjefen er på Facebook, ja vi er venner. Hvrofor? Norge har ekstremt flat arbeidsstruktur. Forskjellen mellom sjefen og andre folk på jobb er at han forventes ta oppvasken om folk blir veldig sure. Og at han er den jeg formidler sykdom og ferie til. Merk ordene «formidler». Man ber ikke om lov på en velfungerende arbeidsplass i Norge. Jobber du med en sjef som ikke er likandes nok til å ha på Facebook? Finn deg ny jobb. Jeg har for øvrig også samarbeidspartnere og konsulenter på Facebook. Og sjefen til sjefen. Og direktøren. Eieren er ikke på fb, ellers ville vi nok hatt han der og. Hyggelig fyr. Anonymkode: 3b57f...069 Aner som sagt ikke om sjefen er likandes nok til å ha på Facebook, jeg har ikke møtt han og har snakket med han på telefon en gang 🙃 Aner ikke hvem han er annet enn hva han heter. Anonymkode: ccace...8bf
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har flere av de ansatte hos oss på Facebook, fordi jeg må være venn med de for å få lagt de til i arbeidsrelaterte grupper vi har for ansatte (veldig ungt arbeidsmiljø). Jeg gir alltid beskjed på forhånd så de vet at det ikke er for å stalke 😅 Kan være noe sånt som er grunnen muligens 🤷♀️ Anonymkode: a091b...697 Nei, Facebook brukes ikke til noe innenfor arbeidsplassen 😊 Anonymkode: ccace...8bf 4
Strange Doll Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 Jeg har noen kollegaer på facebook, men ikke sjefen.
PetterKanin Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 Nei, ikke så lenge vi er i et arbeidsforhold. Etter avsluttet arbeidsforhold kan jeg legge til, om det var en ok sjef. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sjefen min la meg til på Facebook etter første intervju, men når jeg fikk jobben så etter en stund hadde hun slettet meg på Facebook. Det var visst noe hun gjorde med alle hun ansatte bare for å undersøke litt 🤷🏽♀️ Anonymkode: 7f6cd...b00 Noe så idiotisk. Anonymkode: 9d1c9...a41 1
MarianneE Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja har sjefen både på facebook og snap, men vi har godt arbeidsmiljø og treffes også på privaten😊 Anonymkode: 198e4...6ef Samme her.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 Jeg har ikke nåværende sjef som venn på facebook. Dersom hun hadde lagt meg til som venn hadde det forsåvidt vært uproblematisk, siden jeg ikke har brukt facebook aktivt på minst sju år. Har mange av kollegene mine som venn, men langt fra alle. Legger aldri til venner selv. Har de to tidligere sjefene mine som venn. Den ene la meg til for å legge meg til i en lukket gruppe, og den andre la meg til for å gi meg administratorrettigheter til kommunens facebookside. Synes det var helt ok. Hadde jeg opplevd noen av sjefene mine som forferdelige mennesker, hadde jeg nok ignorert forespørselen. Et nært familiemedlem har en slik sjef, og ønsker ikke at vedkommende skal få følge med på hva hen gjør på fritiden. Det skjønner jeg godt. Anonymkode: ee001...235
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå