Gå til innhold

Flere deprimerte som føler at livet er en ondsinnet spøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med depresjon og går til psykolog. Jeg har vær såpass uheldig i livet og tatt såpass mange dårlige valg at jeg mange gange lurer på om hele livet er en ondsinnet spøk mot meg. At jeg bare var satt på jorda for å lide. At jeg skulle se hva "alle" andre fikk til, se hva hvor mange dumme valg jeg tok, osv. 

Det er tilfeldigheter i livet mitt som jeg føler er for ekstreme til at det kan være helt tilfeldig. Får jeg noe bra i livet så går det kort tid før det blir revet bort fra meg, som om livet kun skulle vise hva jeg kunne hatt, men ikke lenger skal ha. 

Det er som i tegnefilmene hvor karakteren sier. Nå kan det heldigvis ikke bli noe verre også går det ett sekund og det går fra sol til pøsregn. 

 

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om det er på tide å ta både ansvar og kontroll. Du har makt til å forandre ditt eget liv. Ikke vær et passivt offer.

Anonymkode: 71299...0c0

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har tatt mange dårlige valg. Så selvinnsikt har du. Nok selvinnsikt til å forstå at det ikke er lurt å ta enda flere dårlige valg. 
Fortsett hos psykolog og ta et steg av gangen. For at ting skal bli bedre må du ønske det selv, og jobbe for det selv.

Anonymkode: d4af0...ebf

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som om det er på tide å ta både ansvar og kontroll. Du har makt til å forandre ditt eget liv. Ikke vær et passivt offer.

Anonymkode: 71299...0c0

Jeg prøver jo å ta kontorll over eget liv. Det er derfor jeg går til psykolog, det er derfor jeg tenker over de dårlige valgene jeg har tatt, det er derfor jeg prøver å ta andre valg. Men jeg kjenner fortsatt på følelsen av at livet er et onsinnet pek mot meg. At jeg lever i en slags verden som The Truman Show hvor jeg er karakteren tv-seerne ler av. Jeg føler livet mitt er for ekstremt til at det skulle kunne skje i virkeligheten. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige valg går vel an å både lære av og gjøre noe med?

Jeg er depressiv pga invalidiserende sykdom det ikke finnes medisiner for. Har gitt opp. Nå skriver ikke ts spesifikt, så jeg mener ikke å dømme.

Men er misunnelig på de som har reelle valg for endringer🙈🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 68565...3e0

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlige valg går vel an å både lære av og gjøre noe med?

Jeg er depressiv pga invalidiserende sykdom det ikke finnes medisiner for. Har gitt opp. Nå skriver ikke ts spesifikt, så jeg mener ikke å dømme.

Men er misunnelig på de som har reelle valg for endringer🙈🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 68565...3e0

Sender deg klemmer. Skjønner at du har det vondt. Skjønner at det er folk som har det verre enn meg. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sender deg klemmer. Skjønner at du har det vondt. Skjønner at det er folk som har det verre enn meg. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Uff, jeg har opplevd store depresjoner før sykdommene også; underkjenner på ingen måte følelsene dine.

Men håper du klarer å snu det🥰Tilbrakte noen år mer eller mindre i sengen, helt utmattet og deprimert. Folk som ikke har opplevd dette vet ikke hvor jævligt det er. Sender deg en god klem!

Anonymkode: 68565...3e0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff, jeg har opplevd store depresjoner før sykdommene også; underkjenner på ingen måte følelsene dine.

Men håper du klarer å snu det🥰Tilbrakte noen år mer eller mindre i sengen, helt utmattet og deprimert. Folk som ikke har opplevd dette vet ikke hvor jævligt det er. Sender deg en god klem!

Anonymkode: 68565...3e0

Samme her. Jeg var i 6 år sengeliggende. Nei, det var absolutt ikke gøy. Da kjente jeg virkelig på hvordan livet føk forbi meg uten at jeg fikk være del av det. 
 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Jeg var i 6 år sengeliggende. Nei, det var absolutt ikke gøy. Da kjente jeg virkelig på hvordan livet føk forbi meg uten at jeg fikk være del av det. 
 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Ja, man eksisterer bare, men lever ikke💔

Hva tenker du kan forbedre situasjonen?

Gjør det du klarer!!☺️

Anonymkode: 68565...3e0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er I samme situasjon.. vi må prøve å finne noe positivt hver dag. Små steg om gangen..

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er definitivt flere. Har også følt meg som han i «The Truman Show», og føler slekt og gamle bekjente ser på og ler, og sammenligner meg med mine vellykkede kusiner.

Anonymkode: 6c052...aca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt. Som om det er meninga å torturere meg med andres suksess, mens jeg selv aldri får noen ting til.

Som i The Truman show, bare at ingen mennesker bryr seg om deg eller legger merke til deg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, man eksisterer bare, men lever ikke💔

Hva tenker du kan forbedre situasjonen?

Gjør det du klarer!!☺️

Anonymkode: 68565...3e0

Jeg går til psykolog, søker jobb, forsøker å få en utdanning, osv. 

Sunshineyellow skrev (10 minutter siden):

Er I samme situasjon.. vi må prøve å finne noe positivt hver dag. Små steg om gangen..

Klem. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er definitivt flere. Har også følt meg som han i «The Truman Show», og føler slekt og gamle bekjente ser på og ler, og sammenligner meg med mine vellykkede kusiner.

Anonymkode: 6c052...aca

Klem. Jeg føler akkurat det samme. 

Anonymburker skrev (Akkurat nå):

Definitivt. Som om det er meninga å torturere meg med andres suksess, mens jeg selv aldri får noen ting til.

Som i The Truman show, bare at ingen mennesker bryr seg om deg eller legger merke til deg.

Ja, jeg føler meg helt utenfor resten av samfunnet. Og de gangene folk legger merke til meg så er det kun for å vise meg hva de fikk og ikke jeg, hva jeg kunne fått, men ikke tok, osv.

Det er helt absurd. Og jeg hadde ikke trodd på livet jeg har hatt om jeg ikke hadde levd det selv. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er definitivt flere. Har også følt meg som han i «The Truman Show», og føler slekt og gamle bekjente ser på og ler, og sammenligner meg med mine vellykkede kusiner.

Anonymkode: 6c052...aca

Det kjenner jeg også. Jeg kjenner det så alt for godt.

Jeg har også såpass vellykkede familiemedlemmer og at jeg kjenner meg igjen i deler av Nini Stoltenbergs historie. Det er så absurd at ting ble som det ble. 

Når jeg snakker til psykologen så lurer jeg enkelte ganger på om jeg er fortellerstemmen i mitt eget tv-program. At jeg gir et slags tilbakeblikk fra forrige episode. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt ut som en form for dissosiering. For meg eskalerte det en del, til jeg plutselig begynte å falle ut litt å se alt på en måte utenifra. Vanskelig å forklare. Har du delt dette med psykologen din?

Anonymkode: 0af3e...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres litt ut som en form for dissosiering. For meg eskalerte det en del, til jeg plutselig begynte å falle ut litt å se alt på en måte utenifra. Vanskelig å forklare. Har du delt dette med psykologen din?

Anonymkode: 0af3e...854

Hva betyr det?

Ja, deler tankene med psykologen. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker også ofte at jeg er fysisk koblet fra denne verden. Litt vanskelig å forklare, men det går både på at det er en slags fysisk sperre fra at jeg kan ta del i samfunnet. Som om jeg er i en annen dimensjon, jeg kan se denne verden, men jeg kan ikke ta del i den. Gjelder ikke bare med andre mennesker. Jeg kan også føle det om fysiske obkekter. Jeg kan ligge i senga og på en måte føle at jeg flyter litt over den. 

Det er så absurd. 

TS

Anonymkode: a872c...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (2 timer siden):

Definitivt. Som om det er meninga å torturere meg med andres suksess, mens jeg selv aldri får noen ting til.

Som i The Truman show, bare at ingen mennesker bryr seg om deg eller legger merke til deg.

Har sett en del innlegg fra deg. Har du tatt MDRS-testen?  https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/psykiske_lidelser/psykiatrisk_undersoekelse/madrs 

TS

Anonymkode: a872c...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg følte det hele mars , frem til forrige helg. Men nå er livet bedre igjen. 

Anonymkode: 716bf...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten litt tragisk komisk. Her er det ting jeg ikke kan kontrollere, eller ikke kommer av dårlige valg, men bare ufattelig uflaks 🤷‍♂️

Til og med psykologen min har reagert på hvor uflaks det går an å ha og flere ganger har vi måtte sette behandlingen på pause.

Hver gang det går bedre så får jeg flere slag i tryne, vonde hendelser utenfor min kontroll. Men jeg har blitt dyktigere på å komme meg opp igjen. Fortsette å kjempe når ting har roet seg. Samt jobbe med reaksjonene mine i mange vonde situasjoner. Det har hjulpet meg masse og føler meg mye sterkere nå. 

Anonymkode: 41e9a...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...