altius Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Hva synes dere om valget av Bjørn Arild Gram (SP) som ny forsvarsminister? Han var endel av den berømte gjengen, som på hyttetur, sendte en tekstmelding til Liv Sign Navarsete at "vi har lyst på fitta di". Noe Navarsete oppfattet som seksuell trakassering og var skuffet over at partiledelsen ikke tok skikkelig tak i. https://www.dagbladet.no/nyheter/deltok-pa-omstridt-hyttetur/75846505 4
Bålkaffe Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Vel, det vitner jo om at denne såkalte "vetting"-prosessen de gjør i forkant av hvem som skal bli minister ikke var så veldig grundig denne gangen heller. Om noen blir overrasket over at denne sms-saken dras opp nå som han skal bli forsvarsminister er jo det veldig rart, mtp at de liksom skal sjekke opp sånne saker i forkant av at han blir minister, så da klarer ikke disse folka som sjekker opp folk å gjøre noen enkle google-søk. Det kan jo forklare en del. 16
Djækklåsst Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Er det kommet frem info som tilsier at hele "gjengen" i fellesskap stod bak meldingen, eller noen spesiell mistanke rettet mot Gram? 9
keops Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Jeg synes Gram er en ok person, har vist seg som en dyktig politiker gjennom mange år. Ja, han var med på denne hytteturen, men denne sms-saken er vel mer i Borten-Moe- landskapet. Jeg synes det er uheldig at Borten-Moe har fått ture frem med sin mobbende arbeidsmåte og attpåtil blitt belønnet med statsrådpost, et mer anonymt departement men likevel. Mange SP-velgere som ønsker Borten-Moe i posisjon, jeg tror de ville vunnet mye på å få frem noen andre av sine dyktige personer. 6 1
CrossRoad Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Jeg tviler på at han har svin på skogen. Det ville vært utrolig dumt av han å takke ja til stillingen dersom han har noe å skjule. 5
Gereon Rath Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 (endret) At han var med på hytteturen, betyr ikke at han var med på den tekstmeldingen. Endret 12. april 2022 av Gereon Rath 13
missLynch Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Han sier han ikke sendte sms’n til Navarsete. Merkelig og veldig feigt at den som faktisk sendte meldingen ikke står fram. Ødelegger for andre og setter alle i et dårlig lys. 6
Tough cookie Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Jeg lurer på hvor mange måneder han blir sittende før det kommer en skandale? 6
herzeleid Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Jeg er redd vi får en litt vanskelig standard hvis det å på noe tidspunkt ha deltatt på en tur, fest eller annet festlig lag der noen har sendt en ufin tekstmelding skal være diskvalifiserende. 19
Anonymburker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Alle har gjort noe galt en gang i tiden. Det bør ikke bety at de aldri kan ha en offentlig jobb igjen. Minner om at David Toska (ransdømt og medvirkende til politidrap) fikk sjakkekspert-jobb på tv 2. Jeg gir egentlig opp dette samfunnet.. 4
Gjest Natterangler Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Den meldinga var jo på kødd, men utrolig barnslig. Voksne folk altså...
norw Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 Djækklåsst skrev (1 time siden): Er det kommet frem info som tilsier at hele "gjengen" i fellesskap stod bak meldingen, eller noen spesiell mistanke rettet mot Gram? Nettopp. For en usedvanlig lite gjennomtenkt tråd. 2
Rotehodet Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 herzeleid skrev (21 minutter siden): Jeg er redd vi får en litt vanskelig standard hvis det å på noe tidspunkt ha deltatt på en tur, fest eller annet festlig lag der noen har sendt en ufin tekstmelding skal være diskvalifiserende. Bra oppsummert. 2
Trampstamped Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 (endret) Syns for så vidt det er et underlig valg, men pga hans politisk bakgrunn og ikke pga den hytteturen. Han har sagt han ikke sendte den meldingen, der det er helt absurd å kriminalisere alle som var tilstede for noe trolig bare én person stod bak. Ærligtalt litt lei av medias heksejakt på norske politikere nå. Det er fint at media avdekker lovbrudd, men nå virker det som at det har gått over i at man forsøker lage 10 høns av hver politiske fjær man greier å oppdrive.. Endret 12. april 2022 av Trampstamped
Gjest June1996 Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 (endret) Alle gutta på den turen vet nok hvem den/de skyldige er. Endret 12. april 2022 av June1996
Anonymburker Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 Trampstamped skrev (16 minutter siden): Syns for så vidt det er et underlig valg, men pga hans politisk bakgrunn og ikke pga den hytteturen. Han har sagt han ikke sendte den meldingen, der det er helt absurd å kriminalisere alle som var tilstede for noe trolig bare én person stod bak. Ærligtalt litt lei av medias heksejakt på norske politikere nå. Det er fint at media avdekker lovbrudd, men nå virker det som at det har gått over i at man forsøker lage 10 høns av hver politiske fjær man greier å oppdrive.. Men hvis han ikke protesterte så er han jo medvirkende til at meldingen ble sendt, ergo han har gjort noe galt som han aldri kan bli tilgitt for.. I alle fall sånne tanker mediene opererer med. 2
Trampstamped Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 (endret) Anonymburker skrev (5 minutter siden): Men hvis han ikke protesterte så er han jo medvirkende til at meldingen ble sendt, ergo han har gjort noe galt som han aldri kan bli tilgitt for.. I alle fall sånne tanker mediene opererer med. Alle er ansvarlige for egne handlinger, ikke alle andres. Å forfølge noen for andres handlinger er like absurd som at Russland (og Trump) forsøker sverte president Biden med å forsøke grave opp dritt om Bidens sønn. Det er irrelevant, samme om man finner noe eller ikke. Endret 12. april 2022 av Trampstamped 1
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 altius skrev (3 timer siden): Hva synes dere om valget av Bjørn Arild Gram (SP) som ny forsvarsminister? Han var endel av den berømte gjengen, som på hyttetur, sendte en tekstmelding til Liv Sign Navarsete at "vi har lyst på fitta di". Noe Navarsete oppfattet som seksuell trakassering og var skuffet over at partiledelsen ikke tok skikkelig tak i. https://www.dagbladet.no/nyheter/deltok-pa-omstridt-hyttetur/75846505 Jeg kjenner Gramen personlig og han er en sinnsykt hyggelig fyr som aldri skulle vært politiker.
Anonymburker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 Trampstamped skrev (4 minutter siden): Alle er ansvarlige for egne handlinger, ikke alle andres. Å forfølge noen for andres handlinger er like absurd som at Russland (og Trump) forsøker sverte president Biden med å forsøke grave opp dritt om Bidens sønn. Det er irrelevant, samme om man finner noe eller ikke. Jeg vet, det var ironisk ment.
keops Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 Natterangler skrev (59 minutter siden): Den meldinga var jo på kødd, men utrolig barnslig. Voksne folk altså... Den meldingen var nok heller en del av en systematisk kampanje for å få vekk en politisk konkurrent. Noen tar alle midler i bruk når de føler posisjonen sin truet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå