AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Noen som har noen gode tips for Roma og/eller Napoli? Første gang i Italia så er helt blank. Har 4 netter i Roma og 4 netter i Napoli. Reiser alene med historie interessert tenåring! Anonymkode: dbf83...3ad
Kjetil E Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som har noen gode tips for Roma og/eller Napoli? Første gang i Italia så er helt blank. Har 4 netter i Roma og 4 netter i Napoli. Reiser alene med historie interessert tenåring! Anonymkode: dbf83...3ad Pompei bør jo definitivt besøkes.
Nalini Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Roma er mye å se av historiske monumenter, bygninger osv. Jeg ville sjekket om det er messe i Vatikanet. Selv om en ikke er katolikk, så ville det vært en fin opplevelse. Fire dager i Napoli kan kanskje være litt mye. I tillegg til Pompei, så er Vesuv er fint å komme opp på. Spise napoliansk pizza, er vel den opprinnelige pizzaen. Vurder om du kan reise en dagstur litt sørover langs kysten fra Napoli. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Kjetil E skrev (På 12.4.2022 den 16.46): Pompei bør jo definitivt besøkes. Pompei og Vesuv er hovedgrunnen til at vi skal til Napoli 👍 Så det blir en dagstur der. Gjør vi lurt i å ha guide? Anonymkode: dbf83...3ad
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 frysja skrev (På 12.4.2022 den 19.48): Roma er mye å se av historiske monumenter, bygninger osv. Jeg ville sjekket om det er messe i Vatikanet. Selv om en ikke er katolikk, så ville det vært en fin opplevelse. Fire dager i Napoli kan kanskje være litt mye. I tillegg til Pompei, så er Vesuv er fint å komme opp på. Spise napoliansk pizza, er vel den opprinnelige pizzaen. Vurder om du kan reise en dagstur litt sørover langs kysten fra Napoli. Messe i Vatikanet hørtes topp ut, takk for tipset det skal jeg sjekke ut Anonymkode: dbf83...3ad
Gjest Muffin man Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Pizza Margherita på Pizzeria Da Michele er alene god nok grunn til å dra til Napoli 🥰Ellers selger de den på andre Pizzeriaer der.. Bare pass på at plassen er sertifisert. Når det kommer til byen i seg selv klarer ikke Napoli å konkurrere med Roma eller andre typiske italienske byer når det kommer til å ting å se. Ville nok ikke brukt så mange dager i Napoli personlig. Heller evt. busset opp til Firenze i et par dager.
Kjetil E Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Pompei og Vesuv er hovedgrunnen til at vi skal til Napoli 👍 Så det blir en dagstur der. Gjør vi lurt i å ha guide? Anonymkode: dbf83...3ad Har ikke vært der, så kan ikke gi noe svar på det. Er dere fotballinntresert? Hvis ja vurder om dere vil se fotball. Enten med Roma eller Lazio på Olympico i Roma. Eller Napoli på Sao Paolo. Hvis et av de spiller hjemmekamp i den perioden dere er der. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Kjetil E skrev (På 14.4.2022 den 0.44): Har ikke vært der, så kan ikke gi noe svar på det. Er dere fotballinntresert? Hvis ja vurder om dere vil se fotball. Enten med Roma eller Lazio på Olympico i Roma. Eller Napoli på Sao Paolo. Hvis et av de spiller hjemmekamp i den perioden dere er der. Takk for tips! Anonymkode: dbf83...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Napoli er kaotisk og spennende. Men fire dager kan bli mye kanskje? Hva med å forlenge turen til Pompeii? Ta toget videre til Amalfikysten og ta en natt i Sorrento? Anonymkode: 134ab...001
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Har ikke vært i Italia selv, men kommer til å dra dit om noen år. Må innrømme at jeg er blitt svært lysten på å besøke Napoli etter Elena Ferrante, og ikke minst den italienske serien Gomorra på HBO Anonymkode: 25744...c06
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Jeg vil på det sterkeste anbefale at dere tar turen til Positano. Ikke langt unna Napoli og helt i egen klasse. En av de vakreste stedene jeg har vært. Anonymkode: 09de1...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå