AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #41 Del Skrevet 15. april 2022 En må finne noe man kan leve med. For å gå ned vekt, og blir der nede, må livstilen legges om. Det nytter ikke å gå på en diett for en periode også spise som før etter at man har nådd vekten en ønsker. Da er det rett opp igjen. Livsstilsendring, det er det som er nøkkelen. Jeg vet at det er vanskelig, og jeg sliter selv. Jeg kan teorien og alt det der, men praksisen sliter jeg med. Jeg er har et helt fucka forhold til mat. Når man er oppvokst med at det serveres mat som løsningen uansett: som trøst når en er trist for noe, til å feire med når det er noe bra, spise når en kjeder seg, spise når en stresser osv osv. Hadde anoreksi i ungdomsårene, som gikk over til bulimi i voksen alder og nå er det overspising som gjelder... Jeg er høyt utdannet, men blitt ufør pga kroniske smerter. Jeg spiser for å døve smerter, som igjen fører til enda mer smerter pga økt vekt. Jeg vet så godt hva jeg bør gjøre, og hver eneste dag er en kamp. Men nok om meg. TS, spis på en måte som du kan leve med resten av livet. Anonymkode: 24db9...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #42 Del Skrevet 15. april 2022 Jeg ville brukt keto for de første 20 kiloene. Spis rent og prøv å kuttet ut kunstig søtning helt. Ta blodprøve etter to måneder for se at du ikke har vitamin og mineral mangel. Etter det ville jeg gått over til moderat lavkarbo eller vanlig kosthold, men da må du telle kalorier. Anonymkode: fa691...927 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. april 2022 #43 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 21.19): Så du har lest forskning og studier på at man ikke får i seg proteiner og fett på juicefasting? 😅 Kilde takk. Hva slags proteiner og fett får man i seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. april 2022 #44 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 21.40): Prøv ut «spis deg fri», en bekjent av meg har gått ned 20 kilo på litt over en måned! Men du må følge den til punkt og prikke. Anonymkode: aea47...1ee Hva går dette ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. april 2022 #45 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva trådstarter gjør er jeg egentlig likegyldig til, det var tips til hvordan man kan spise så man slipper å stresse med kalloritelling og la kroppen få gjeninnstille seg på naturlig regulering ved å gi den skikkelig mat. Problemet med kalloritelling er at det totalt ignorerer matkvalitet og man kan da innta masse som gjør at vektnedgang motvirkes av kroppen, det er ikke nøyaktig for kroppen er ikke en fyrkjele så en kallori er ikke nødvendigvis det samme i 2 ulike produkter og kalloritelling er en veldig stressende måte å forholde seg til mat på. Det funker helt sikker for enkelte, men det er ikke nødvendigvis den enkleste eller sunneste måten å gå ned i vekt på. Anonymkode: 53513...28c Nei, kaloritelling ignorerer ingenting. Akkurat som andre verktøy, blir det til det du gjør det til selv. Det trenger ikke være helt nøyaktig for å kunne brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamasitas Skrevet 15. april 2022 #46 Del Skrevet 15. april 2022 Natta1980 skrev (På 12.4.2022 den 23.13): som andre sier - finn noe som passer for deg som du kan leve med resten av livet. jeg spiser bare frukt, grønt, nøtter og frø. har gått ned 10 kg på 8 uker. skal ned mer. men du vil vel kanskje spise kjøtt? fisk og kylling er magert. anbefaler masse grønt med fisk og kylling. kutt ut ris, pasta, brød. det er bare tomme kalorier. hvis man på død og liv vil gå ned fort anbefaler jeg juicefaste. du går ned mye og blir ikke sulten, og har mye energi. og når du begynner å spise igjen orker du ikke spise mye siden magen har blitt mindre. nei, det er ikke for alle. men er mulig. å bevege seg minst 30 minutter for dag hjelper veldig på. Hva spiser du til middag f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #47 Del Skrevet 15. april 2022 Embla Othea skrev (På 13.4.2022 den 13.59): Moderat karbohydratredusert kosthold er det beste. Jeg spiser 1-2 smarte karbkilder i løpet av en dag på diett (f.eks. havregrøt til frokost og brun ris til middag), litt mindre karb på hviledagene. Hvis du bare spiser 1-2 karbohydratkilder per dag blir det ikke krevende når du ikke kan spise rotgrønnsaker fordi du allerede har spist havregrøt og en frukt tidligere på dagen? Anonymkode: 02553...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 15. april 2022 #48 Del Skrevet 15. april 2022 Det er ikke noe hokus pokus, egentlig - eller det burde i hvert fall ikke være det. For 30-40 år siden var nesten ingen overvektige. Og de fulgte ikke dietter som keto, juice-faste, kalorirestriksjon, eller lignende. Tingen er å spise ordentlig mat når man først spiser. Kutt ut all småspising, drikk bare vann og svart kaffe/te mellom måltidene. Og kutt ut søtbakst, godteri, potetgull og lignende, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 15. april 2022 #49 Del Skrevet 15. april 2022 Mamasitas skrev (8 minutter siden): Hva spiser du til middag f.eks? jeg spiser pasta, pizza, supper, falaffel-boller, chili-gryte, burgere, salater av alle slag, lager alt fra bunnen av, av grønnsaker og frø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #50 Del Skrevet 15. april 2022 jabx skrev (16 minutter siden): Hva går dette ut på? Metoden innebærer at du skal kutte helt ut sukker og mel, du skal spise kun tre måltider om dagen og du skal spise en bestemt mengde fett, proteiner og karbohydrater til hvert måltid, og mye grønnsaker. Det er ikke en lavkarbodiett. Min bekjent synes det var tøft de 3-5 første dagene også gikk det lekende lett. Men det krever selvdisiplin og dedikasjon. Man kan kjøpe boken «spis deg fri» og høre på podcasten på Spotify. Er vel en av de sunneste diettene man kan gå på som er veldig bra for kroppen! Anonymkode: aea47...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #51 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 19.48): Har prøvd litt forskjellig, men vet ikke helt hva som er det beste for meg. Er det sånn at alle som er såpass store, «bør» spise ketogent for stor nedgang? Gikk jo ned noen kilo første uka på streng keto, og ville sikkert ikke gått ned det samme på et normalt kosthold, selvom kcal hadde vært det samme.. Anonymkode: cf7f9...417 Tren styrke og bygg muskler- da vil du brenne fett døynet rundt. Se til å sov 8 Tim hvar natt- gratis forbrenning. Spis sundt og variert kosthold. Ha mest protein, mye grønnsaker og Litt karbs. Gå turer der du har en puls på 120-130 da forbrenner du fett. Just do it og gi deg ikke. tren masse. Og spis helst 1600 kcal per dag Max! Ikke tenk så mye bare kom deg ut. dietter osv er oftest ikke langsiktigt og du vil faile. Og å gå i ketose når du Ellers ikke er godt trent er ikke vits. Du vil bare utsette kroppen for fatigue og dårlige ting. Anonymkode: 73ba7...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #52 Del Skrevet 15. april 2022 jabx skrev (56 minutter siden): Hva slags proteiner og fett får man i seg da? Proteiner finnes i de fleste planter, men ikke så mye. Men frø og nøtter er gode kilder - melk av nøtter, hempfrø etc. Har puttet hempfrø, vegansk proteinpulver, fin hakkede nøtter eller nøttemelk i juicen. Samme med fett: kokosolje, nøtter, kjerner, udis choice, frø, peanøttolje etc. Man kan lage juice og blende det med avokado, nøtter, kjerner eller frø. Anonymkode: 9a0a1...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #53 Del Skrevet 15. april 2022 Er alkohol og søtsakar som er ille. Anonymkode: 6ebb1...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #54 Del Skrevet 15. april 2022 Dropp keto, tullediet for late mennesker som skyter opp i været med en gang de er ferdige. Jeg prøvde den i 3 mnd, mesteparten av vektapet var vannvekt og blodprøvene viste dehydrering, høyere proteinnhold og generelt ugunstige nivåer. På lavkarbo var resultatene MYE bedre. Anonymkode: c35ec...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #55 Del Skrevet 16. april 2022 jabx skrev (10 timer siden): Hva går dette ut på? Jeg anbefaler ikke "Bright Lines" med mindre du har lyst til å veie maten til hvert eneste måltid, selv GRØNNSAKER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #56 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis du bare spiser 1-2 karbohydratkilder per dag blir det ikke krevende når du ikke kan spise rotgrønnsaker fordi du allerede har spist havregrøt og en frukt tidligere på dagen? Anonymkode: 02553...023 Jeg spiser ikke så mye rotgrønnsaker, holder meg stort sett til grønnsaker som vokser over bakken. F.eks. havregrøt til frokost, protein med grønnsaker til lunsj og laks med brun ris og grønnsaker til middag og cottage cheese med bær til kvelds er nok karbo for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #57 Del Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 14.51): De eneste «store» som kan ha en beviselig ekstra effekt av lavkarbo er de med diabetes eller prediabetes. Har du ingen av disse hadde jeg spist på den måten hvor du føler deg mett på passe mengde mat. Personlig spiser jeg nærmest slik helsemyndighetene anbefaler. Noen dager blir lavkarbo, noen lavfett og noen høyprotein, det kommer veldig an på hva slags middag jeg velger og den velger jeg etter smakspreferanser. Anonymkode: 0e418...5e4 Samt PCOS og lipødem. Anonymkode: fb142...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #58 Del Skrevet 16. april 2022 Gått ned snart 40 kg på 2 år med helt vanlig kosthold, men jeg spiser mindre mengder av alt. En hel plate sjokolade er byttet ut med noen biter, en 3/4 del grandis er byttet ut med 1/4 del, har vi middag med poteter/ris/pasta så tar jeg f.eks kun 2 ss av det på fatet. Anonymkode: b03df...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. april 2022 #59 Del Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 15.4.2022 den 23.44): Metoden innebærer at du skal kutte helt ut sukker og mel, du skal spise kun tre måltider om dagen og du skal spise en bestemt mengde fett, proteiner og karbohydrater til hvert måltid, og mye grønnsaker. Det er ikke en lavkarbodiett. Min bekjent synes det var tøft de 3-5 første dagene også gikk det lekende lett. Men det krever selvdisiplin og dedikasjon. Man kan kjøpe boken «spis deg fri» og høre på podcasten på Spotify. Er vel en av de sunneste diettene man kan gå på som er veldig bra for kroppen! Anonymkode: aea47...1ee Akkurat, så en elimineringsdiett. En antivitenskapelig diett der enkelte matvarer ses på som "ikke bra". Og bare det at det krever selvdisiplin og dedikasjon vil gjøre at de fleste faller fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå