AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Barnets far er forbannet og truer med at han skal gjøre livet mitt til et helvete om jeg ber om barnebidrag. «Da kan du glemme at det barnet noen gang får pass» er blant annet trusselen han har kommet med. Det frister å bare legge han bak oss og gå videre i livet vårt som om han ikke finnes. Samtidig unner jeg jo barnet pengene hens (hadde tenkt å sette de på en konto til hen. i hvor stor grad kan han ødelegge for oss? Sånn worst case scenario, hvis han går inn for å ødelegge mest mulig? Anonymkode: 84328...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Du får pass til barnet selv om han nekter, det tar bare litt mer tid. Det er mest sannsynlig tomme trusler. Ikke la det hindre deg i å sørge for at barnet ditt får det det har rett til. Anonymkode: 54b4f...41e 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får pass til barnet selv om han nekter, det tar bare litt mer tid. Det er mest sannsynlig tomme trusler. Ikke la det hindre deg i å sørge for at barnet ditt får det det har rett til. Anonymkode: 54b4f...41e Hva med å kreve samvær på grunn av pengene? Hva truer også med å kreve 50/50 for då å dumpe barnet hos moren hans. Altså, han er villig til å strekke seg langt for å ødelegge for meg, selv om det ødelegger mer for han. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Mener du pass for utenlandsreise, eller pass som i barnevakt i form av at far passer sitt eget barn? Jeg trodde først det sistnevnte, og skjønte ikke helt at det kunne være så krise og klare seg uten. Men antar det er pass som identifikasjonspapir? Jeg kjenner ikke regelverket rundt dette og hvorvidt én forelder kan klare å få pass selv om den andre protesterer - i lengden. Jeg ville søkt om barnebidrag uansett, for trusler som det skal ikke hindre at barnet får de pengene som er rettmessig hans/hennes. Faren er pliktig til å forsørge sitt eget kjøtt og blod. Menn som ikke gjør det er ikke ordentlige menn, men noen tapere og sveklinger som ikke er mann nok til å ta ansvar for å forsørge barna sine. Søk om barnebidrag uansett hva han sier! Anonymkode: 0e868...40e 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 kommer disse truslene skriftlig? ta vare på alt! Anonymkode: f01d6...25d 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du pass for utenlandsreise, eller pass som i barnevakt i form av at far passer sitt eget barn? Jeg trodde først det sistnevnte, og skjønte ikke helt at det kunne være så krise og klare seg uten. Men antar det er pass som identifikasjonspapir? Jeg kjenner ikke regelverket rundt dette og hvorvidt én forelder kan klare å få pass selv om den andre protesterer - i lengden. Jeg ville søkt om barnebidrag uansett, for trusler som det skal ikke hindre at barnet får de pengene som er rettmessig hans/hennes. Faren er pliktig til å forsørge sitt eget kjøtt og blod. Menn som ikke gjør det er ikke ordentlige menn, men noen tapere og sveklinger som ikke er mann nok til å ta ansvar for å forsørge barna sine. Søk om barnebidrag uansett hva han sier! Anonymkode: 0e868...40e Pass som i utenlandsreise. Men pass er ikke eneste han truer om. Han truer også om å kreve samvær for å unngå bidrag. Få den gamle moren hans til å Sitte barnevakt mens han har «samvær». ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): kommer disse truslene skriftlig? ta vare på alt! Anonymkode: f01d6...25d Nei, dessverre han er en smart type. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, dessverre han er en smart type. ts Anonymkode: 84328...9d6 Så vær smart tilbake. Ikke snakk med ham muntlig under noen omstendigheter. Etter hver samtale (muntlig eller skriftlig) noterer du ned dato, kommunikasjonsform og hva som ble formidlet. Dette forteller du ikke til ham. Så bruker du for det det er verdt om det skulle bli nødvendig Anonymkode: bff02...148 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Hvor gammelt er barnet? Pass får du uten han, tar lengre tid som en nevner over… Anonymkode: f13a5...7a0
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så vær smart tilbake. Ikke snakk med ham muntlig under noen omstendigheter. Etter hver samtale (muntlig eller skriftlig) noterer du ned dato, kommunikasjonsform og hva som ble formidlet. Dette forteller du ikke til ham. Så bruker du for det det er verdt om det skulle bli nødvendig Anonymkode: bff02...148 Vi har egentlig ingen kontakt hvis ikke jeg ber om barnebidrag. Han har ikke noe samvær og ingen kontakt med barnet. Det er det jeg vurderer om det er verd å bryte denne behagelige lite kontakten på grunn av penger. Jeg er redd for at han blir såpass sint hvis jeg ber om penger at han anstrenger seg for å ødelegge for oss. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammelt er barnet? Pass får du uten han, tar lengre tid som en nevner over… Anonymkode: f13a5...7a0 6 år. Jeg og barnefar har ikke hatt kontakt på flere år. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnets far er forbannet og truer med at han skal gjøre livet mitt til et helvete om jeg ber om barnebidrag. «Da kan du glemme at det barnet noen gang får pass» er blant annet trusselen han har kommet med. Det frister å bare legge han bak oss og gå videre i livet vårt som om han ikke finnes. Samtidig unner jeg jo barnet pengene hens (hadde tenkt å sette de på en konto til hen. i hvor stor grad kan han ødelegge for oss? Sånn worst case scenario, hvis han går inn for å ødelegge mest mulig? Anonymkode: 84328...9d6 ta det gjennom nav , problemet er løst Anonymkode: d342e...3a5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 Ikke snakk med han muntlig, ha kun skriftlig kontakt med han. Må du snakke med han ved levering/henting av barnet så setter du på opptak på telefonen din. Han kan ikke ødelegge noe som helst. Han kan kreve 50/50 ja, men at han får det er svært lite sannsynlig når han oppfører seg slik. Det er en kostbar prisess for begge parter. Bare å søke om bidrag via nav. Anonymkode: dbe45...805 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er redd for at han blir såpass sint hvis jeg ber om penger at han anstrenger seg for å ødelegge for oss. Det kan godt hende, men sannsynligvis vil det gå over. Hadde krevd bidrag via nav. Anonymkode: ed0a9...dd2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ta det gjennom nav , problemet er løst Anonymkode: d342e...3a5 Problemet er jo ikke løst av den grunn! Hva hvis han krever samvær for å være jævelig? NAV vil sikkert være superglad for det, de har jo holdningen om at all kontakt med far er bra. Det faktum at han KUN gjør det for penger er de ikke så interessert i. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke snakk med han muntlig, ha kun skriftlig kontakt med han. Må du snakke med han ved levering/henting av barnet så setter du på opptak på telefonen din. Han kan ikke ødelegge noe som helst. Han kan kreve 50/50 ja, men at han får det er svært lite sannsynlig når han oppfører seg slik. Det er en kostbar prisess for begge parter. Bare å søke om bidrag via nav. Anonymkode: dbe45...805 Han har ikke noe samvær, så i utgangspunktet har vi ikke noe kontakt. Dette er kun en tenkte situasjon dersom jeg skulle ønske å søke bidrag. men ethvert samvær hadde vært krise! Faren hater meg og barnet og hadde KUN krevd samvær på grunn av pengene. Han vil ikke væte far, men hans hat mot meg kan komme til å trumfe hans avsky mot barnet hvis han er sint nok. ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan godt hende, men sannsynligvis vil det gå over. Hadde krevd bidrag via nav. Anonymkode: ed0a9...dd2 Neppe, du kjenner han ikke. Dette sinnet har ikke gått over enda, og jeg har kjent han i nesten 7 år. Han er FORBANNA!!! ts Anonymkode: 84328...9d6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neppe, du kjenner han ikke. Dette sinnet har ikke gått over enda, og jeg har kjent han i nesten 7 år. Han er FORBANNA!!! ts Anonymkode: 84328...9d6 Min eks truet også med at han skulle «ta» ungene, ha masse samvær osv om jeg krevde barnebidrag, men det var bare tomme trusler. Han er fortsatt sinna og bitter, men vi har null kontakt. Selvsagt kjenner jeg ikke din eks. Likevel kan jeg si at en mann som aldri har hatt samvær med barnet sitt ikke bare kan «ta» ungen. Da må han gå til rettssak, som koster masse penger, og som sannsynligvis vil gi dårlige resultater for han ut i fra historikk. Dette med å komme med slike trusler er helt vanlig for den type stakkarslige menn. Jeg var livredd for å søke bidrag selv, og eneste grunnen til at jeg til slutt våget var at advokaten min sa at dette er penger ungene har krav på, og alt han gjør mot deg kan anmeldes. Eksen din er som en trassig unge som vil ha viljen sin. Dokumenter alt, som andre sier over her. Anonymkode: ed0a9...dd2 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har ikke noe samvær, så i utgangspunktet har vi ikke noe kontakt. Dette er kun en tenkte situasjon dersom jeg skulle ønske å søke bidrag. men ethvert samvær hadde vært krise! Faren hater meg og barnet og hadde KUN krevd samvær på grunn av pengene. Han vil ikke væte far, men hans hat mot meg kan komme til å trumfe hans avsky mot barnet hvis han er sint nok. ts Anonymkode: 84328...9d6 Skjønner. Da er det ekstremt liten sannsynlighet for at han får 50/50 avtale i retten. Han må jo da først bli kjent med barnet sitt og bygge opp samvær etterhvert. Det kommer til å ta flere år. Og en rettsak kan også vare bortimot et år da dommere helst vil at foreldrene helst skal bli enige. Men du har ingenting å frykte. Pengene han må betale i bidrag er penger ditt barn har krav på så jeg håper virkelig at du søker! Anonymkode: dbe45...805 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med å kreve samvær på grunn av pengene? Hva truer også med å kreve 50/50 for då å dumpe barnet hos moren hans. Altså, han er villig til å strekke seg langt for å ødelegge for meg, selv om det ødelegger mer for han. ts Anonymkode: 84328...9d6 Prøv å få ham til å bare meddele deg diverse skriftlig. Da har du bevis. Send meldinger skriftlig, og ikke svar på telefonen. Da må han også skrive. Du kan som nevnt få til alt, så han ikke står i veien for deg og barnet, det tar bare mindre tid. Blir trolig likevel mindre stress enn å forholde seg til slik far. Krev barnebidrag du. Dokumenter ALT! Dagbok + meldinger. Ikke prat, og ta isåfall opp samtaler. Jeg hadde en liten håndopptaker jeg brukte, siden ofte vanskelig å ta opp samtaler på telefon ellers. Tok på høyttaler og spilte inn. Det er lov når du selv deltar i samtale. Anonymkode: 34b09...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå