AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Del Skrevet 12. april 2022 Dette er sikkert like individuelt som «hvilken sjokolade liker du best», men jeg forsøker likevel. Familien trenger en ny bil. Vi er to voksne og to tenåringsbarn. Bilen skal primært brukes til kjøring i nærområdet (tur/retur arbeid 2 mil unna, fotballbaner, svømmehaller osv), men vil også være bilen som skal brukes til å få båten ut på hytta, besøke venner på fjellet med ski i bagasjen/takboks, og frakting av ting i henger. Og jeg ønsker at det skal være en elbil. Med andre ord trenger vi litt plass og litt krefter i den, men ikke voldsomt. Hva er deres anbefalinger? Anonymkode: f9013...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Del Skrevet 12. april 2022 Tesla Model 3/Y eller VW ID4 Anonymkode: 656ab...19e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. april 2022 #3 Del Skrevet 13. april 2022 Hvilket budsjett snakker vi om? ID4 og Tesla Y høres ut som gode kandidater. Kia EV6 er solid, men har litt mindre bagasjerom. Hongqi er stor og majestetisk, men passer ikke for alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Del Skrevet 13. april 2022 Tv2 hadde i mars en stor elbiltest i samarbeid med NAF, Lenke til resultat Anonymkode: dbe57...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Del Skrevet 13. april 2022 Budsjett er ikke fastsatt. Vi har mulighet til å bruke en del om vi ønsker det, men jeg er ikke så opptatt av bil at jeg er villig til å punge ut mye for kulhet eller show off. Så viktig er ikke bil for meg. Jeg vil ha noe som er trygt og funksjonelt, og det er jeg villig til å betale for. Testen som ble linket til gikk vel kun på rekkevidde og ladetid slik jeg tolker den? Id4 er til vurdering, men jeg har føere bekjente som hadde trøbbel med sin Id3. Men de har kanskje utbedret endel. Tesla er ungenes ønske. Jeg tenker kanskje at de primært er teknologiselskap og ikke bilprodusent, men mulig det er fordommer. Har også der mange kjente som har tilbrakt mye ventetid mens bilene har vært til service og verksted. Sjekker ut Kia og Hongqi. Anonymkode: f9013...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Del Skrevet 13. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Budsjett er ikke fastsatt. Vi har mulighet til å bruke en del om vi ønsker det, men jeg er ikke så opptatt av bil at jeg er villig til å punge ut mye for kulhet eller show off. Så viktig er ikke bil for meg. Jeg vil ha noe som er trygt og funksjonelt, og det er jeg villig til å betale for. Testen som ble linket til gikk vel kun på rekkevidde og ladetid slik jeg tolker den? Id4 er til vurdering, men jeg har føere bekjente som hadde trøbbel med sin Id3. Men de har kanskje utbedret endel. Tesla er ungenes ønske. Jeg tenker kanskje at de primært er teknologiselskap og ikke bilprodusent, men mulig det er fordommer. Har også der mange kjente som har tilbrakt mye ventetid mens bilene har vært til service og verksted. Sjekker ut Kia og Hongqi. Anonymkode: f9013...d04 Tesla 3 og Y er norges mest solgte biler, er vel stort sett bare de som er misfornøyd som sier noe ID4 er forbedret strekt i forhold til ID3 Anonymkode: 656ab...19e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 13. april 2022 #7 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tesla er ungenes ønske. Jeg tenker kanskje at de primært er teknologiselskap og ikke bilprodusent, men mulig det er fordommer. Har også der mange kjente som har tilbrakt mye ventetid mens bilene har vært til service og verksted. Sjekker ut Kia og Hongqi. Anonymkode: f9013...d04 Mitt inntrykk (som Tesla Y eier) er at bilene som ble produsert i Freemont har vært av dårligere kvalitet enn de som er produsert fra Kina. Det var en periode der Y og 3 kom fra Kina. Nå fases de vel over til produksjon i Berlin. Mitt inntrykk er at kvaliteten på de kinesiskproduserte bilene er mye bedre enn de amerikanske bilene og dermed fått et ufortjent dårlig rykte. Jeg var også skeptisk til Tesla med alle de negative artiklene om Tesla, men det har endret seg. Jeg er så glad for at Tesla er et teknologiselskap, de er derfor ikke bundet av konservative tanker i bilverden. De tør å tenke nytt! Noe er meningsløst (som lysshowet som kom med en oppdatering til jul) , men det er mye bra. Vi er på roadtrip i påska: i bilen var det pakket følgende: hundebur, barnevogn, barnestol, reiseseng, "gåstol" til barnet, to trillekofferter, to bager og flere poser. Og selv da var det mer plass i bilen! Selv syns jeg det er sykt imponerende! Og da har jeg ikke nevnt 1600 kg på hengeren og 75kg på taket! Også er ladenettverket overlegent. Du legger inn et betaligskort i appen og slipper å forholde deg til noe mer når du lader. Du kobler på laderen og betaler automatisk. Blir ikke enklere! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #8 Del Skrevet 14. april 2022 Kia EV6 leder markedet nå med fantastisk interiør, velkjent Kia-kvalitet med 7 års garanti, 800V hurtigladende batteri og nok plass for en familie. Det er mitt førstevalg. Anonymkode: 1b41f...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Del Skrevet 21. april 2022 Kanskje Skoda enyaq? Anonymkode: 8cfdb...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Del Skrevet 27. april 2022 Vi har to stk Tesla. For noen biler! Jeg er overhodet ikke opptatt av bil, men disse bilene er nytelse å kjøre. (X og 3). Anonymkode: f9da0...2b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har to stk Tesla. For noen biler! Jeg er overhodet ikke opptatt av bil, men disse bilene er nytelse å kjøre. (X og 3). Anonymkode: f9da0...2b3 At du ikke er opptatt av bil, er jo nettopp derfor du har kjøpt noe så elendig. Anonymkode: bbc1b...b5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. april 2022 #12 Del Skrevet 27. april 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: At du ikke er opptatt av bil, er jo nettopp derfor du har kjøpt noe så elendig. Anonymkode: bbc1b...b5e En Tesla fungerer til formålet... Tar deg fra A til B, med lite utslipp og grei komfort. Hva er egentlig galt med Tesla, sånn bortsett fra at det er et ganske nytt bilmerke som er blant verdens mest verdifulle? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Del Skrevet 27. april 2022 Er du ikke veldig uheldig så er tesla 3 den klart beste bilen i sin prisklasse. Komfortabel, med hengerfeste, stor plass, lang rekkevidde og takstativ. Eneste fullverdige alternativ til ICE foreløpig. Anonymkode: d0717...614 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. april 2022 #14 Del Skrevet 28. april 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Eneste fullverdige alternativ til ICE foreløpig. Kia EV6 har hengerfeste og skiboks, bra rekkevidde og en akseptabel pris. Antagelig greit skrudd sammen og etter hva jeg har hørt rimelig god kjørekomfort, så at Tesla er eneste fullverdige alternativ til fossilbil er vel ikke helt riktig lenger. Nio ET7 kommer snart også, og den er ganske lekker. Lang rekkevidde, utbyttbart batteri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er du ikke veldig uheldig så er tesla 3 den klart beste bilen i sin prisklasse. Komfortabel, med hengerfeste, stor plass, lang rekkevidde og takstativ. Eneste fullverdige alternativ til ICE foreløpig. Anonymkode: d0717...614 Model 3 har dårlige seter og alt for høyt støynivå. Anonymkode: e7e10...7be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Del Skrevet 28. april 2022 newman01 skrev (16 minutter siden): Kia EV6 har hengerfeste og skiboks, bra rekkevidde og en akseptabel pris. Antagelig greit skrudd sammen og etter hva jeg har hørt rimelig god kjørekomfort, så at Tesla er eneste fullverdige alternativ til fossilbil er vel ikke helt riktig lenger. Nio ET7 kommer snart også, og den er ganske lekker. Lang rekkevidde, utbyttbart batteri Kia EV6 er jo kåret til årets bil, og det er en grunn for dèt. Og det er den, og et par andre elbiler som er potesielle når den tid kommer. Og nei, Tesla kommer aldri inn på den lista. Anonymkode: bbc1b...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 28. april 2022 #17 Del Skrevet 28. april 2022 Begge ekstremene - Tesla er "elendig" og Tesla er "eneste" [fyll inn din ønsketenkning] - kan vi jo trygt se bort fra. Motor.no har kåret Hyundai Ioniq 5 til Norges beste nybilkjøp, med Kia EV6 på fjerde plass. Jeg liker Kiaen vesentlig bedre - mest pga. interiøret. Det er en mye bedre skjerm i bilen, og knapper for de mest vesentlige funksjonene. Dessuten er bilen mye bedre å kjøre. Kia har et mer aktivt chassis mens Hyundai føles mer som en Volvo eller Mercedes. Smak og behag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. april 2022 #18 Del Skrevet 28. april 2022 Skulle jeg valgt bil idag hadde nok valget falt på ET7, EV6 eller Hongqi E-HS9. Sistnevnte er jo bare konge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikken123 Skrevet 28. april 2022 #19 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 7.31): Tv2 hadde i mars en stor elbiltest i samarbeid med NAF, Lenke til resultat Anonymkode: dbe57...e87 Ikke så mye test da, mer en sammenligning på ladehastighet og rekkevidde. De aller, aller fleste lader hjemme, dermed er ikke ladehastigheten så veldig mye å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 1. mai 2022 #20 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 18.56): Kia EV6 leder markedet nå med fantastisk interiør, velkjent Kia-kvalitet med 7 års garanti, 800V hurtigladende batteri og nok plass for en familie. Det er mitt førstevalg. Anonymkode: 1b41f...84c Dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå