AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Trenger innspill, akkurat nu føler jeg meg nedfor. Dame her, 56 år. Skilt for en del år siden, to barn som i all hovedsak har bodd fast his meg de siste 5 årene. Eldste er flyttet ut, yngste drar til høsten. Og jeg gruer meg sånn! At de drar er som det skal være, men det blir fryktelig tomt. Jeg har full jobb, familie i nærheten og gode venner. Men de fleste har nok med sitt og det er begrenset hvor mye tid jeg kan forvente de vil bruke på meg. Jeg frykter spesielt helgene kan bli vanskelige. Ukedagene går med til jobb og ettermiddagene går fort med middag, husarbeid, litt TV, lesing, musikk og hobbyer. Hva fyller dere som er single tilværelsen med? I de mørkeste stundene tenker jeg at deg er ikke lenge til jeg er pensjonist og da blir det ennå vanskeligere….. Anonymkode: 2cdfc...754 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Jeg må bare si at jeg trives godt med at unger har flyttet hjemmefra. Så utrolig godt å slippe det daglige ansvaret selv om jeg stiller opp ved behov. Nyter å rydde og ta husvask på fredager og det holder seg sånn hele helga. Jeg har tatt opp noen hobbyer som har fått ligget noen år. Jeg trener i helger, leser mye, har en hage som krever sitt. Er sosial når anledningen byr seg som kino, cafe og konserter. Inviterer hjem til meg i helger. Drar på helgeturer alene. Dater litt. Anonymkode: ff5b1...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Dette klarer du med litt tid, blir en brå overgang. La gjerne barna dine bos hos deg så lenge som mulig Ellers må du passe på å bruke tid med din familie og venner, så du ikke blir sittende passiv/synke ned mentalt. Start kanskje med noe trening eller annen fysisk aktivitet, det løfter psyken MYE. Anonymkode: 111bc...845 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Jeg gruer meg litt og gleder meg litt. Har det trangt økonomisk. Så bruker ingen penger på meg selv. Så gleder meg litt til å kjøpe meg klær og kanskje spare litt. Anonymkode: dad6b...5b2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 Jeg fikk bedre økonomi da barna flyttet, så jeg kjøpte meg kajakk og meldte meg inn i klubb, samt begynte å trene og gå på fellesturer med DNT. Ungene likte aldri å gå tur, så det ble et nytt og mer aktivt liv. Anonymkode: 109f5...654 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Få deg hund eller annet kjæledyr? Da er du ikke ensom. Anonymkode: 74978...750
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 20.21): Jeg må bare si at jeg trives godt med at unger har flyttet hjemmefra. Så utrolig godt å slippe det daglige ansvaret selv om jeg stiller opp ved behov. Nyter å rydde og ta husvask på fredager og det holder seg sånn hele helga. Jeg har tatt opp noen hobbyer som har fått ligget noen år. Jeg trener i helger, leser mye, har en hage som krever sitt. Er sosial når anledningen byr seg som kino, cafe og konserter. Inviterer hjem til meg i helger. Drar på helgeturer alene. Dater litt. Anonymkode: ff5b1...4c4 Veldig bra innspill 😊 Spesielt det med rydding. Ser fram til at det er like ryddig når jeg kommer hjem som når jeg dro ut. Ellers gjør jeg en del av det du nevner, ingen grunn til å slutte selv om jeg blir alene. ts Anonymkode: 2cdfc...754
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg fikk bedre økonomi da barna flyttet, så jeg kjøpte meg kajakk og meldte meg inn i klubb, samt begynte å trene og gå på fellesturer med DNT. Ungene likte aldri å gå tur, så det ble et nytt og mer aktivt liv. Anonymkode: 109f5...654 Jeg liker også å gå tur og være ute i naturen. Har tenkt litt på å kanskje kjøpe telt og forsøke meg på å campe. Fellesturer er dessverre ikke aktuelt, har noen utfordringer med hofter og rusler helst i mitt eget tempo. ts Anonymkode: 2cdfc...754
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Få deg hund eller annet kjæledyr? Da er du ikke ensom. Anonymkode: 74978...750 Jeg er ikke ensom, men alene. Stor forskjell. ts Anonymkode: 2cdfc...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå