Gå til innhold

dab+ i trafikk hvorfor er det ikke tilrettelagt bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

dab+ det fungerer ikke overalt der man kjører. Hvorfor er det ikke prioritert?

Anonymkode: b04be...07e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal vel bo lengre bort enn hutiheita for at DAB+ ikke har dekning. Svært god dekning mot det var når FM var i drift der jeg har ferdes.

Anonymkode: 9e276...81c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal vel bo lengre bort enn hutiheita for at DAB+ ikke har dekning. Svært god dekning mot det var når FM var i drift der jeg har ferdes.

😂

Dab+ har faktisk dårligere dekning. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

😂

Dab+ har faktisk dårligere dekning. 

Feil! Der det før var elendig med FM er DAB suveren, men en kverrulant kan klart ikke innrømme noe slik.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Feil! Der det før var elendig med FM er DAB suveren, men en kverrulant kan klart ikke innrømme noe slik.

Haha, snakk om å løpe med hodet rett i veggen. Du må vel innse at uansett perspektiv er dette individuelt og helt avhengig av hvor man bor...

Anonymkode: 428e1...b39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, snakk om å løpe med hodet rett i veggen. Du må vel innse at uansett perspektiv er dette individuelt og helt avhengig av hvor man bor...

Og da kan du begynne fra starten, slik at du får sammenhengen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dab+ har vært en katastrofe. Dekningen err betydlig dårligere, samt lyden har blitt værre.

Anonymkode: d1b90...b9e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

uansett sitatet ditt, så sier jo det seg selv at dab+ prosjektet er et mislykket prosjekt. Selv når jeg kjører på E6 så fungerer det ikke. Må komme til et tettsted for at det skal fungere... merkelig at dette har fått lov til å være slik. Hvem er egentlig ansvarlig for prosjektet?

AnonymBruker
Skrevet

vil dab+ fungere med bedre bilantenne? 

AnonymBruker
Skrevet

Flere steder og strekninger i Finnmark der man ikke får inn Dab 

Anonymkode: 39e68...a77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere steder og strekninger i Finnmark der man ikke får inn Dab 

Anonymkode: 39e68...a77

jeg reagerer at ingen bryr seg. Eller er ansvarlig å få en velfungerende system. Hvor er stortinget egentlig? er det ingen representanter som tar det alvorlig?

AnonymBruker
Skrevet

De var vel et av Jan Tore Samner sine prestisje prosjekter. Ja, det er en fiasko. 

(Akkurat like fiasko som kommune sammenslåingsreformen hans)

Ingen blir stille ansvarlig, de har tross slt halt dette gjennom de rette kanaler.

Noen steder er det bedre dekning, andre steder er det dårligere dekning enn hva FM nettet gav. 

De fleste/alle andre land kjører begge nett parallelt. Et slikt system hadde visst blitt for dyrt for Norge.

I tråd med nivået på diskusjonene her på KG, får vi si, som det oftes sies. Tilgang på radio er ingrn menneskerett 🤯

Folk i Oslo gryta og sentrale østlandsområdet er fornøyd, så da er det bare å holde kjeft for resten, ingen som bryr seg 🤔

Anonymkode: a7cd6...cd1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg reagerer at ingen bryr seg. Eller er ansvarlig å få en velfungerende system. Hvor er stortinget egentlig? er det ingen representanter som tar det alvorlig?

Jeg hører ikke på radio selv, så jeg har liten forståelse for at radio har blitt så viktig at man ikke kan klare seg uten det.

Anonymkode: 60590...f9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører bare på spotify i bilen.

Anonymkode: 36f4f...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hører ikke på radio selv, så jeg har liten forståelse for at radio har blitt så viktig at man ikke kan klare seg uten det.

Anonymkode: 60590...f9f

du kjører ikke bil heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

vil dab+ fungere med bedre bilantenne? 

Du må egen antenne for DAB+. Den skal tilføres litt strøm så fungere den gull. Gjør man feil med monteringen av den, eller ikke bruker en som ikke er egnet spiller det ingen rolle hvor en bor, det forblir dårlig mottak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må egen antenne for DAB+. Den skal tilføres litt strøm så fungere den gull. Gjør man feil med monteringen av den, eller ikke bruker en som ikke er egnet spiller det ingen rolle hvor en bor, det forblir dårlig mottak.

hos meg virker det som at det er limt tynn stripe på frontvinduet. Er den egnet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hører bare på spotify i bilen.

Anonymkode: 36f4f...035

hvorfor snakke om spotify når tema er dab+?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hos meg virker det som at det er limt tynn stripe på frontvinduet. Er den egnet?

Det beste er en antennepisk på taket. 

Anonymkode: 52217...37e

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Folk i Oslo gryta og sentrale østlandsområdet er fornøyd, så da er det bare å holde kjeft for resten, ingen som bryr seg 🤔

Er jo der det er desidert flest folk også da, kan ikke tilfredsstille enhver som bor på "den ytterste nøgne ø" 

Anonymkode: 0e9d2...a69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...