AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Lurer på om det er normalt å bli så tappet for energi av barn. Har 2 barn og en som er veldig krevende. Har jeg bare den som ikke krever så mye så er det helt ok, men har jeg begge så blir all energien sugd ut av meg. Nesten den følelsen som når man er i et dårlig forhold og man blir helt tappet. barnet er ikke litt krevende men veldig. sliter også med utmattelse, og føler ofte jeg mister all kraft i kroppen og at jeg skal besvime. Det kan komme av krevende situasjoner, mye lyd, eller om jeg bare står å lager middag og jeg detter nesten om. føler ting er enklere når jeg bare har 1. ved sykdom hos barn så må jeg ha mange dager å komme meg på, jeg klarer altså ikke gjøre noe fordi jeg er så utmattet og sliten. er det noen mennesker som bare ikke takler å ha 2 barn og at det kan bli mer enn hva man klarer? er det utmattelsen som snakker her nå? eller er det normalt for dere andre også? Anonymkode: f09f4...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Noen barn er mer slitsomme enn andre. Det ene barnet mitt er en energityv, jeg blir/er ekstremt sliten. Anonymkode: 48955...9ef 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Hvordan krevende? Har barnet en diagnose? Er du alene med de? Jobber du? Anonymkode: 799c6...c94
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Hvor gamle er barna? Tror det er vanlig å bli utmattende om barna raser på, og man står i det. Noen barn raser jo mer enn andre, og om det er mye grensetesting etc er vel dette normalt. Hvordan er barnet når det er krevende? Anonymkode: 097b9...832
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan krevende? Har barnet en diagnose? Er du alene med de? Jobber du? Anonymkode: 799c6...c94 Der alle situasjoner er krevende, har ikke noe diagnose men skulle jo nesten tro det. Hører ikke etter på noe som helst, legging, kan ikke gå på butikken med det ene barnet en gang, full i energi, klarer ikke sitte i ro, klarer ikke tegne for barnet løper fra en ting til en annen. Er alene ja, avlastningshjem 2 helger i mnd. Jobber ikke. ts Anonymkode: f09f4...a8d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Dersom du ikke er i jobb og barna er normale dager barnehage/skole burde du jo ha litt overskudd til å være mor timene mellom henting og leggetid samt et par timer på morgenen. Er det noe som feiler deg? Har du sjekket om du mangler noe med blodprøver? Hvordan oppfører barna seg i barnehagen/skolen/avlastningshjem? Er det bare hjemme hos deg adferden er problematisk? Kan du ha nytte av foreldreveiledning/ kurs via helsestasjon/barnevern? Lavterskeltilbud om psykolog via helsestasjonen? Anonymkode: 31db5...d89 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 Alder på barna? Hvis de enda går i barnehagen er det ikke unormalt at det er mye grensetesting og normalt at de ikke sitter lenge i ro. Det er ikke unormalt å føle at barna tapper all din energi og gjør deg fullstendig utmattet. Det kommer bedre tider! Anonymkode: 9446e...6c8 2
Gjest ABM Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Lurer på om det er normalt å bli så tappet for energi av barn. Har 2 barn og en som er veldig krevende. Har jeg bare den som ikke krever så mye så er det helt ok, men har jeg begge så blir all energien sugd ut av meg. Nesten den følelsen som når man er i et dårlig forhold og man blir helt tappet. barnet er ikke litt krevende men veldig. sliter også med utmattelse, og føler ofte jeg mister all kraft i kroppen og at jeg skal besvime. Det kan komme av krevende situasjoner, mye lyd, eller om jeg bare står å lager middag og jeg detter nesten om. føler ting er enklere når jeg bare har 1. ved sykdom hos barn så må jeg ha mange dager å komme meg på, jeg klarer altså ikke gjøre noe fordi jeg er så utmattet og sliten. er det noen mennesker som bare ikke takler å ha 2 barn og at det kan bli mer enn hva man klarer? er det utmattelsen som snakker her nå? eller er det normalt for dere andre også? Anonymkode: f09f4...a8d Ganske normalt ja...og dess smartere barn du har dess mer slitsom er de... Og det er enorm forskjell fra barn til barn og...så om noen sier de ikke blir sliten betyr absolutt ikke det at dine barn ikke ville slitt de ut!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 ABM skrev (45 minutter siden): Ganske normalt ja...og dess smartere barn du har dess mer slitsom er de... Og det er enorm forskjell fra barn til barn og...så om noen sier de ikke blir sliten betyr absolutt ikke det at dine barn ikke ville slitt de ut! Det er en myte foreldre med slitsomme barn trøster seg med 🤣🤣. Anonymkode: bd392...f43 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Alder på barna? Hvis de enda går i barnehagen er det ikke unormalt at det er mye grensetesting og normalt at de ikke sitter lenge i ro. Det er ikke unormalt å føle at barna tapper all din energi og gjør deg fullstendig utmattet. Det kommer bedre tider! Anonymkode: 9446e...6c8 3 og 4,5. Skjønner det. Satser på det blir lettere med alderen 😊 Anonymkode: f09f4...a8d
Gjest ABM Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en myte foreldre med slitsomme barn trøster seg med 🤣🤣. Anonymkode: bd392...f43 Nei det er sant... Det ene barnet mitt var ekstremt slitsomt!.. Hen gikk før 9 mnd...tok trappa før 10..kunne alfabetet og klokka som 3åring...Leste prikkfritt ved skolestart og har vært desidert best i alle klasser hen har gått i i skolesammenheng! Knuste f.eks skalaen på lesetesten på barneskolen... Smarte barn er slitsomme som små...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Dårlig opplyst innlegg, dette her. Med så store barn og du ikke jobber, betyr det at du er ufør? I så fall er det vel kanskje sykdommen som gjør deg utmattet? Eller er du arbeidsledig? Da kan det jo være depresjon og slitenhet ifbm jobbsøking som sliter på også? Tenker at for en frisk kvinne er det ikke normalt å bli så utmattet av to barn som er i barnhage og borte annenhver helg, når man har tid for seg selv hele barnehagetiden. Vanlig sliten og av og til veldig sliten, ja, men ikke slik du beskriver. Anonymkode: 9b18c...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du ikke er i jobb og barna er normale dager barnehage/skole burde du jo ha litt overskudd til å være mor timene mellom henting og leggetid samt et par timer på morgenen. Er det noe som feiler deg? Har du sjekket om du mangler noe med blodprøver? Hvordan oppfører barna seg i barnehagen/skolen/avlastningshjem? Er det bare hjemme hos deg adferden er problematisk? Kan du ha nytte av foreldreveiledning/ kurs via helsestasjon/barnevern? Lavterskeltilbud om psykolog via helsestasjonen? Anonymkode: 31db5...d89 De går i barnehage. Jeg har litt overskudd, men må bruke mye tid på å hente meg inn, vist ikke smeller det. Sjekket det meste ja. Holder på med utredning via dps. Sliter med den utmattelsen og det kognitive så er det som gjør at jeg ikke klarer arbeid og nesten aldri klart det. Ene er krevende der også, men verre hjemme. Men de merker det for å si det sånn. Har vært på familieveiledning, snakket med helsestasjonen men jeg har prøvd alt de har sagt og det har ikke hjulpet. ts Anonymkode: f09f4...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #14 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlig opplyst innlegg, dette her. Med så store barn og du ikke jobber, betyr det at du er ufør? I så fall er det vel kanskje sykdommen som gjør deg utmattet? Eller er du arbeidsledig? Da kan det jo være depresjon og slitenhet ifbm jobbsøking som sliter på også? Tenker at for en frisk kvinne er det ikke normalt å bli så utmattet av to barn som er i barnhage og borte annenhver helg, når man har tid for seg selv hele barnehagetiden. Vanlig sliten og av og til veldig sliten, ja, men ikke slik du beskriver. Anonymkode: 9b18c...4f1 Beklager. Nei, ikke ufør. Er under utredning for utmattelse/det kognitive som gjør at jeg sliter med å være i jobb. nei, var det jeg tenkte. Jeg ville bare høre hvordan andre følte seg eller om det faktisk er pga sykdom at det er sånn. ts Anonymkode: f09f4...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #15 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 3 og 4,5. Skjønner det. Satser på det blir lettere med alderen 😊 Anonymkode: f09f4...a8d Det er en veldig slitsom alder. Men hvis du ikke jobber og barna går i barnehage, burde du ikke være så sliten. Spørsmålet er om både du og det meget krevende barnet burde utredes. Jeg har selv tre barn, det minste er fem og meget krevende (diagnose). Jeg jobber fullt. Jeg er sliten, men ikke sånn som du beskriver. Jeg tenker det ikke er normalt, og du burde gripe fatt i det. Anonymkode: 8c75e...764 1
tussi84 Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 har ett barn her foreløbig som er 1,5 år og som kan være veldig krevende. Av og til blir jeg så sliten at jeg tenker der og da at jeg burde gi han bort, tenker negative tanker om han og synes at han bare er plagsom. Det svartner på en måte for meg når jeg blir så sliten. Barnet mitt er stort sett verdens herligste unge ellers, men det er dager hvor han skal absolutt være med eller på mamma hele tiden. Da står han og hylgrine hvis jeg setter han ned på gulvet for å feks smøre mat til meg/oss, eller hvis jeg skal lage middag. Samtidig holder han meg fast i buksebeina. 2 min for å sette meg ned kan jeg glemme. 1
Tatja Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 ABM skrev (45 minutter siden): Nei det er sant... Det ene barnet mitt var ekstremt slitsomt!.. Hen gikk før 9 mnd...tok trappa før 10..kunne alfabetet og klokka som 3åring...Leste prikkfritt ved skolestart og har vært desidert best i alle klasser hen har gått i i skolesammenheng! Knuste f.eks skalaen på lesetesten på barneskolen... Smarte barn er slitsomme som små... Fordi ene barnet ditt var sånn, så er dette en sannhet? 😄 2
Gjest ABM Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 Tatja skrev (2 minutter siden): Fordi ene barnet ditt var sånn, så er dette en sannhet? 😄 Naja....har nok vært med noen år og sett flere eksempler....begge veier egentlig..
Burugla63 Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Lurer på om det er normalt å bli så tappet for energi av barn. Har 2 barn og en som er veldig krevende. Har jeg bare den som ikke krever så mye så er det helt ok, men har jeg begge så blir all energien sugd ut av meg. Nesten den følelsen som når man er i et dårlig forhold og man blir helt tappet. barnet er ikke litt krevende men veldig. sliter også med utmattelse, og føler ofte jeg mister all kraft i kroppen og at jeg skal besvime. Det kan komme av krevende situasjoner, mye lyd, eller om jeg bare står å lager middag og jeg detter nesten om. føler ting er enklere når jeg bare har 1. ved sykdom hos barn så må jeg ha mange dager å komme meg på, jeg klarer altså ikke gjøre noe fordi jeg er så utmattet og sliten. er det noen mennesker som bare ikke takler å ha 2 barn og at det kan bli mer enn hva man klarer? er det utmattelsen som snakker her nå? eller er det normalt for dere andre også? Anonymkode: f09f4...a8d Jeg føler det samme det ene barnet mitt har nedsatt funksjons evne . Det andre barnet er friskt de er begge i barnehage alder . Jeg er kronisk syk å vi har barnepass en gang i året . Noen ganger føles det som jeg har blitt påkjørt å rygget over igjen . Men jeg minner meg selv på at dette er en fase i livet . Det blir bedre etterhvert som de blir eldre .
Gjest ABM Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 tussi84 skrev (32 minutter siden): har ett barn her foreløbig som er 1,5 år og som kan være veldig krevende. Av og til blir jeg så sliten at jeg tenker der og da at jeg burde gi han bort, tenker negative tanker om han og synes at han bare er plagsom. Det svartner på en måte for meg når jeg blir så sliten. Barnet mitt er stort sett verdens herligste unge ellers, men det er dager hvor han skal absolutt være med eller på mamma hele tiden. Da står han og hylgrine hvis jeg setter han ned på gulvet for å feks smøre mat til meg/oss, eller hvis jeg skal lage middag. Samtidig holder han meg fast i buksebeina. 2 min for å sette meg ned kan jeg glemme. Spørs om du er litt mer Tigergutt enn Tussi i situasjonen ...Barn hyler gjerne til de får det de trenger...hva med å gi ham litt kontakt " uoppfordret" ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå