AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Jeg skal søke på noen stillinger jeg vet er svært populære og alle som har blitt ansatt der før sier søknadsteksten MÅ være god. Jeg føler selv jeg er godt kvalifisert. Jeg har det de ser etter på papiret og for første gang i mitt liv sjekker jeg av på absolutt ALLE punkt i utlysningen.. Jeg føler selv søknadsteksten er god. Men jeg blir usikker. Jeg har skrevet teksten 20 ganger nå. I starten var den veldig lang men nå føler jeg den er kortere og bedre. Ting som rettskriving er jo innlysende men hvordan bør en god søknadstekst se ut? Hvor lang bør den være? Hvordan formulerer jeg meg på en måte som gjør at de fatter interesse? Jeg vil tro jeg filtreres igjennom screening og siden jeg har fagbrevene, kursene og erfaringen de ser etter tenker jeg i utgangspunktet at jeg føler meg ganske trygg på å gå videre til intervju men jeg tør ikke sjanse heller. Søknaden må være god! tips? Anonymkode: 11ac4...e78
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Min opplevelse er at søknadsteksten har liten betydning, CV stor betydning. Jeg pleier å skrive så kort søknadstekst som mulig, rundt en halv side. Har fått tilbud om mange jobber. Eller er det en spesiell jobb innenfor kommunikasjon eller lignende som gjør at en søknadstekst er så viktig? Anonymkode: 8b9e6...856
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 CV uttrykker utdannelse og arbeidserfaring. I søknaden er det rom for å vise litt personlighet, samt motivasjon for stillingen. Du bør på en kort og konsis måte besvare disse 3 spørsmålene: Hvem er du? (Personlige egenskaper) Hva kan du? (Kompetanse og arbeidserfaring) Hva vil du utføre i stillingen? (Motivasjon) Lykke til! Anonymkode: 34507...91c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Har alltid blitt innkalt når søknaden min er kort og presis. Passer på å skrive selvsikkert og vektlegge hva jeg bidrar med (erfaring, motivasjon osvosv). Anonymkode: 12886...c74
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min opplevelse er at søknadsteksten har liten betydning, CV stor betydning. Jeg pleier å skrive så kort søknadstekst som mulig, rundt en halv side. Har fått tilbud om mange jobber. Eller er det en spesiell jobb innenfor kommunikasjon eller lignende som gjør at en søknadstekst er så viktig? Anonymkode: 8b9e6...856 Enig. CV betyr 90%, tipper jeg. Anonymkode: 9b2d2...882
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Kort og konsis søknad (maks en halv a4 side) Ingen skriveleifer Får jeg søknader på flere sider, masse skriveleifer etc så havner de i søpla Anonymkode: 25ed6...dbd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Hyggelig positiv naturlig søkbad som viser litt av personligheten din. Ikke for formell. Bruk formuleringer som gjør at du skjønner hva du snakker om. Vis trygghet, vennlighet og selvstendighet. Vis at du forstår hva jobben handler om, søknaden skal ikke bare vise dine kvalifikasjoner, men hvorfor du og jobben passer sammen Anonymkode: 58c6b...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå