Gå til innhold

Oppsamling av mulige og helt sikre svindelmeldinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan være greit å la alle få vite om hva en mottar og måter de forsøker å virke troverdige på. Noen ganger er man veldig i tvil og da kan det være greit å spørre om andre har mottatt noe som ser slik eller sånn ut.

McAfee har forsøkt lenge å få meg til å oppdatere og fornye hos dem, men jeg har dem jo ikke i det hele tatt. Tullinger! 

I dag fikk jeg beskjed om at min Vipps-konto er suspendert og jeg måtte trykke på en link for å åpne kontoen igjen. Ingen skrivefeil, eller rare setninger, men jeg velger å tro at dette kan være svindel. Hva tror dere? 

Anonymkode: 80bd4...dbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mailer med titler a la ; «NÅ AVSLUTTES ABONNEMENTET DITT!!!» 

«SISTE VARSEL!!!!» og annet piss.

Anonymkode: f2f22...f34

AnonymBruker
Skrevet

man får beskjed om at man har fått penger igjen på skatten. Eventuelt at man skylder penger igjen på skatten. 

0g så ber dem folk klikke på en lenke i e-posten de sender, for å komme med all mulig personlig informasjon. Når folk får beskjed om at dem for eksempel skal få penger igjen (og alt dem behøver å gjøre er å fylle ut navn, konto-nummer, og så videre. Kanskje en del som blir alt for fristet til å gjøre dette da? 

:cowboy:

Anonymkode: 5afc7...1ad

Skrevet

Se på avsender adressen. Avsender navnet og en del av innholdet kan virke svært troverdig mange ganger, men selve adressen er alltid noe helt koko satt sammen som ikke er mulig å se noe fornuft i.

AnonymBruker
Skrevet

Global Corporate Services .... 

Anonymkode: 7a847...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...