Gå til innhold

Angre på at man valgte å ikke få barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år gammel og veldig usikker på om jeg ønsker barn eller ikke. Klokka tikker...  Jeg har i det siste lest en del om mødre som angrer på at de fikk barn og om frivillige barnløse som sier at de på ingen måte angrer at de valgte å ikke få barn. Virker som det skrives mye om dette.

MEN jeg ønsker å høre om erfaringer fra kvinner som valgte å ikke få barn, og så senere (når det var for sent) angret. Noen som vil dele personlige erfaringer eller som kjenner noen som har angret på at de ikke fikk barn. 

Blir glad for alle innspill :) 

Anonymkode: 0433f...92c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er færre av dem. Men det er ikk nødvendigvis fordi man skal velge barnløshet om man sitter på gjerdet, men heller at de som er usikre faller ned på barnesida.

Alle de jeg kjenner som er frivillige barnløse var i det minste veldig sikre i sine valg, men kjenner mange som ikke visste, alle disse endte opp med barn.

Anonymkode: 7a821...5db

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er færre av dem. Men det er ikk nødvendigvis fordi man skal velge barnløshet om man sitter på gjerdet, men heller at de som er usikre faller ned på barnesida.

Alle de jeg kjenner som er frivillige barnløse var i det minste veldig sikre i sine valg, men kjenner mange som ikke visste, alle disse endte opp med barn.

Ja der sa du det, mange av de som er usikre velger å få barn. Av de du kjenner som var usikre, noen av de som angrer på at fikk barn? 

AnonymBruker
Skrevet

jeg var usikker. fikk 2 barn. angrer av og til, men stort sett går det greit. bare sørg for nok avlasting, søvn, hvile og egentid så er det til å leve med uansett om man angrer eller ikke.

Anonymkode: db5a2...1ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to venninner, ene nettopp felt 43 og andre 46. Begge var sikre på at de aldri ville ha barn i 20 og 30-årene. Begge angrer.

Anonymkode: df39a...05f

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har to venninner, ene nettopp felt 43 og andre 46. Begge var sikre på at de aldri ville ha barn i 20 og 30-årene. Begge angrer.

Anonymkode: df39a...05f

Takk for innspill. Sier de noe om hvorfor de angrer? ts

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja der sa du det, mange av de som er usikre velger å få barn. Av de du kjenner som var usikre, noen av de som angrer på at fikk barn? 

Jeg er ikke SÅ nære med dem, så de har i det minste ikke sagt til meg at de angrer, men tror det er mye skam rundt det også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg og flere venninner er barnløse og angrer ikke. De fleste er også steriliserte. Men jeg har en onkel som er barnløs. Han har uttalt at han skulle ønsket han fikk et barn med den kvinnen han var sammen med før. Men da han var sammen med henne var han mest opptatt av reising og fest, så det ble aldri noe barn. Så slo de opp og han ble sammen med en dame som hadde to voksne barn. Så han er jo stebestefar til deres barn igjen, men han har sagt han gjerne skulle hatt en. 

Anonymkode: 31d5c...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei i 40årene som angrer, hun angrer og sørger fordi hun valgte å ikke få barn fordi hun ikke trodde hun ville klare det og være en god nok mor. Alle som kjenner henne vet det ikke var sant, og hun innser nå at det bare var dårlig selvtillit og selvfølelse etter årevis med mobbing og omsorgssvikt.

Hun er dog et helt fantastisk fosterhjem og har hjulpet mange barn og ungdommer! 

Anonymkode: 1e3aa...b1c

• Liker 3
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som angrer fordi de skulle ønske de hadde barn, men mange som på en måte angrer på at de ikke "ga etter" før de ble forlatt av kjæresten som ville ha barn. Venner har forsvunnet inn i familielivet, mange inviterer bare andre barnefamilier til sammenkomster, og de barnløse sitter alene hjemme. Verken dating eller et sosialt liv er så lett i 40-årene, og spesielt de som bor på mindre steder føler på en måte de må forsone seg med å være alene. Spesielt de som jobber for seg selv eller er syke eller uføre blir veldig ekskludert pga. dette med barn.

Anonymkode: 04a36...db7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen angrer, andre ikke.

Anonymkode: d1fd5...74a

AnonymBruker
Skrevet

De barnløse jeg kjenner som ikke angrer, har hele tiden gitt klart og tydelig uttrykk for at de ikke ønsker barn. Dersom du ts har blitt usikker kan det være tegn på at du heller mot å få, heller enn å ikke få. 

Samtidig kjenner jeg flere som ikke fikk muligheten til å få barn og som kjenner veldig på det etterhvert som de blir eldre. Men det er jo ikke det samme som å angre seg. 

Anonymkode: 2d2f9...b72

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg angrer.

Er 42 år i dag, og skulle så gjerne hatt familie rundt meg. Har to søsken men de er opptatt med sin egen familie.

Anonymkode: 8143d...3a5

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg angrer.

Er 42 år i dag, og skulle så gjerne hatt familie rundt meg. Har to søsken men de er opptatt med sin egen familie.

Anonymkode: 8143d...3a5

❤️ Kan du fortelle litt om hvorfor du valgte å ikke få barn i 30 årene? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var usikker, fikk barn, og angrer. Får se hva jeg tenker når jeg sitter på gamlehjemmet. Det var et av "argumentene" som kom her i en annen tråd 🤷‍♀️

Anonymkode: 8fab5...9b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og angrer ikke. Har en flott mann og flere venner jeg opplever livet med. Jeg nyter det!

Anonymkode: c1ef6...53f

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nå 48 år. To av mine venninner har vært veldig klare på å forbli barnløse. Nå er hun ene kun med single venner og fester som en ungdom enda. Hun andre er dypt deprimert fordi hun lot toget gå. Så, det er nok endel som angrer. Det er ikke lett å se hvordan livet blir senere når man er ung og meget bestemt :( 

Anonymkode: ab194...083

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var usikker, fikk barn, og angrer. Får se hva jeg tenker når jeg sitter på gamlehjemmet. Det var et av "argumentene" som kom her i en annen tråd 🤷‍♀️

Anonymkode: 8fab5...9b6

Hvorfor angrer du? Hvorfor er det så fælt å være mor? Hva med å adoptere dem bort, hvis du angrer slik? Og klarer du å være en god mor? 

Anonymkode: ab194...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å se på hvor mange som får barn etter 40 - sikkert akkurat i siste liten. 

Jeg fikk mer lyst på etter 40, men da var det for sent. 

Anonymkode: be452...a26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare å se på hvor mange som får barn etter 40 - sikkert akkurat i siste liten. 

Jeg fikk mer lyst på etter 40, men da var det for sent. 

Anonymkode: be452...a26

Ja skulle gjerne hørt mer fra den gruppen. Kvinner rundt 40 som får barn "i siste liten". Var det fordi de først nå var klare eller fordi de skjønte at det er nå eller aldri og redde for å angre. Angrer denne gruppen i større grad eller er de lettet og overlykkelig for at de fikk barn før det var for sent? ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...