AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg skal kjøpe bunad og kan se at det selges et underskjørt til. Jeg kan ikke helt se for meg at det er nødvendig. Stakken er jo ikke gjennomsiktig og jeg regner med ikke med at den klør, så lenge man har strømpebukse på. Har dere underskjørt? Hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: b8b5e...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 12. april 2022 #2 Del Skrevet 12. april 2022 Ja, bruker underskjørt og knestrømper. Fordi strømpebukse er kjipt, og stakken faktisk klør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Del Skrevet 12. april 2022 Bruker det ja. Det klør. Anonymkode: 8b3a7...b13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Ja, stakken er av grov ull så den stikker, hadde ikke kunnet brukt den uten underskjørt. Anonymkode: b52e4...28f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 12. april 2022 #5 Del Skrevet 12. april 2022 Stakken min er av ull, den klør og henger seg opp i strømpebuksa, så må ha underskjørt ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Del Skrevet 12. april 2022 9 minutter siden, ♥ said: Ja, bruker underskjørt og knestrømper. Fordi strømpebukse er kjipt, og stakken faktisk klør. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker det ja. Det klør. Anonymkode: 8b3a7...b13 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, stakken er av grov ull så den stikker, hadde ikke kunnet brukt den uten underskjørt. Anonymkode: b52e4...28f 4 minutter siden, Maskopi said: Stakken min er av ull, den klør og henger seg opp i strømpebuksa, så må ha underskjørt ☺️ Takk for svar Kanskje stakken min også klør, da. Den er også i grov ull. Bruker dere et underskjørt som er beregnet til bunad eller noe annet? Kan se at husflidens underskjørt er laget av en bomull/polyester-blanding. Ser for meg at det blir varmt og irriterende å ha på under ull. Anonymkode: b8b5e...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg har underskjørt i samme stoff som husfliden bruker, fulgte med i stoffpakken. Bruker strømper til så hadde klødd uten underskjørt. Anonymkode: d2494...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 12. april 2022 #8 Del Skrevet 12. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar Kanskje stakken min også klør, da. Den er også i grov ull. Bruker dere et underskjørt som er beregnet til bunad eller noe annet? Kan se at husflidens underskjørt er laget av en bomull/polyester-blanding. Ser for meg at det blir varmt og irriterende å ha på under ull. Anonymkode: b8b5e...4fb Mitt er laget av bomull (Sunnhordlandbunad), men min mors Vossabunad har underskjørt i silke. Jeg er over snittet irritabel når det kommer til plagg som klør, strammer, er varmt osv, men jeg har aldri reagert på underskjørtet, jeg merker ikke at det er der Endret 12. april 2022 av Maskopi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 12. april 2022 #9 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg har ikke underskjørt, Bruker tynn strømpebukse og det går helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 12. april 2022 #10 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg trenger ikke underskjørt til min bunad, men til mamma sin bunad er det underskjørt. Hennes bunad klør uten underskjørt, min gjør ikke det. Hva med å spørre der du kjøper bunaden? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Del Skrevet 12. april 2022 Bruker underskjørt fra husfliden ja. Bomull puster, ser for meg at polyester kun er det båndet/strikket det festes med? Anonymkode: d52a5...db2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Del Skrevet 12. april 2022 Synes at bunaden henger finere med underskjørt. Anonymkode: f6ff8...96e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Del Skrevet 12. april 2022 Har ikke underskjørt, bruker bare strømpebukse. Men den klør, så skulle sikkert hatt det. Anonymkode: 682d9...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Del Skrevet 12. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Bruker underskjørt fra husfliden ja. Bomull puster, ser for meg at polyester kun er det båndet/strikket det festes med? Anonymkode: d52a5...db2 Ja, kanskje det ikke er selve stoffet 🤨 Jeg får spørre på husfliden Anonymkode: b8b5e...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2022 #15 Del Skrevet 12. april 2022 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #16 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg har rogalandsbunad og bruker strømpebukse, ikke noe underskjørt. Den klør ikke Anonymkode: a5c8b...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #17 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har rogalandsbunad og bruker strømpebukse, ikke noe underskjørt. Den klør ikke Anonymkode: a5c8b...d9e Da har du vel Nordakerbunad i ulldrape som er delforet og ikke klør. Til Husflidens rogalandsbunad er det vanlig, og nødvendig, med underskjørt, da det er et grovere stoff som klør mer. Anonymkode: 8f3c8...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 12. april 2022 #18 Del Skrevet 12. april 2022 Ja. Jeg har Fanabunad med danseskjørt. Skjørtet legger seg bedre og penere med underskjørt enn uten. Strutter mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg har underskjørt i silke. Til tross for strømpebukse så klør det helt hinsides. Glemte underskjørtet i en konfirmasjon, og det var ren tortur. Anonymkode: 2abe6...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #20 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg har underkjole i silke. Ingen deler av den bunaden skal komme i nærheten av bar hud. Den klør som bare pokker! Anonymkode: 5800b...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå