Gå til innhold

Startet matblogg. Hen som hjalp meg med siden krever penger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har startet en matblogg for en stund siden. Dette er først og fremst fordi jeg liker å lage mat. Hen som lagde hjemmesiden til meg gjorde dette gratis pga jeg har dårlig råd(jeg betalte for evt utgifter). Hen som gjorde det brukte ikke så lang tid. 

Nå har jeg ca 500 lesere hver mnd. Jeg tjener ikke på bloggen nå. Men hen som lagde hjemmesiden krever 20% av all kommende inntekt i all fremtid. Synes dette er merkelig og mener dette blir feil. Jeg sa at hvis bloggen går bra kan jeg betale en engangssum siden hen laget hjemmesiden. Hva synes dere om dette? Hen mener at hvis ikke hen laget hjemmesiden hadde det aldri blitt noe blogg. Jeg lager jo alle oppskriftene og maten til bloggen. Hva blir rett her?

Anonymkode: e49e9...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dere hadde ikke avtale på  betaling - hverken muntlig eller skriftlig, så hen kan ikke kreve. Men enig, betal en engangssum eller hjelp hen med noe... 

Anonymkode: a8ea9...a2d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med deg. Hen gjorde det gratis og gjorde ingen avtale om et pengebeløp dersom du tjente penger på bloggen, så hen har ingen krav på penger heller. 
Hadde nok likevel tilbudt en grei engangssum om jeg hadde tjent penger på bloggen, men om hen krangler mer om det så hadde jeg valgt å trekke tilbake det tilbudet også

Anonymkode: 7dfca...60f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig at du kan betale en engangssum, betale for arbeidet han gjorde. Men å forvente % av fremtids inntekt er helt bak mål, h*n har ingen sak her. Prøver seg sikkert bare. Du må bare være bestemt. 

Anonymkode: c8168...0be

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Med "20% av all fremtidig inntekt" regner jeg med hen også dekker 20% av utgiftene?

Anonymkode: e97e7...deb

• Liker 6
Skrevet

Så lenge det ikke foreligger en skriftlig avtale her hvor du har underskrevet på at han skal ha 20% av fremtidige inntekter, så har han ikke noe krav på dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville betalt en engangssum, som takk for hjelpen. Det kan jo være greit og ha et godt forhold til "hen" hvis det skulle oppstå noen tekniske problemer i forbindelse med bloggen i fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over et visst beløp, må vel betalingen meldes inn og hen må skatte av det 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

dere hadde ikke avtale på  betaling - hverken muntlig eller skriftlig, så hen kan ikke kreve. Men enig, betal en engangssum eller hjelp hen med noe... 

Problemet er at når jeg tilbød meg dette ble hen sint og krevde 20%. Da fikk jeg lite lyst til å betale noe for hjelpen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du det skriftlig at hen skulle gjøre det gratis?

AnonymBruker
Skrevet
Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Jeg ville betalt en engangssum, som takk for hjelpen. Det kan jo være greit og ha et godt forhold til "hen" hvis det skulle oppstå noen tekniske problemer i forbindelse med bloggen i fremtiden.

Problemet er at hen ble rasende når jeg tilbød meg det istedenfor 20%. Da får jeg ikke lyst til å gi noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du det skriftlig at hen skulle gjøre det gratis?

Nei

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Problemet er at når jeg tilbød meg dette ble hen sint og krevde 20%. Da fikk jeg lite lyst til å betale noe for hjelpen.

Skjønner, men jeg ville betalten en liten sum og ikke handlet noe mer med denne personen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å sette opp en nettside med feks squarespace er veldig enkelt og krever ikke allverdens kunnskaper. Jeg ville bedt om en faktura (så du kan føre det som utgift i næringsoppgaven) på 3000,- inkl MVA. Det er mer enn nok uten at jeg vet hvor mye tid det tok og hvor mye oppfølging det ble.

Uansett, bytt passord på nettsiden så hen ikke kan legge den ned ved eventuell dårlig stemning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avtalen var at hen hjalp deg gratis. Støtter de andre her angående en engangssum for å være grei når du eventuelt begynner å tjene penger.

Hjelp til å sette opp en nettside kan jo bety så mangt. Det kan ha vært enkelt eller komplisert, det kan ha tatt 3 timer eller 30 timer. Når profesjonelle gjør en slik jobb koster det fort titusenvis av kroner.

Du har sikkert tenkt på det allerede, men pass på at du endrer alle brukernavn, passord, e-post adresser og tilganger til server/admin panel/domene, så personen ikke kan true deg med sletting hvis hen ikke får det som hen vil. Hvis du ikke har tilgang til dette så har du vel to valg: Gi personen det hen spør om eller ta backup av bildene og tekstene dine og flytte til en ny side.

Anonymkode: d163b...d57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Avtalen var at hen hjalp deg gratis. Støtter de andre her angående en engangssum for å være grei når du eventuelt begynner å tjene penger.

Hjelp til å sette opp en nettside kan jo bety så mangt. Det kan ha vært enkelt eller komplisert, det kan ha tatt 3 timer eller 30 timer. Når profesjonelle gjør en slik jobb koster det fort titusenvis av kroner.

Du har sikkert tenkt på det allerede, men pass på at du endrer alle brukernavn, passord, e-post adresser og tilganger til server/admin panel/domene, så personen ikke kan true deg med sletting hvis hen ikke får det som hen vil. Hvis du ikke har tilgang til dette så har du vel to valg: Gi personen det hen spør om eller ta backup av bildene og tekstene dine og flytte til en ny side.

Anonymkode: d163b...d57

Det var en ferdig side man kan redigere designet på. Jeg er ikke flink på data, men hvor sjekker man hvilke nettside-navn man har under sitt navn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...