Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo.. Er dette fenomenet kalt festesmerter en reell greie? Med første kan jeg huske at jeg fikk et nålestikklignende stikk i noen sekunder, men aner jo ikke om det var det det var, annet enn at jeg tenkte at "der satt den". 

Med nr to merket jeg ingenting, men kjente heller ikke etter da jeg hadde gitt opp. 

Men nå er det en syv og fem dager siden vi hadde ubeskyttet samleie i eggløsningsperioden, og jeg kjente en stikkende smerte i livmorsområdet. Trenger nødvendigvis ikke være noe slikt, men jeg veit ikke. 

Hva med dere? Har dere opplevd festesmerter? 

Anonymkode: a3c2f...494

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke en reell greie. Man føler mye rart etter el uavhengig av om man er gravid eller om mensen er på vei. 7 og 5 dager er i tillegg veldig tidlig, man opplever vanligvis ikke implantasjon før rundt dag 9 dpo. 

Anonymkode: 19d52...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke en reell greie. Man føler mye rart etter el uavhengig av om man er gravid eller om mensen er på vei. 7 og 5 dager er i tillegg veldig tidlig, man opplever vanligvis ikke implantasjon før rundt dag 9 dpo. 

Ah da er det nok noe annet 😊  

AnonymBruker
Skrevet

Ah da er det nok noe annet 😊  

Du kan selvsagt fremdeles være gravid altså. Men smerter, stikkinger etc betyr ikke så mye da det kan også være pms🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan selvsagt fremdeles være gravid altså. Men smerter, stikkinger etc betyr ikke så mye da det kan også være pms🙂

Det får jeg nok se om en ukes tid, spennende 😊 jeg merker veldig lite før menstruasjon til vanlig, annet enn at jeg føler meg feit, men ubehag rundt eggløsning. Men når man prøver så legger man merke til alt 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det får jeg nok se om en ukes tid, spennende 😊 jeg merker veldig lite før menstruasjon til vanlig, annet enn at jeg føler meg feit, men ubehag rundt eggløsning. Men når man prøver så legger man merke til alt 😅

Det skjønner jeg, håper du får positiv test.  Lykke til 🍀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skjønner jeg, håper du får positiv test.  Lykke til 🍀

Takk takk 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samleie 30.mars, 1., 2. og 4.april, og kjente sterk, intens stikkende smerte i magen søndag, altså 10.april. Varte kun i noen få sekunder. Kan det ha vært festesmerter? Hadde lignende smerte noen dager før jeg testet positivt i forrige graviditet.

Anonymkode: 0cd29...ac8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hadde samleie 30.mars, 1., 2. og 4.april, og kjente sterk, intens stikkende smerte i magen søndag, altså 10.april. Varte kun i noen få sekunder. Kan det ha vært festesmerter? Hadde lignende smerte noen dager før jeg testet positivt i forrige graviditet.

Idk, oppdater oss gjerne 🤩💞 test om noen dager eller når det er meninga du skal ha mensen 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Idk, oppdater oss gjerne 🤩💞 test om noen dager eller når det er meninga du skal ha mensen 😊

Har ikke testet etter eggløsning denne gangen, så tror jeg tester mot slutten av uka, evt. vente til mensen sannsynligvis kommer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Egget bruker ca 3 dager gjennom eggleder, deretter «oppholder» det seg gjerne i livmor et par dager før det fester seg, men at det er en umulighet for egget å feste seg 5 eller 7 dager etter EL er jo bare tull.

Selv hadde jeg en bitteliten festeblødning 5 dpo og allerede 9 dpo var testen positiv. Jeg brukte EL tester, så er helt sikker på når EL var. Frisk og rask gutt i magen og halvgått svangerskap.

Anonymkode: c3c46...b5d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...