Gå til innhold

Hva ville du gjort om du hadde 2MNOK på sparekonto akkurat nå, men ingen bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du gjort om du hadde 2MNOK på sparekonto akkurat nå, men ingen bolig? 

Anonymkode: 4248b...aa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt bolig. 

Anonymkode: 3b7e0...e05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt meg en hytte i skogen og flytta dit.

Anonymkode: 51d92...261

Skrevet

Da hadde jeg gjort det jeg gjorde når jeg hadde det. 😄 Da brukte jeg 1.5 på bolig og resten på litt av hvert, nye møbler, ferier, klær og sparing. 

Hadde jeg fått det nå når jeg har egen bolig så hadde mesteparten gått til sparing for vi trenger ingenting, vi kunne brukt et par hundre tusen på litt oppgradering av pc'er, ferier og slikt, bare luksusting. 

AnonymBruker
Skrevet

Satt det i fond og leid noe billig..

Anonymkode: 34605...838

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brukt 1,5 millioner som egenkapital og kjøpt et sted til 4 millioner, da med 2,5 millioner i boliglån. Så hadde jeg hatt ca 100 000 som buffer og satt 400 000 i et globalt indeksfond.

Anonymkode: 75369...bc2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde brukt 1,5 millioner som egenkapital og kjøpt et sted til 4 millioner, da med 2,5 millioner i boliglån. Så hadde jeg hatt ca 100 000 som buffer og satt 400 000 i et globalt indeksfond.

Teit. Putt 600 000 som egenkapital og put en million i indexfond.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, ajarRun said:

Teit. Putt 600 000 som egenkapital og put en million i indexfond.

Jeg tjener kun 500 000, så 2,5 millioner er taket for hva jeg kan låne. 😉 Ellers ville jeg gjort som du foreslår. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tjener kun 500 000, så 2,5 millioner er taket for hva jeg kan låne. 😉 Ellers ville jeg gjort som du foreslår. 

Hvorfor tar du ikke en tullbachelor som økonomi og administrasjon og så jobber i NAV med sånn 800k i lønn? Jeg skjønner ikke motivasjonen for å være lavtlønnet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt aksjer billig utpå høsten 

Anonymkode: 4e083...eac

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjøpt meg en hytte i skogen og flytta dit.

Anonymkode: 51d92...261

Ikke lovlig å bo i hytte vettu.

Anonymkode: c17e8...e11

Skrevet
ajarRun skrev (41 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke en tullbachelor som økonomi og administrasjon og så jobber i NAV med sånn 800k i lønn? Jeg skjønner ikke motivasjonen for å være lavtlønnet.

Du la på nesten 300.000 på NAV-lønna.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Satt det i fond og leid noe billig..

Anonymkode: 34605...838

Nå i disse tider når alle piler peker ned?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt en karamell.

Anonymkode: 12aaa...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ajarRun said:

Jeg skjønner ikke motivasjonen for å være i en jobb man ikke elsker.

(joda, jeg gjør det, men du kan kanskje se poenget mitt? Jeg vil heller være i lavtlønnet yrke jeg trives i 37 timer uka enn i noe jeg ikke trives i og tjene det dobbelte).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Da hadde jeg gjort det jeg gjorde når jeg hadde det. 😄 Da brukte jeg 1.5 på bolig og resten på litt av hvert, nye møbler, ferier, klær og sparing. 

Hadde jeg fått det nå når jeg har egen bolig så hadde mesteparten gått til sparing for vi trenger ingenting, vi kunne brukt et par hundre tusen på litt oppgradering av pc'er, ferier og slikt, bare luksusting. 

Men ville du gjort det samme akkurat nå med skyhøye priser og mange renteøkninger + inflasjon på vei?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men ville du gjort det nå eller ventet på eventuell prisnedgang grunnet renteøkning?

AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (1 time siden):

Får ikke 800 K sånn ut av det blå i NAV om du tror det

Anonymkode: bc079...ba9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg med en blogger med store pupper. 

Anonymkode: 6b93f...1e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ville du gjort det nå eller ventet på eventuell prisnedgang grunnet renteøkning?

Hvilke områder ser du på? De populære områdene på Oslo vest og Bærum øst kommer til å holde seg og til og med gå opp selv om renta stiger. 

Anonymkode: bc079...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...