Gå til innhold

Flere deprimerte som føler at livet er en ondsinnet spøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner meg helt igjen. Jeg bare er her i verden men lever ikke. Bare går å venter på slutten. Ser ikke meninga i livet. 
 

Jeg føler også at jeg bare har satt til verden for å lide. Og for at andre mennesker skal ha ett menneske de kan være slem mot. Har opplevd så mye mobbing gjennom hele livet mitt og mobbinga stopper ikke opp. Har tatt så mange dumme valg og alt er min skyld.

Sender dere varme tanker❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Til og med psykologen min har reagert på hvor uflaks det går an å ha og flere ganger har vi måtte sette behandlingen på pause.

 

Anonymkode: 41e9a...b5f

Samme her. Psykologene virket nesten ikke å tro på meg da jeg fortalte historien min. Og jeg hadde ikke trodd på den selv om jeg ikke hadde levd den. Det er så absurd. 

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Hver gang det går bedre så får jeg flere slag i tryne, vonde hendelser utenfor min kontroll.

Anonymkode: 41e9a...b5f

Ja. Kjenner meg så godt der også. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novalie skrev (4 minutter siden):

Kjenner meg helt igjen. Jeg bare er her i verden men lever ikke. Bare går å venter på slutten. Ser ikke meninga i livet. 
 

Jeg føler også at jeg bare har satt til verden for å lide. Og for at andre mennesker skal ha ett menneske de kan være slem mot. Har opplevd så mye mobbing gjennom hele livet mitt og mobbinga stopper ikke opp. Har tatt så mange dumme valg og alt er min skyld.

Sender dere varme tanker❤️

Sender deg varme klemmer jeg også. 

Jeg sitter med akkurat de samme tankene som deg. Og jeg kjenner mobberne le av meg for jeg ble akkurat den taperen de alltid mente jeg var og den tapren de mobbet meg til å bli. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klem til dere alle ❤

Anonymkode: 9fb54...089

Takk!

TS

Anonymkode: a872c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novalie skrev (8 minutter siden):

Kjenner meg helt igjen. Jeg bare er her i verden men lever ikke. Bare går å venter på slutten. Ser ikke meninga i livet. 
 

Jeg føler også at jeg bare har satt til verden for å lide. Og for at andre mennesker skal ha ett menneske de kan være slem mot. Har opplevd så mye mobbing gjennom hele livet mitt og mobbinga stopper ikke opp. Har tatt så mange dumme valg og alt er min skyld.

Sender dere varme tanker❤️

Har lest en del innlegg fra deg og jeg kjenner meg så igjen.  Jeg sender deg så mange klemmer jeg bare kan.  

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragedien fortsetter selvsagt ved at jeg kjenner sånn på skammen over å være mislykket at jeg ikke engang vet om jeg ønsker eller tør å ta del i samfunnet

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også så selvdestruktive valg. Det er noe i meg som får meg til å ta så destruktive valg at jeg nesten føler jeg følger et manus hvor det er meningen at jeg skal være itioten alle ler av.

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sett en del innlegg fra deg. Har du tatt MDRS-testen?  https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/psykiske_lidelser/psykiatrisk_undersoekelse/madrs 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Hei, tolket som at det er legen som skal vurdere dette, egentlig. Men i følge egne vurderinger fikk jeg 12-14 i score (litt usikker på om jeg skal sette 2,3 eller 4 på det siste spm).

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på hva du skriver. Jeg prøver å fokusere på det små. Det kan være så lite som å glede seg til en TV-serie kommer ut, men jeg finner alltid de små tingene jeg kan nyte og ha det gøy med. Noen ganger tenker jeg på hva som kunne vært -- det stikker -- men jeg gjør det jeg kan for å bedre situasjonen jeg er i nå, mens jeg gleder meg med TV-seriene mine, baker eller leser.

Anonymkode: a6cfc...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, synd du har det sånn.  Syns du virker sympatisk, snill og vennlig utifra måten du svarer andre på ❤️
 Det er kjempe fine egenskaper og jeg er veldig glad for det finnes sånne som deg. 

Anonymkode: 0b36a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (35 minutter siden):

Hei, tolket som at det er legen som skal vurdere dette, egentlig. Men i følge egne vurderinger fikk jeg 12-14 i score (litt usikker på om jeg skal sette 2,3 eller 4 på det siste spm).

Man kan vurdere det selv. Det er dine følelser som teller, ikke hva legen mener du føler. 

Daryl Dixon skrev (31 minutter siden):

Ondsinnet, tragisk og alt for lang spøk, dette livet ja. 

Har lest innlegg fra deg og kjenner meg litt igjen hos deg også. Sender deg klemmer. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg føler på hva du skriver. Jeg prøver å fokusere på det små. Det kan være så lite som å glede seg til en TV-serie kommer ut, men jeg finner alltid de små tingene jeg kan nyte og ha det gøy med. Noen ganger tenker jeg på hva som kunne vært -- det stikker -- men jeg gjør det jeg kan for å bedre situasjonen jeg er i nå, mens jeg gleder meg med TV-seriene mine, baker eller leser.

Anonymkode: a6cfc...a52

Jeg har prøvd å fokusere på de små tingene, men nå funker det ikke lenger. Nå kjenner jeg at jeg må se livet for hva det er. Jeg kan ikke og må ikke finne på å la meg lure av ting som tv-serier, fint vær, osv. Jeg kan ikke slutte å se og jeg må ikke slutte å se livet for hva det er. Jeg må ikke la meg lure til å tro at ting er bedre enn det er. Jeg har lurt meg selv for lenge. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts, synd du har det sånn.  Syns du virker sympatisk, snill og vennlig utifra måten du svarer andre på ❤️
 Det er kjempe fine egenskaper og jeg er veldig glad for det finnes sånne som deg. 

Anonymkode: 0b36a...aae

Takk, men ikke la deg lure av svarene jeg gir i tråden. Jeg har mistet så mye kontakt med samfunnet at jeg kjenner ikke noe orendlig sympati til virkelige mennesker. Jeg kan føle sympati til de som skriver i denne tråden, for livet her på Kvinneguiden er nesten mer virkelig enn det ute i den fysiske verden. Det er så absurd, men sånn er det. Jeg har nok vært for mye på dette forumet og for lite i den virkelige verden. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (46 minutter siden):

Ondsinnet, tragisk og alt for lang spøk, dette livet ja. 

Beklager om det er frekt å spørre, og mulig jeg blander med et annet nick. Men har du vært gjennom fysisk sykdom også?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vet ikke engang om jeg stoler på psykolgene. Er de der for å hjelpe eller er de der for å gjøre ting enda verre for meg. Er de der for å ydmyke meg?  For det føles ofte sånn. Var til  8 forskjellige psykologer/psykiatere og følte de prøvde å ydmyke meg of gå meg til å bli en enda større taper enn jeg er og jeg visste ikke engang at det gikk an å bli større taper. 

Nei, dette er et helvete uten like. Jeg skjønner det ikke. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke stole på noen i denne verden. Hverken familie eller helsepersonell. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hva betyr det?

Ja, deler tankene med psykologen. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Dissosiering handler litt om at man løsriver seg fra verden fordi den er uutholdelig på en eller annen måte. Du kan lese litt o, det her: https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer-om-psykisk-helse/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-er-dissosiasjon-og-dissosiative-lidelser

Anonymkode: 0af3e...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dissosiering handler litt om at man løsriver seg fra verden fordi den er uutholdelig på en eller annen måte. Du kan lese litt o, det her: https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer-om-psykisk-helse/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-er-dissosiasjon-og-dissosiative-lidelser

Anonymkode: 0af3e...854

Takk! Dette kjente jeg meg igjen i. Ikke bare fremmedgjøringen, men også: 

Tenk deg at du møter en syv år gammel jente. Hun vil så gjerne lære mye på skolen, hun elsker å drive med fotball og hun gjør alt hun kan for å få være med i jentegjengen. Samtidig pågår det destruktive ting hjemme som seksuelle overgrep, og det er høyt konfliktnivå mellom foreldrene. Livet hjemme er vidt forskjellig fra livet ute, de to delene passer rett og slett ikke sammen i jentas sinn.

To virkeligheter

Skal hun klare skolen, er det best for henne at hun ikke vet om det som skjer hjemme. De to virkelighetene holdes ubevisst atskilt. På skolen har hun én opplevelse av seg selv og verden, mens det som skjer hjemme oppleves som «ikke meg». Hun utvikler glemsel for ulike deler av seg selv og er tidvis forvirret over hvem hun er og hva som er sant.

Denne ubevisste overlevelsesstrategien kan fungere i lang tid og oppleves hensiktsmessig. Mange erfarer at de kan få til mye i livet sitt så lenge det vonde holdes på avstand. Sjokket kan derfor være ekstra stort dersom hendelser her og nå vekker minner som presser seg frem i bevisstheten og som fører til at mestringen rakner.

https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer-om-psykisk-helse/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-er-dissosiasjon-og-dissosiative-lidelser

Ikke at jeg har blitt utsatt for seksuelleovergrep av mine foreldre. Men dette med to virkeligheter, det å undertrykke den ene  som måtte glemmes for at man skulle klare seg. Og sjokket når man ikke lenger klarte å undertrykke det som skulle glemmes. Det som man aldri skulle huske. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg prøver jo å ta kontorll over eget liv. Det er derfor jeg går til psykolog, det er derfor jeg tenker over de dårlige valgene jeg har tatt, det er derfor jeg prøver å ta andre valg. Men jeg kjenner fortsatt på følelsen av at livet er et onsinnet pek mot meg. At jeg lever i en slags verden som The Truman Show hvor jeg er karakteren tv-seerne ler av. Jeg føler livet mitt er for ekstremt til at det skulle kunne skje i virkeligheten. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Lurer også på om jeg kan komme ut at dette showet. Er det som om i filmen en fysisk utgang? Hvor er utgangen? Hvor langt må jeg reise? 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kjenner jeg også. Jeg kjenner det så alt for godt.

Jeg har også såpass vellykkede familiemedlemmer og at jeg kjenner meg igjen i deler av Nini Stoltenbergs historie. Det er så absurd at ting ble som det ble. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Hvordan kunne eplet falle så langt fra stammen? Fikk jeg vellykket familie kun for å lett kunne se hva hva jeg går glipp av, hvor dum  jeg er?  

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...