Gå til innhold

Jeg ser ned på folk som maser om rabatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Er det rabatt» «vet du om det kommer rabatt med det første?» Greit nok å være økonomisk altså, jeg heller kjøper ikke noe til en pris om jeg vet det kommer på rabatt eller kan fåes billigere i en annen butikk, men å spørre ansatte om slik? 😆 helt vanlige varer du kan få mye billigere på Finn, en annen butikk eller noe «skrot» som bare fyller opp hjemmet. Jeg blir flau på deres vegne. Til vil helst ha det til 50kr liksom, fordi 150,- er for dyrt... prisen var til illustrasjon.

Anonymkode: e701d...861

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: db8d6...f07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei innom butikken som jeg jobbet i som lurte på når varene kom på raaaaaabatt, det gjør de ikke sier jeg. Neste uke hadde vi salg på 25%.

Da frydet jeg meg innvendig.

Anonymkode: f000b...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: e4b15...7a7

Skrevet

Folk er blitt en gjeng skrotnisser som alltid vil gjøre kupp. Sånn er det selvsagt på Finn også. 

«har du kvittering med garanti?» «vis flere bilder fra alle vinkler» «er den i perfekt stand som ny?» 

når jeg har svart ja på alle spørsmål, lagt ut 20 bilder fra alle vinkler, bilde av alt tilbehør med emballasje i perfekt stand: 

« er du villig til å diskutere prisen?» 

eller kommer med et uoppfordret jævla skambud. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo genialt å spørre om rabatt. Stort sett får man noe.

Sikker på at jeg får nok rabatt i løpet av et år at det dekker en feriereise.

Anonymkode: ca811...258

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: c9b93...d99

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ei innom butikken som jeg jobbet i som lurte på når varene kom på raaaaaabatt, det gjør de ikke sier jeg. Neste uke hadde vi salg på 25%.

Hvorfor?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo av at det er «salg» nesten hele tiden og folk vet at ting er overprisede hvis butikken stadig kan ha «salg» på ting. Men ja, folk burde ha bedre tålmodighet så de ikke trenger å spørre om det. 

jeg ber om rabatt når tingen jeg skal kjøpe ikke er 100%. 

Anonymkode: 17e38...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv i butikk og får ofte sånne spørsmål. Man må bare være profesjonell og ikke vise kundene at du blir «oppgitt». 
«Ingen spm er dumme» skal man bare tenke som en butikkansatt😊

Det er bare og si «Du får følge med på nettsiden vår / bli medlem av kundeklubben sånn at du får Mail om gode tilbuder og kunderabatt» og bare ta det med et smil😄 

Anonymkode: a3785...17f

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Er det rabatt» «vet du om det kommer rabatt med det første?» Greit nok å være økonomisk altså, jeg heller kjøper ikke noe til en pris om jeg vet det kommer på rabatt eller kan fåes billigere i en annen butikk, men å spørre ansatte om slik? 😆 helt vanlige varer du kan få mye billigere på Finn, en annen butikk eller noe «skrot» som bare fyller opp hjemmet. Jeg blir flau på deres vegne. Til vil helst ha det til 50kr liksom, fordi 150,- er for dyrt... prisen var til illustrasjon.

Du tenker jo likt selv, tydeligvis. Man ønsker ikke å betale fullpris for en vare som kommer på tilbud to dager senere. Jeg ser ikke problemet med å spørre den butikkansatte om vedkommende vet om en bestemt vare, f.eks en seng, kommer på salg like etter. Selve tanken om å ikke ville betale fullpris for varer som "konstant" er på tilbud er jo ikke vanskelig å forstå. 

Anonymkode: 73df5...b72

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor?

Sikkert en av disse butikkansatte som står og snakker sammen i en krok av butikken mens de fullstendig overser alt av kunder som er innom... Da "fryder" man seg nok over en kunde mindre.

Jeg mener det er useriøst å ikke gi et hint om at den varen man har tenkt å kjøpe til tusen kroner settes ned til halv pris dagen etter. Under julehandelen spurte jeg etter en spesiell vare og om det ville komme tilbud på den i nærmeste fremtid, men det var visst hemmelig å opplyse om, jeg kjøpte varen, og bare et par dager etter var den nedsatt fra over tusen kroner til nesten halve prisen. Da går jeg og handler et annet sted neste gang. Fornøyde kunder gir økt handel, varene er priset såpass høyt til vanlig at butikken har god fortjeneste likevel.

Anonymkode: aa77b...4b1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Og er det en dyr vare så kan de enkelt Google for billigere alternativer..

Jeg jobber i dagligvare og da er det visse kunder som kun handler fra den 40% hylla med varer utgått på dato. Bra det, men litt sært når de går konsekvent etter det 😅

Anonymkode: 17dae...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her var det jo faktisk du som var teit. Kommer varene på rabatt snart så burde du si fra om det..

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig. Og er det en dyr vare så kan de enkelt Google for billigere alternativer..

Jeg jobber i dagligvare og da er det visse kunder som kun handler fra den 40% hylla med varer utgått på dato. Bra det, men litt sært når de går konsekvent etter det 😅

Sært? Hvorfor det? 

Anonymkode: db8d6...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor skal man Google etter et rimeligere alternativ dersom man ønsker å kjøpe en bestemt vare? Essensen her er jo ikke at varen er "for dyr", men at man ikke ønsker å betale det dobbelte av det som neste ukes kunder betaler for akkurat samme varen. 

Og "visse kunder"? "Sært"? Ovenfra og ned-holdning? Usj. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hva i all verden det er dere handler?? Ikke pga rabattdebatt, men hørtes ut som dette var noe slm skjer alle sammen flere gang i uka

Anonymkode: 18b50...47f

AnonymBruker
Skrevet

Å høre om varen snart er på tilbud er fornuftig. Å handle mat på datosalg er både bærekraftig og smart - hvorfor handle varen til fullpris? Du hørest ikke særlig smart ut TS….

Anonymkode: 4f852...293

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tenker jo likt selv, tydeligvis. Man ønsker ikke å betale fullpris for en vare som kommer på tilbud to dager senere. Jeg ser ikke problemet med å spørre den butikkansatte om vedkommende vet om en bestemt vare, f.eks en seng, kommer på salg like etter. Selve tanken om å ikke ville betale fullpris for varer som "konstant" er på tilbud er jo ikke vanskelig å forstå. 

Jeg spør ikke ansatte om de vet om det snart kommer på tilbud! Det er direkte flaut. Fremstår som en lite raus gjerrigknark. Da sjekker jeg heller i stillhet om andre butikker har tilsvarende til mindre pris. De tingene som er på rabatt et sted kan like gjerne være billigere til fullpris et annet sted. Jobber ikke i en veldig billig kjede, og det som selges hos oss kan fåes billigere til fullpris mange steder, annet merke da såklart. Har disse butikkene også rabatt så blir det jo dobbelt så billig som å kjøpe i dyrere butikker. Så de bare tror selv at de gjør et skikkelig kupp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å høre om varen snart er på tilbud er fornuftig. Å handle mat på datosalg er både bærekraftig og smart - hvorfor handle varen til fullpris? Du hørest ikke særlig smart ut TS….

Anonymkode: 4f852...293

Det er ikke snakk om datosalg nødvendigvis. Det kan være spørsmål om en ordinær vare som snart kommer på tilbud. 25% på Coop kan være fullpris hos Kiwi. Om Kiwi har rabatt på samme vare så blir det jo trippelbillig nesten. Så de gjør ikke et kupp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...