Gå til innhold

Hvor mange sokkepar er vanlig å ha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et teit spm, men hvor mange sokkepar er vanlig å ha? Hvor mange har du? Gjerne ikke tykke ullsokker, men tynne sokker (ankel f.eks).

Jeg har en hel kleskurv med hvite sokker, og jeg kan ikke forstå at jeg har bruk for alle parene. Jeg bytter sokker og truse hver dag. Så mellom 7-10 sokkepar burde vel holde? Har heldigvis ikke hatt problemer med at vaskemaskinen «spiser opp» sokker. Jeg er litt minimalistisk, så vurderer å kvitte meg med en del sokkepar. 

Anonymkode: 8adb4...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper jeg har rundt 40 par 🙈

• Liker 1
Skrevet

Mest vanlig å ha single sokker tror jeg. Såpass mange at de er vanskelig å gjenforene. 😆

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sikkert 40 - 50 par sokker. Kanskje mer, har aldri telt dem. Gidder ikke vaske sokker hver uke.

Skrevet

Har ikke sokker, bruker det ikke, har 2 eller 3 par med steps, men de ligger gjemt langt inni skapet 😂

AnonymBruker
Skrevet

Haugevis, sikkert hundrevis, men bruker to par sokker over hverandre hver dag og gidder ikke sette på en vask fordi det er tomt for sokker. 

Anonymkode: 95f88...a42

AnonymBruker
Skrevet
Jentegutt skrev (2 timer siden):

Har ikke sokker, bruker det ikke, har 2 eller 3 par med steps, men de ligger gjemt langt inni skapet 😂

Går du barbeint ? 

Anonymkode: 88ab2...796

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går du barbeint ? 

Anonymkode: 88ab2...796

Ja hele året😁😍

AnonymBruker
Skrevet
Jentegutt skrev (5 minutter siden):

Ja hele året😁😍

På besøk hos andre også?

Anonymkode: 55a45...e34

AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe jeg har rundt 40-50 par, men det er mange av de jeg ikke bruker. Bruker sikkert bare halvparten og det er sikkert hull i en del av de.

Anonymkode: 0e38d...efd

AnonymBruker
Skrevet

Uff,har mange mange... typisk at jeg kjøper nye når jeg har mange tynnslitte sokker men uten å kaste de som burde vært kastet. De er jo kanskje bra nok til hjemmebruk men ikke på besøk. Eller så bruker jeg dem, kaster dem til vask uten å tenke meg om, vasker dem og tenker jeg må bruke de før jeg kaster dem, repeat.

Anonymkode: caf85...42b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en liten garderobe som student og da hadde jeg vel mellom 10-20 par. Alle var samme type sokk slik at alt matchet. Det gjorde livet enklere.

Nå blandes mine sokker uansett seg med mannens tusen sokker så gudene vet. 

Anonymkode: fffe7...6f7

• Liker 1
Skrevet

Vil tippe jeg har rundt 15 par ullsokker og rundt 20 par vanlige. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På besøk hos andre også?

Anonymkode: 55a45...e34

Ja det gjør jeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel 15-20 par ullsokker av ulik tykkelse, og 10-15 par bomullssokker. 

Jobber ute året rundt, så går gjerne 2-3 par sokker per dag når det regner eller er vått. 

Om sommeren går jeg for det meste barbeint eller sokkeløs i barfotsko, så da bruker jeg bare sokker om jeg «skal noe». 

All klesvask tas for hånd, så mister ikke sokker — men de kastes når de er utslitt, så prøver å kjøpe så like sokker som mulig så jeg kan lage nye par av de single! 

Anonymkode: d87c1...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Blir en del par til sammen. Har både «vanlige»  sokker og ankelsokker, sikkert rund 10-15 par av hver. I tillegg har jeg litt diverse ullsokker i forskjellig tykkelse og sokker til trening. 

Jeg prøver å handle sokker i bulk slik at jeg får flest mulig av samme variant og dermed mindre jobb å pare de, men er jo ikke alltid at jeg finner samme typen som sist, så blir litt hummer og kanari, særlig ullsokker har produsentene en tendens til å bytte design på for hver sesong selv om jeg stort sett kjøper de samme merkene. 

Anonymkode: 3d435...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har 10 par. Holder lenge :)

Anonymkode: 3b7f8...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke mer enn maks 10 par, de fleste vasker vel klær en gang i uka? Jeg bruker tynne sokker og ullsokker sammen nesten hele året så jeg må ha like mange av hver. 

Ellers bruker jeg samme sokker 3-4 dager når jeg ikke er på jobb. 

Anonymkode: 7a31a...190

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Man trenger ikke mer enn maks 10 par, de fleste vasker vel klær en gang i uka? Jeg bruker tynne sokker og ullsokker sammen nesten hele året så jeg må ha like mange av hver. 

Ellers bruker jeg samme sokker 3-4 dager når jeg ikke er på jobb. 

Anonymkode: 7a31a...190

Jeg vasker ikke sokker hver uke nei, det har jeg ikke tid til. Har andre klær som må vaskes også.

Skrevet

Ca  50 + tykke sokker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...