Gå til innhold

Svarer du folk like frekt i det virkelige liv som her på KG?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som stadig svarer brukere på en frekk måte, svarer dere folk slik i virkeligheten også?

Anonymkode: 1ad0f...c12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Derfor vi ser så spisse kommentarer her. Tror folk sier ifra mer her og er hyggeligere IRL.

Det er mange "trolle"tråder her hvor mange er ufyselige...

Anonymkode: 22515...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. IRL tørr jeg omtrent ikke si et kvekk i fare for å trigge noens CPTSD eller påføre andre krenkelser.

Anonymkode: 08f30...eb3

• Liker 2
Skrevet

Jeg svarer bare frekke folk frekt, både her på KG og i virkeligheten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sjeldent, men jeg kan være ufyselig her noen ganger. Snakker lett fra levra og er så tøff bak skjermen. Patetisk I know. 

Anonymkode: 7ec96...ed3

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men samtidig det litt rart at kommunikasjon over Internett blir omtalt som ikke-IRL. Man ville vel ikke sagt det om en telefonsamtale?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere som stadig svarer brukere på en frekk måte, svarer dere folk slik i virkeligheten også?

Det har ikke du noe med! Pass dine egne saker

Anonymkode: 0fd13...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. IRL er jeg en konfliksky pusekatt. Svarer frekt her for å tøffe meg.

Anonymkode: 96527...931

AnonymBruker
Skrevet

Er aldri frekk, bare freidig!

Anonymkode: f0c74...2af

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg hører svært sjelden noe i virkeligheten som er like dumt som det jeg leser på KG.

Anonymkode: 43b24...aab

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å være frekk verken her eller irl. Evner å forstå at det finnes folk med følelsen overalt. 

Anonymkode: 53e3d...012

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, for jeg hører svært sjelden noe i virkeligheten som er like dumt som det jeg leser på KG.

Anonymkode: 43b24...aab

Dør. 😂

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tipper at folk nok har lavere terskel for å svare "frekt" på internett, men tror også at folk ofte tar til seg ting i absolutt verste mening her inne. Er liksom ikke lov å være uenig med ts, da blir man fort stemplet som frekk og det som verre er. 

Skrevet

Nei, absolutt ikke!
Her inne tør jeg å være het ærlig å skrive hva jeg tenker og mener om det så kommer rett fra leveren, det tåler ikke alltid det virkelige liv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: b5b33...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 14.43):

Nei. IRL tørr jeg omtrent ikke si et kvekk i fare for å trigge noens CPTSD eller påføre andre krenkelser.

Anonymkode: 08f30...eb3

Finnes CPTSD irl?

Anonymkode: b5b33...259

• Liker 1
Skrevet

Ordbruken min kan nok være den samme, litt av problemet er at tonefall, ironi, humor og ikke-verbal kommunikasjon forsvinner på nett og det er ikke alltid så lett å ta høyde for. Når jeg snakker med folk vet jeg ofte litt om hvem de er og hvor de står og kan tilpasse meg - og vice versa, mange av de jeg snakker med kjenner min hang til ironi og sarkasme. Dessuten er det en del her inne som tolker alt i absolutt verste, bokstavelige mening, man legger oftere godviljen til når forholder seg til faktiske, tilstedeværende mennesker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med så mange medlemmer så må man regne med at det kommer noen for  lage trolletråder og svarer frekt. 

Det er fryktelig mange trollertråder for tiden, men det er jo påske, og mange folk har tydeligvis lite  å finne på.

Anonymkode: 6cb08...f37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid konfliktsky, både på nett og i virkeligheten, og vil mest sannsynlig bare forlate en tråd hvis noen angriper meg på en måte.

Så jeg svarer aldri brukere på en direkte frekk måte, men det hender jeg svarer krasst tilbake hvis noen er krasse eller frekke mot meg eller andre først. Dette har jeg overhode ikke dårlig samvittighet for, men er heller stolt av meg selv når jeg gjør det.

Dette gjør jeg aldri i virkeligheten. Jeg blir fort sint og irritert av andre som ikke viser hensyn, og av og til blir jeg nesten på gråten av sinne, men jeg holder det alltid inni meg. Jeg tar heller et steg tilbake fra situasjonen og snakker med andre rundt om opplevelsen. Hvis jeg føler at de jeg snakker med er på min side og sier jeg hadde rett i situasjonen, vil jeg klare å stå opp for meg selv hvis vedkommende skal gjøre den samme negative tingen mot meg igjen en annen gang. Men det er alltid på en voksen og relativt rolig måte jeg svarer på, og aldri like krasst og direkte som jeg kan gjøre her inne.

Min teori er at de aller fleste her inne som legger fra seg skikkelige stygge, egoistiske kommentarer er veldig feige i virkeligheten. Det er derfor de har et behov for å være så slemme på nett. De kan gjemme seg bak brukeren sin, eller som oftest er det AnonymBruker de gjemmer seg bak... Merk at de aldri tør å stå frem med hverken bilde eller fullt navn. Jeg er sikker på at de i virkeligheten lever et ganske trist liv, kanskje uten familie, kanskje uten jobb, i en trist leilighet... Det blir litt som mobbelogikken: de som mobber har det egentlig fælt, og mobbingen gjør at de føler seg bedre der og da.

Anonymkode: 97ffd...c49

AnonymBruker
Skrevet

Mye frekkere i det virkelige liv faktisk. Jeg kan reagere kjapt, og utrykker meg bedre skriftlig enn muntlig. 

Anonymkode: a7bfc...a08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (18 timer siden):

Nei, absolutt ikke!
Her inne tør jeg å være het ærlig å skrive hva jeg tenker og mener om det så kommer rett fra leveren, det tåler ikke alltid det virkelige liv.

Du er heldig som klare å holde deg irl da. Det klare ikke jeg. Jeg er oppfarendre, og burde svart alle skriftlig 😂 

Anonymkode: a7bfc...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...