Gereon Rath Skrevet 12. april 2022 #1 Del Skrevet 12. april 2022 Russia 'moves heavy military equipment including missile systems towards Finnish border after warning Finland not to join NATO' Video appears to show two Russian coastal defence missile systems driving past a sign to Helsinki Finnish prime minister Sanna Marin has said her country may apply to join NATO by summer following support Kremlin said move would 'not improve' security situation in Europe as NATO 'geared towards confrontation' Opinion polls have put 84% of Finns as viewing Russia as a 'significant military threat', up by 25% on last year Sweden is also debating the possibility of abandoning neutrality to join the military alliance amid Ukraine war https://www.dailymail.co.uk/news/article-10710541/Russia-moves-military-equipment-Finnish-border-warning-Finland-not-join-NATO.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 12. april 2022 #2 Del Skrevet 12. april 2022 Ubekreftet video. I tillegg flytter vel russere våpen forbi Finland støtt og stadig på vei til Kolahalvøya. Russland har liksom ikke noe å flashe med utover å mobilisere invasjonsstyrker nordover, da de uansett har massive militærinstallasjoner som allerede truer resten av nord-europa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 12. april 2022 #3 Del Skrevet 12. april 2022 (endret) Nå er det vel, som kar90 skriver, ikke helt bekreftet. På videoen kjørte de bare forbi et skilt til Helsinki. Men den situasjonen vi er i skulle jeg ønske at Finland (og Sverige) hadde blitt med tidligere istedenfor å sitte på gjerdet så lenge. Når det ikke har skjedd synes jeg de stadige oppdateringene på når Finland kanskje kommer til å bli medlem er unødvendige og kan føre til trusler og press fra øst. Framfor å lese en artikkel om at Finland muligens sender NATO-søknad til sommeren vil jeg heller lese en artikkel der det står "Finland ble med i NATO i går"... Endret 12. april 2022 av CrossRoad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Ja, fascistiske og neonaZistiske styrker utpresser dem også. Kanskje de vil denazifisere dem og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MAGEROST Skrevet 12. april 2022 #5 Del Skrevet 12. april 2022 (endret) Jeg vil tippe at videoen viser 26th missile brigade basert i Luga. Virker til å stemme med antallet vi ser i klippet og det er uten tvil K-300P Bastion-P eller Iskander-M. De er underlagt sjette arme basert i Agalatovo/St.Petersburg og om det er de vi faktisk ser i klippet så ser jeg ikke trusselen utover at Russland skal tøffe seg siden systemene allerede er i bruk til forsvar av området. Det er mye mer nyhetsverdig at Russland i lang tid har hatt tre termobariske systemer på den Finske grensen ved Sapyornoye. Luga, Leningrad Oblast Military unit number - 54006 12 Iskander-M short-range ballistic missile systems Endret 14. april 2022 av MAGEROST Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå