Gå til innhold

Bruker du underskjørt til bunad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Underskjørtet har flere funksjoner. Stakken henger penere og man unngår at stakken henger seg fast i strømpebuksen når man f.eks går i trapper eller sitter. Og ikke minst så slipper man at det klør. 
Jeg har underskjørt i litt kraftig bomullsstoff til min nordlandsbunad, sydd av ei dame jeg fant på Finn. 

Anonymkode: ccf87...9b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, henger finere og slipper kløe. Jeg hater strømpebukse under bunad så bruker alltid strømper, og slipper da ull mot hud. 

Tror den er i bomull. Er min mor som sydde den til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Hardangerbunad med foldastakk. Bruker ikke underskjørtet som fulgte med da jeg fikk den til konfirmasjonen. Klør ikke. Bruker tynn strømpebukse under. 

Anonymkode: c420c...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker tights og knestrømper under. Det er jo ingen som ser det.

Anonymkode: 96e24...69f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Sunnmørsbunad fra Ørskog som er av ull, men bruker ikke underskjørt. Bruker strømpebukse, får jo bare gnagsår mellom lårene av strømper?

Anonymkode: 94253...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da har du vel Nordakerbunad i ulldrape som er delforet og ikke klør. Til Husflidens rogalandsbunad er det vanlig, og nødvendig, med underskjørt, da det er et grovere stoff som klør mer.

Anonymkode: 8f3c8...45f

Jeg har Rogalandsbunad fra Nordaker og det stemmer at den er delforet med silkestoff og dermed ikke klør :)

Anonymkode: 0b3a8...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nordlandsbunad, ullstakk. Den KLØR uten underskjørt, så for meg er underskjørtet en like naturlig del som bunadsskjorta. Går aldri uten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...