AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Jeg forstår ikke helt dette fenomenet med at folk skaffer seg pitbuller, rottweilere bulldoger, mops, chihuaua, terriere, mastiffer og andre regelrett stygge hunder. Mange av disse er jo i tillegg aggressive, og man vet aldri når det kan skje, så at f.eks folk med barn skaffer seg sånne hunder er helt uforståelig. Spesielt pitbuller, noen bulldoger og rottweilere. Hva er galt med faktisk fine, snille hunder som IKKE har eksplosivt lynne og kan angripe når som helst? Anonymkode: 97b11...e2c 9
navnet Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 kan ikke du komme med fasiten på hvilke hunder som er vakre, så kan jeg begynne å like de jeg også ? Siden du har fasiten på alt i livet ? Takk. Eller hva med å respektere at folk har forskjellige smak, og at din mening betyr null å nada for andre ? 11 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 De liker vel den type hunder. Og det er heller ikke alle som går etter utseende (og bra er det)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 navnet skrev (Akkurat nå): kan ikke du komme med fasiten på hvilke hunder som er vakre, så kan jeg begynne å like de jeg også ? Siden du har fasiten på alt i livet ? Takk. Eller hva med å respektere at folk har forskjellige smak, og at din mening betyr null å nada for andre ? Vel, en ide er vel å ikke drive avl på og skaffe seg hunder som er aggressive og kan skade, til og med i noen tilfeller, drepe barn og andre. Sier seg vel selv, eller hva? Anonymkode: 97b11...e2c 4
navnet Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, en ide er vel å ikke drive avl på og skaffe seg hunder som er aggressive og kan skade, til og med i noen tilfeller, drepe barn og andre. Sier seg vel selv, eller hva? Anonymkode: 97b11...e2c Newsflash, ALLE hunder kan være aggresive å skade andre, og tilogmed drepe barn. Endret 12. april 2022 av navnet 7 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 navnet skrev (1 minutt siden): Newsflash, ALLE hunder kan være aggresive å skade andre, og tilogmed drepe barn. Om du ser på saker hvor barn og andre har blitt skadet og drept av hunder, er det jo visse hunder, nevnt i startinnlegget, som er de som oftest er de skyldige... Anonymkode: 97b11...e2c 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Mastiffer er nå kjente for å ver kjekke med andre hunder. Vet at cane corso, italiensk Mastiff er beryktet pga str og muskelmasse men de er blitt kasserte med tanke på kamp nettopp fordi at de er for snille og glade i andre hunder. Napolitansk Mastiff er likedan, samt engelsk Mastiff. Disse kan se ut som pitbull når de er små, før kinna begynner å henge. En hund gjør nå det den er oppdratt til. Jeg ser faktisk mye mer aggresjon blant terriere, spesielt airedal terrier, schausere, chiahuahuaer, spisshunder av forskjellige typer. Anonymkode: a14f4...30b 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Smaken er som baken…. vi er ikke enige om hva som er en fin hund eller ei. Desse hunderasene er ikke aggressive, men kan bli det med feil trening/håndtering - på linje med alle andre hunderaser. Anonymkode: abe66...2d4 3
17.11 Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Det er smak og behag, som alt annet. Jeg har en staff, og syns ikke hun er stygg i det hele tatt, tvert i mot. Det første bildet i HI viser også en helt nydelig hund ❤️ Angående aggressivitet så er dette en seiglivet myte mer enn noe annet, og du utviser egentlig bare mangel på kunnskap. Men folk som deg er morsomme. De skal absolutt få øyekontakt med hunden min når vi går forbi dem ute på tur, for så å bli stresset og irritert når hunden reagerer på øyekontakten med å logre og gi uttrykk for å ville hilse Den mest aggressive hunden er, etter hva jeg har lest, dachshunder. 4 1
17.11 Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette er en stygg hund så står ikke verden til påske. Se de fine ørene, den søte nesa og den vakre fargen på pelsen ❤️ 10 2 1
navnet Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du ser på saker hvor barn og andre har blitt skadet og drept av hunder, er det jo visse hunder, nevnt i startinnlegget, som er de som oftest er de skyldige... Anonymkode: 97b11...e2c https://www.google.com/search?q=hvilken+hunderase+biter+mest+i+norge&rlz=1C5CHFA_enNO986NO986&oq=hvilke+hunderaser+viter+&aqs=chrome.2.69i57j0i13j0i22i30.10892j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 "Helt øverst på lista står nemlig de forholdsvis små hundene av rasen dachs, mens den vesle chihuahua kommer på andreplass. Både Border Collie og Beagle står på bittlista, mens hunder som mange mener urettferdig kalles «kamphunder», ikke er blant de ti hunderasene som biter mest." Du tar feil. andre argumenter for at du sitter med fasiten om hva som er pent å snilt ? 3 2
Forundret.. Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 17.11 skrev (Akkurat nå): Hvis dette er en stygg hund så står ikke verden til påske. Se de fine ørene, den søte nesa og den vakre fargen på pelsen ❤️ Helt enig, den var jo nydelig ♥️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 17.11 skrev (1 minutt siden): Det er smak og behag, som alt annet. Jeg har en staff, og syns ikke hun er stygg i det hele tatt, tvert i mot. Det første bildet i HI viser også en helt nydelig hund ❤️ Angående aggressivitet så er dette en seiglivet myte mer enn noe annet, og du utviser egentlig bare mangel på kunnskap. Men folk som deg er morsomme. De skal absolutt få øyekontakt med hunden min når vi går forbi dem ute på tur, for så å bli stresset og irritert når hunden reagerer på øyekontakten med å logre og gi uttrykk for å ville hilse Den mest aggressive hunden er, etter hva jeg har lest, dachshunder. De er jo avlet nettopp for å være aggressive! Tror nok det er du som mangler kunnskap her dessverre. Anonymkode: 97b11...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 navnet skrev (1 minutt siden): https://www.google.com/search?q=hvilken+hunderase+biter+mest+i+norge&rlz=1C5CHFA_enNO986NO986&oq=hvilke+hunderaser+viter+&aqs=chrome.2.69i57j0i13j0i22i30.10892j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 "Helt øverst på lista står nemlig de forholdsvis små hundene av rasen dachs, mens den vesle chihuahua kommer på andreplass. Både Border Collie og Beagle står på bittlista, mens hunder som mange mener urettferdig kalles «kamphunder», ikke er blant de ti hunderasene som biter mest." Du tar feil. andre argumenter for at du sitter med fasiten om hva som er pent å snilt ? Å bite noen er annerledes fra å faktisk drepe noen. Og der kommer disse hundene jeg nevner langt opp. Les om saker hvor barn og andre er blitt drept av hunder, du. Anonymkode: 97b11...e2c 2
Vhgj Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 navnet skrev (1 minutt siden): https://www.google.com/search?q=hvilken+hunderase+biter+mest+i+norge&rlz=1C5CHFA_enNO986NO986&oq=hvilke+hunderaser+viter+&aqs=chrome.2.69i57j0i13j0i22i30.10892j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 "Helt øverst på lista står nemlig de forholdsvis små hundene av rasen dachs, mens den vesle chihuahua kommer på andreplass. Både Border Collie og Beagle står på bittlista, mens hunder som mange mener urettferdig kalles «kamphunder», ikke er blant de ti hunderasene som biter mest." Du tar feil. andre argumenter for at du sitter med fasiten om hva som er pent å snilt ? Forskjell på biting og dreping da. Mye pitbull på denne listen https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United_States 5
navnet Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å bite noen er annerledes fra å faktisk drepe noen. Og der kommer disse hundene jeg nevner langt opp. Les om saker hvor barn og andre er blitt drept av hunder, du. Anonymkode: 97b11...e2c Kilder ?? Kom med noe mer holdent enn "les saker". hvilke saker ? 1
17.11 Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: De er jo avlet nettopp for å være aggressive! Tror nok det er du som mangler kunnskap her dessverre. Anonymkode: 97b11...e2c Absolutt ikke 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 Vel. Når det er greit for hundeeiere å bli slikket av hunden deres etter at Fido har slikket seg i rumpa…da skjønner man at de ikke er så nøye med om bikkja deres er fin som en cocker spaniel. Anonymkode: 5bce5...d11 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 navnet skrev (9 minutter siden): https://www.google.com/search?q=hvilken+hunderase+biter+mest+i+norge&rlz=1C5CHFA_enNO986NO986&oq=hvilke+hunderaser+viter+&aqs=chrome.2.69i57j0i13j0i22i30.10892j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 "Helt øverst på lista står nemlig de forholdsvis små hundene av rasen dachs, mens den vesle chihuahua kommer på andreplass. Både Border Collie og Beagle står på bittlista, mens hunder som mange mener urettferdig kalles «kamphunder», ikke er blant de ti hunderasene som biter mest." Du tar feil. andre argumenter for at du sitter med fasiten om hva som er pent å snilt ? Hehehe. Å bli bitt av en dachs eller chihuahua er som et myggstikk sammenlignet med et pitbullbitt. Anonymkode: 5bce5...d11 4
navnet Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehehe. Å bli bitt av en dachs eller chihuahua er som et myggstikk sammenlignet med et pitbullbitt. Anonymkode: 5bce5...d11 Så ikke dra til USA å klapp på en Pitbull ? Så slipper man å risikere det. Spiller faktisk ingen rolle om det er en stor eller liten hund, et hundebitt kan potensielt gjøre mye skade. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå