Anonymius53 Skrevet 12. april 2022 #1 Del Skrevet 12. april 2022 Hei, Jeg er en jente i 20årene og har som mål å komme i form. Jeg skriver denne dagboken i håp om at det skal hjelpe meg og kanskje andre med å holde motivasjonen oppe. Så jeg setter pris på diskusjoner, samtaler, tips og andre meldinger fra dere alle andre der ute😄 Litt om meg: Jeg er 170 høy, og har ikke stått på en vekt på over 2 år, så gudene vet hvor mye jeg veier. Jeg tipper kanskje rundt en 65 kg kanskje? Hovedmålet mitt med treningen er ikke å gå ned i vekt og få en stram fin kropp (selv om det selvsagt er et stort pluss👍) men å komme i form slik at jeg kan fungere helt fint i hverdagen. Jeg er svak, og helt uten kondis så dette blir litt av et oppdrag. Jeg har en fysisk tung jobb, hvor mange slutter før de blir 40 år på grunn av slitasje. For 2 år siden fikk jeg prolaps i ryggen, noe som førte til at jeg ikke kunne jobbe på et halv år, og heller ikke løfte noe som veide mer en 2 kg. Alt vart smertefullt, gå, sitte, ligge, og min dårlige form ble bare verre. Etter denne opplevelsen bestemte jeg meg for å bygge meg opp igjen, fikk med meg min kjære samboer, og sammen startet vi "veien til formen" som vi kaller det mellom oss. Etter et år med trening har jeg gått fra å kunne løfte 15 kg, til 70 kg. Men jeg er ikke fornøyd, mer må gjøres og bedre skal det bli!💪 Mine mål akkurat nå er å kunne jogge 15 minutter uten stopp. Og klare å slå alle maks rekordene mine i løfting. Hvor jeg er: bankpress; 32,5 kg, Markløft; 80kg, Knebøy; 65kg. Jogging; 10 minutter. Jeg kommer til å legge ut detaljer om øktene mine, programmet, og følelser, så heng med. 🥰 xoxo 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymius53 Skrevet 12. april 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 12. april 2022 (endret) (jeg vet ikke hva alle øvelsene heter, men jeg skal prøve mitt beste. så rett meg gjerne hvis noe er feil eller uklart 🙃) Dagens økt: I dag hadde vi rygg dag, og jeg startet med 15 minutter på mølla. Det gikk ikke så veldig bra, på 15 minutter kom jeg bare 1,6 km. Jeg gikk de første 10 minuttene i oppoverbakke, og hadde planer om å jogge de siste 5 minuttene på flat bakke. Men formen sa nei i dag, og ble til at jeg bare klarte å holde rask gange. 10x4 25kg, nedtrekk 12x4 15kg bent over row Markløft; 10x2 25 kg. 5x2 35kg. 5x1 45kg, 2x2 65kg. Hyperextension (rygghev) 10x4 5 kg. Lateral extension 10x4 5kg Jeg er ikke så veldig fornøyd med dagens økt. Jeg var sliten og alt krevde mer energi en jeg hadde. Men jeg er stolt over at jeg kom meg igjennom økten, og ikke ga opp 💪 Planlegger å ta en liten runde med pilates i kveld foran tven, mens jeg ser på favoritt serien min. Så kanskje jeg kan avslutte med litt såre muskler og en fin dag. Nå skal jeg gå å lage torsk til middag. Ha en fin dag 😊 Endret 12. april 2022 av Anonymius53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymius53 Skrevet 13. april 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 13. april 2022 Dagens økt: I dag var det bryst og mage dag. Jeg var litt seint ute til treningen, så det ble ingen kondis i dag. Benkpress; varmet opp, før jeg beveget meg sakte opp til maks grensen. 10x2 15kg, 10x1 20kg, 5x1 25kg, 1x1 30kg, 2x1 32,5 kg. Jeg gikk deretter for en runde med dropp fra 27,5kg til 15 kg. skrå benk med stang; 12x4 15kg bryst kabel; 12x4 7,5kg situps på benk; 12x4, rolig med pilates pust. mage rotasjon; 12x4 på hver side Jeg er fornøyd med dagen trening. jeg kjenner musklene i armene rister etter benk pressen, og for meg er det et godt tegn på en god dag Kan bli noen dager til neste trening, da vi reiser på påskeferie på hytten i morgen. Men jeg skal prøve å få lure inn litt økter i løpet av dagene. kanskje litt pilates på kveldstid, eller en liten gå tur om morningen? Ha en fin dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymius53 Skrevet 18. april 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 18. april 2022 kom hjem fra påskeferie i går kveld. Det ble ikke så mye trening, men heller arbeid på hytten, og det vet vi alle kan være nesten like hard trening 😊 Dagens økt: Etter nesten en uke uten trening der vi har spist masse påskegodt, bestemte vi oss for å starte med en kondis dag for å brenne litt kalorier 😉 10 minutter aka 1,3 km på mølla 1000 meter på romaskinen 30x5 stepup med 3 kg vekt i hverhånd. 15x4 4kg ball kast 15x3 15kg stang kast. Vi holdt tempoet oppe, og svetten rant og hjertet pumpet hard i brystet. for en følelse! 😄 Etter treningen ble det 2 timers arbeid i hagen.💪 Er det flere som har litt kalorier å brenne etter påsken? Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå