AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Jeg er så trist. Sønnen min på 10 år har en kompis, hvor familien ikke har så mye penger. Vi har god råd og skal være mye i utlandet i sommer. Sønnen var på besøk hos denne familien igår og han fikk ikke liv til å snakke om sommerferien av foreldrene til kompisen, fordi de ikke har råd. Jeg ble helt sjokkert over dette. Og lei meg. Jeg er glad for at vi kan gi våre barn gode minner, ferie i utlandet og trygge rammer. Tenker så på kompisen hans som ikke han denne muligheten..💔 Det er jo tydelig at de er misunnelige. Men litt drøyt å nekte et barn å snakke om det heller? Og ja, dette er på Oslo vest. Anonymkode: dc010...ae9 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 12. april 2022 Kanskje sønnen din har snakket for mye om ferien og skrøyt for mye. Det er jo sikkert veldig sårt både for foreldre og barn at de ikke har samme muligheter, og da er det vondt når en 10åring skryter og forteller alt det norsomme han skal gjøre i sommer. Klart at de må tåle at andre har andre muligheter, men det er lov å si at nå kan man snakke om noe annet. Litt for å skåne eget barn. Anonymkode: 84955...3bf 80
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 12. april 2022 Har han samme skrytete ovenfra og ned holdning som du har, forstår jeg godt at foreldrene til kompisen satt foten ned. Skjerp deg. Anonymkode: 55c21...07d 130 2 25
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Det kan ho være at måten han snakket om det på gjorde det andre barnet lei seg. I så fall er jeg enig med foreldrene. Om han nevnte det i forbifarten og ikke gjorde noen stor sak ut av det var det unødvendig. Du skriver at dere har god råd, dere kunne ikke invitert med kompisen på en tur da? Anonymkode: c84de...4d6 41 1
Minitroll Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Fattige på Oslo vest!? Ring barnevernet sporenstreks! 7
Populært innlegg Nymerïa Skrevet 12. april 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er glad for at vi kan gi våre barn gode minner, ferie i utlandet og trygge rammer. Tenker så på kompisen hans som ikke han denne muligheten Mener du helt seriøst at kompisen ikke har trygge rammer fordi han ikke drar på ferie til utlandet? Og selv om du mener at gode minner betyr utlandsferier bør du ta innover deg at ganske mange av oss har et mye videre syn på hva som utgjør gode minner. 88 3 16
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Hva er det du ønsker å oppnå med denne tråden ? Ditt barn har på ingen måter vondt av å oppleve at alle mennesker er forskjellige, og sitter forskjellig i det. At han ønsker å prate om hvor privilegert han er, betyr ikke at andre mennesker må sitte å høre på. Han fikk vennlig korreks om at dette er ikke ønsket. Han kan velge å høre etter, og dermed lære at det er ikke alle som vil høre om alt, eller han kan fortsette, og da risikere at han ikke blir invitert over mer. Jeg ser ikke problemet her, annet enn at du kanskje kan oppdra sønnen din i litt mer komplekse sosiale forhold, istedenfor å sitte å se på han å si: gud så synd å trist det er at dine venner ikke får sånne flotte fantastiske opplevelser som deg. Anonymkode: a797a...4b9 30 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Inviter kompisen med på tur. Problem løst ♥️ Anonymkode: 06676...b40 29 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Så..enten så har du magisk innsyn i deres privatøkonomi.. Eller så har en 10-åring, som ikke har lov til å si noe om ferie, fortalt at han ikke har lov til å si noe om ferie, og at familien deres ikke har råd, noe han jo så klart har god oversikt over, og du har stolt på noe 10-åring sa som du har hørt sannsynligvis tredjehånd gjennom din unge. Hm. T r o ... Anonymkode: ce144...715 7 2 1
SnartMammaLykke Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er så trist. Sønnen min på 10 år har en kompis, hvor familien ikke har så mye penger. Vi har god råd og skal være mye i utlandet i sommer. Sønnen var på besøk hos denne familien igår og han fikk ikke liv til å snakke om sommerferien av foreldrene til kompisen, fordi de ikke har råd. Jeg ble helt sjokkert over dette. Og lei meg. Jeg er glad for at vi kan gi våre barn gode minner, ferie i utlandet og trygge rammer. Tenker så på kompisen hans som ikke han denne muligheten..💔 Det er jo tydelig at de er misunnelige. Men litt drøyt å nekte et barn å snakke om det heller? Og ja, dette er på Oslo vest. Anonymkode: dc010...ae9 Så trist! Latterlig av foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden): Mener du helt seriøst at kompisen ikke har trygge rammer fordi han ikke drar på ferie til utlandet? Og selv om du mener at gode minner betyr utlandsferier bør du ta innover deg at ganske mange av oss har et mye videre syn på hva som utgjør gode minner. "Hakke råd å reise til grankanaria, livet føles utrygt" xD Anonymkode: a797a...4b9 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så..enten så har du magisk innsyn i deres privatøkonomi.. Eller så har en 10-åring, som ikke har lov til å si noe om ferie, fortalt at han ikke har lov til å si noe om ferie, og at familien deres ikke har råd, noe han jo så klart har god oversikt over, og du har stolt på noe 10-åring sa som du har hørt sannsynligvis tredjehånd gjennom din unge. Hm. T r o ... Anonymkode: ce144...715 Glemte å legge til: deretter legger du ut om historien på en skikkelig selvgod måte, skjult som omtanke. Nesten så det er provoserende..med vilje.. HMMM... Anonymkode: ce144...715 15 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 Når jeg vokste opp hadde vi ikke råd til ferie. Hver sommerferie var vi hjemme mens andre var i syden. Syns det var utrolig kjipt akkurat der og da. Kjente på den kjipe følelsen akkurat i sommerferien når jeg ble minnet på hvor gøyt andre hadde det. Hatet når noen snakket om ferien sin etter sommer (på skolen). Så forstår kompisen godt at det er kjipt at dere allerede skryter av sommerferie flere måneder før. Her bør du be sønnen din ta hensyn. Anonymkode: 67ed5...031 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 Populært innlegg #14 Skrevet 12. april 2022 Jeg tror jeg ville vært mer opptatt av å forklare sønnen min noen sosiale koder her enn å bekymre meg for økonomien til naboforeldre. Hvis han høylydt - som gutter på ti år kan få seg til - har gått rundt og: «SÅ RART AT DERE IKKE SKAL NOE STED, Vi SKAL blbablabla, VI HAR MASSE PENGER, HVORFOR HAR DERE SÅ LITE HUS, VI HAR KJEMPESTORT HUS …» etc. mens sønnen i huset krymper seg, så er det vel innafor om foreldrene foreslår et annet samtaleemne? Anonymkode: f4251...7f8 48 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 Dette MÅ være troll. Herregud så mye teite tråder om dagen! Anonymkode: d5921...829 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette MÅ være troll. Herregud så mye teite tråder om dagen! Anonymkode: d5921...829 Selvfølgelig er det det, nå er det påskeferie i tillegg og da blusser det alltid opp med trolletråder. Anonymkode: 86a16...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror jeg ville vært mer opptatt av å forklare sønnen min noen sosiale koder her enn å bekymre meg for økonomien til naboforeldre. Hvis han høylydt - som gutter på ti år kan få seg til - har gått rundt og: «SÅ RART AT DERE IKKE SKAL NOE STED, Vi SKAL blbablabla, VI HAR MASSE PENGER, HVORFOR HAR DERE SÅ LITE HUS, VI HAR KJEMPESTORT HUS …» etc. mens sønnen i huset krymper seg, så er det vel innafor om foreldrene foreslår et annet samtaleemne? Anonymkode: f4251...7f8 De fleste i vår omgangskrets- og barnas, har lik sosioøkonomisk bakgrunn, så litt uvant akkurat dette. Kommentaren din angående størrelse på hus lar jeg passere i stillhet. Er vel flere på dette forumet som har det godt økonomisk vil jeg tro. Anonymkode: dc010...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 Din sønn må ha fremstått som skrytete og selvgod siden foreldrene valgte å sette ned foten for det emnet. Vil si at det er et større problem enn an den andre familien ikke skal til utlandet på ferie. Hva tenker du selv om din sønns oppførsel? Anonymkode: 44356...c5b 17
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Skrevet 12. april 2022 Slutt å lyv. Du er hverken lei deg eller sjokkert. Du bor heller ikke på Oslo vest. Anonymkode: ecee7...eda 11
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #20 Skrevet 12. april 2022 Herregud. Ta med kompisen dere som har så god råd. Tenk sånn stas for de gutta! 😃😃 Anonymkode: 85fd5...bd0 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå