AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Ligger her med rie lignende smerter, vet ikke hva jeg skal gjøre😞 ikke tegn til blod eller noe, men kommer sterke tak bak ryggen i ene siden som varer noen sekunder for å så gå over, og virker som om det kommer oftere og oftere mellom. Er kjempe redd og er staks i uke 13. vurderer å ringe føden å få komme inn på sjekk. Er kjempe redd!! Anonymkode: 6b168...145
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Da ringer du. De kan enten be deg komme eller berolige deg, vi på KG kan ikke gjøre noe for deg. Anonymkode: db0dc...089
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Hvordan går det ? Hadde det samme en periode men er ikke rier, og har vondt i magen mye men er forstoppa fra hælvete, men frisk og sprek krabat. Uke 16 nå. Tror ikke de tar deg inn på føda, for er ikke noe de får gjort fra eller til siden du er så tidlig på vei. Eller at de bruker den tiden de kan bruke på de som er dobbelt så lang vei som du og jeg. Legevakt/fastlege. Er de du skal kontakte. Håper det bedrer seg for deg. Så lenge du ikke blør er det vel positivt Anonymkode: be366...e86 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan går det ? Hadde det samme en periode men er ikke rier, og har vondt i magen mye men er forstoppa fra hælvete, men frisk og sprek krabat. Uke 16 nå. Tror ikke de tar deg inn på føda, for er ikke noe de får gjort fra eller til siden du er så tidlig på vei. Eller at de bruker den tiden de kan bruke på de som er dobbelt så lang vei som du og jeg. Legevakt/fastlege. Er de du skal kontakte. Håper det bedrer seg for deg. Så lenge du ikke blør er det vel positivt Anonymkode: be366...e86 Ikke vært på do siden jeg skrev, ligget å vridd meg i smerter siden 😞 er kjempe redd! Og er kjempe vondt. Kommer i tak smerter og er på ene siden bak på ryggen, kjenner magen strammer seg når de kommer. Er så vondt at jeg blir kvalm av smertene. Synes det er fryktelig vanskelig å ha så store smerter uten å bli undersøkt eller å ringe 😔 Anonymkode: 6b168...145
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Hvis du har så sterke smerter som du beskriver synes jeg du skal kontakte legen din. Har du vært på tidlig ul og sett at det ikke er noe galt? Jeg hadde sterke smerter i uke 8. Men hadde da også svak blødning. Viste seg å være graviditet utenfor livmor. Hadde stor innvendig blødning og kunne strøket med hvis jeg ikke hadde ringt legevakten da jeg gjorde. Ring heller en gang for mye, enn en for lite! Anonymkode: 4d687...cff
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke vært på do siden jeg skrev, ligget å vridd meg i smerter siden 😞 er kjempe redd! Og er kjempe vondt. Kommer i tak smerter og er på ene siden bak på ryggen, kjenner magen strammer seg når de kommer. Er så vondt at jeg blir kvalm av smertene. Synes det er fryktelig vanskelig å ha så store smerter uten å bli undersøkt eller å ringe 😔 Anonymkode: 6b168...145 Men så ring.! Legevakt /fastlege som blir nevnt over her. Klart du skal få hjelp, men du må selv gi beskjed - eller få noen i nærheten til å ringe for deg. Stor klem til deg. ❤️ Anonymkode: 261a5...f35 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Legevakt er riktig å ringe her, føden først etter oul. Håper alt går bra! Anonymkode: 67ce1...895
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #9 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 5.03): Ligger her med rie lignende smerter, vet ikke hva jeg skal gjøre😞 ikke tegn til blod eller noe, men kommer sterke tak bak ryggen i ene siden som varer noen sekunder for å så gå over, og virker som om det kommer oftere og oftere mellom. Er kjempe redd og er staks i uke 13. vurderer å ringe føden å få komme inn på sjekk. Er kjempe redd!! Anonymkode: 6b168...145 For meg så var det ligament strekninger er vedlig vanlig. Det var som du forklarte. Anonymkode: a6304...bac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 6.17): Ikke vært på do siden jeg skrev, ligget å vridd meg i smerter siden 😞 er kjempe redd! Og er kjempe vondt. Kommer i tak smerter og er på ene siden bak på ryggen, kjenner magen strammer seg når de kommer. Er så vondt at jeg blir kvalm av smertene. Synes det er fryktelig vanskelig å ha så store smerter uten å bli undersøkt eller å ringe 😔 Anonymkode: 6b168...145 Sorry, sent svar fra meg. Men går det bedre ? Virker som om du du er forstoppa rett og slett. Og det gjør veldig, veldig vondt. Fastlegen har tips til å løsne opp systemet. Eller legevakta. Vet ikke om du har snakket med noen av de? Kan gi deg kjerring råd som fungerer delvis på meg. Spiser tomatbønner, en boks om dagen. For eksempel til egg, toast u name it.Og masse vann og bevegelser.... Anonymkode: be366...e86
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Legevakt for å sjekke om hjertet slår (evt om fastlege har ultralydapparat. Jordmor kan også sjekke om hun har innvendig ultralyd. I mange tilfeller går det bra, men i mitt tilfelle gjorde det dessverre ikke det. Om det har gått galt og du ikke vil poste det her så er det helt greit❤️ Anonymkode: 8433a...bc6
PurpleTuliip Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Har du snakket med legevakt? vært på tidlig ul å sett at fosteret er i livmor og ikke utenfor? Hadde selv svangerskap utenfor livmor ifjor sommer og det var helt intenst smertefullt. Holdt på å blø ihjel av indre blødninger så du bør absolutt ta kontakt med legevakt for å få dette sjekket.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Jeg hadde noe lignende natt til torsdag (er 13 uker på vei). Gjorde så sykt vondt at jeg ikke klarte sitte eller noe, måtte bare ligge og puste dypt. Jeg regner med det er ligamentsmerter som følge av at livmoren vokser, men trodde ikke det skulle være så vondt. Har TUL i dag. Ikke hatt noen smerter siden den kvelden. Håper det går bra med deg nå! Anonymkode: 634b9...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå