Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. ikke få nok/ ofte nok/lenge siden/ osv, nærhet, sex, kos.

Hva med å ta initativ selv, i stedet for å bli sint?

Anonymkode: 483d2...cff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 

Har aldri hørt om en mann som blir sint pga manglende nærhet. Antallet kvinner jeg har hørt bli sint, sur, muggen pga mangel på nærhet og oppmerksomhet dog - er høyt! 

Anonymkode: 99d53...f72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker har behov for nærhet, og jeg vil tro at alle blir lei seg av å ikke få det. Noen skjuler det, og mange er kanskje ikke klar over at tristheten/tomheten faktisk skyldes manglende nærhet. 

Anonymkode: d88cd...98b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull, mange menn liker / savner nærhet. Alle savner det de ikke får, menn og kvinner er like 

Anonymkode: 90a54...4c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

😬😂🙈....Byttet du om på kjønnene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha nærhet jeg vil ha middagen servert

Anonymkode: 846c4...0de

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med å ta initiativ selv da? 

Anonymkode: 49297...2a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sint? Nei blir ikke sint, men lei om jeg er i et forhold og det ikke foreligger noen årsak til at det kan oppfylles. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Først av alt så er kvinner «drillet» i å snakke om følelser og kjenne på sine følelser, hvor menn på sin side er drillet i det motsatte: å agere uten nødvendigvis å drive særlig mye intern dybderefleksjon. Det kan derfor være at en mann kjenner et behov for nærhet/bekreftelse, uten å evne å sette direkte ord på det. Også blir det til at han fremstår/agerer ut ifra frustrasjon. Jeg tror en del menn trenger lengre tid på å lære å forstå seg selv og eget handlingsmønster. Kvinner er i tidlig alder mye mer selvkritisk og påpasselig med hvordan vi oppfattes av andre.

Snakk med mannen din om det i «fredstid». Han må sette ord på følelsene sine også er det kanskje lettere for deg å imøtekomme dem. Ikke at du skal ha medlidenhet sex, men han kan få bekreftelse på andre måter som også er greit for deg på gitte tidspunkt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

😬😂🙈....Byttet du om på kjønnene?

Stereotypi much? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gjør de ikke det da? Nå er jo ikke alle menn like da. :P Men de gangene min mann kan bli litt furten er når jeg har avvist hans initiativ litt vel ofte, uten at jeg har tatt noe initiativ tilbake. Og det forstår jeg altså. Vi jobber med saken begge to, han med å kommunisere bedre og ta initiativ på en måte som appellerer mer til meg, og jeg med å være mer imøtekommende, huske å ta initiativ av og til og "spare" litt energi til oss slik at jeg ikke er for sliten hele tiden. (Det er ikke hans skyld at jeg er sliten, men jeg som ofte kan prioritere litt feil.) Ting har ofte flere sider og er mer sammensatt enn at kun én part gjør ting feil. :)

Anonymkode: ea246...00c

AnonymBruker
Skrevet

Ingen liker vel å få lite kos og sex? 

Anonymkode: 82b34...c48

AnonymBruker
Skrevet
herremann skrev (3 minutter siden):

En del menn sliter med å finne romantisk kjærlighet. Så hvorfor er ikke menn mer solidariske med menn og opptatt av å bygge vennskap? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk ønsker ulike ting i et forhold. En som trenger mye sex bør finne en likesinnet. Samme med en som trenger mye nærhet. Om dette endrer seg i løpet av forholdet, kan det være pga at noe er galt i forholdet som en burde snakke om, men som en i stedet "løser" ved å ikke tenne på kjæresten eller holde avstand. Mindre sex kan også være pga at man nettopp har fått baby og trenger søvn mens mannen kun ser problemet med at han får mindre sex enn før. Da er problemet ufølsom mann, og løsningen er brudd, ikke kommunikasjon.

Anonymkode: 0c75b...23f

AnonymBruker
Skrevet

Som andre har påpepekt, forveksler nok TS kjønnene her. Ja, feminine, klengete menn forekommer, men de tilhører definitivt unntakene.

Anonymkode: a5507...2c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen er for lite sex som oftest. Nærhet og intimitet er viktig når lysten på sex med henne er stor, da vil litt kos og nærhet kompensere bra. Men det var kanskje ikke det ts mente å spørre om.

Anonymkode: 15a91...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen liker vel å få lite kos og sex? 

Jo faktisk. Og det finnes kvinner som ikke er klengete, i motsetning til hva flesteparten i tråden tror. 

Anonymkode: d0b67...be8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jo faktisk. Og det finnes kvinner som ikke er klengete, i motsetning til hva flesteparten i tråden tror. 

Anonymkode: d0b67...be8

Ingen liker vel følelsen av å få mindre sex og kos enn man selv ønsker (er man aseksull eller ikke liker kroppskontakt er dog ønsket nivå ca 0). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...