Gå til innhold

Byen (utelivet)har forandra seg etter korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes byen har forandra seg etter korona og da absolutt ikke til det bedre. Jeg er ikke av de som er mest ute, men før korona hendte det at jeg tok en tur ut som alene jente og man kom alltid i snakk med noen koslige folk. Men føler meg nå mer utrygg og det er folk som ikke tar nei for et nei. Hadde en gang en type som hang på med hele kvelden, selv om jeg sa at jeg avslo og snakke med han.

Når jeg skulle på nattbussen, så var han plutselig der, ja ja tenke jeg kan ikke nekte han det. Men da jeg gikk av, så gikk han også av. Vi var de to eneste som gikk av, jeg løp som fy. Turde ikke og se om han kom etter, men tenkte at han gikk av der var neppe en tilfeldighet. 

Før så kunne man smile og danse, men nå er folk mer tilbakeholdne eller så er de veldig på og kommer med seksuelle hentydninger. Folk har jo vært borte en stund fra uteplassene og mulig plassene må bygge opp igjen nytt klientell??? Hvordan stemning skal vi ha her??? Trodde man kunne komme tilbake også var den samme gode stemningen være der på steder der jeg brukte og gå. Er som å komme til et nytt utested nesten. Ha ha, er det noen som føler det samme, eller er det meg som har blitt forandra kanskje??

Anonymkode: d0713...46c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde en gang en type som hang på med hele kvelden, selv om jeg sa at jeg avslo og snakke med han.

Når jeg skulle på nattbussen, så var han plutselig der, ja ja tenke jeg kan ikke nekte han det. Men da jeg gikk av, så gikk han også av. Vi var de to eneste som gikk av, jeg løp som fy. Turde ikke og se om han kom etter, men tenkte at han gikk av der var neppe en tilfeldighet. 

Shit! Skjønner godt at du beina. Kjipt at du skal behøve å kjenne på en sånn frykt.

Ville bare si det. Er dessverre aldri «på byen» lengre, så kan ikke relatere til hvordan koronaen har påvirket livet der.

Anonymkode: bf315...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange av de som var ute før korona, er ikke ute på byen på den måten lengre nå etter korona. Om det er pga korona eller fordi det faste klientellet har blitt mer voksne, er ikke så godt å si. 

Jeg har jobbet 15 år i utelivsbransjen, og i løpet av noen år så er det vanlig at klientellet skiftes ut, mer eller mindre (unntatt de helt, helt faste, som var der for ti år siden, og kommer til å være der om ti år og).  De fleste får mer og mer forpliktelser med tiden, og byen blir nedprioritert. 

Anonymkode: 2a61c...e39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes faktisk det er blitt bedre (som mann). Damer er mer åpne og imøtekommende, er min erfaring. 

Anonymkode: a91aa...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange som må "bygge opp" evnen til å sosialisere litt mer etter to år med skiftende former for nedstengning, det har påvirket mange mer enn de tror selv. En del har nok også "lært seg" å sette mer pris på hjemmekvelder da det ikke var andre alternativer, og har fortsatt med å gjøre det. Andre valgte å flytte ut av byene/tettstedene under korona siden de følte de uansett ikke lenger hadde mulighet til å bruke tilbudene i byen. 

Men andre kommer til etter hvert. Når det gjelder oppførsel så har det vel alltid vært slik at noen oppfører seg dårlig, både før og etter korona. 

Anonymkode: 5a751...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del har det forandret seg til det ubrukelige, egentlig. Venner har nå stort sett enten gitt opp og funnet seg til ro med å være alene, eller så har de grodd fast i parforholdet og gjerne fått et par koronabarn. Blitt dårlig med byturer i år, for å si det sånn, og å gå ut alene fungerer erfaringsmessig dårlig.

Anonymkode: 09d32...0f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du har turt å gå på byen alene. Lenge siden jeg var ute på byen men å danse var umulig uten å bli tafset på. Ville aldri turt å gå alene hjem og kanskje få en av de på slep.

Anonymkode: ff332...572

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 11.41):

Jeg skjønner ikke at du har turt å gå på byen alene. Lenge siden jeg var ute på byen men å danse var umulig uten å bli tafset på. Ville aldri turt å gå alene hjem og kanskje få en av de på slep.

Anonymkode: ff332...572

Ts her, har aldri vært noe problem før og gå ut alene, har vel kanskje blitt mer attaktiv da etter korona ha ha. Nei tuller, synes iallefall det er kipt om det skal være slik. Tok nattbuss fordi jeg tenkte jeg skulle spare litt penger. Men tror jeg kutter ut det, taxi fra nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 10.55):

Tror det er mange som må "bygge opp" evnen til å sosialisere litt mer etter to år med skiftende former for nedstengning, det har påvirket mange mer enn de tror selv. En del har nok også "lært seg" å sette mer pris på hjemmekvelder da det ikke var andre alternativer, og har fortsatt med å gjøre det. Andre valgte å flytte ut av byene/tettstedene under korona siden de følte de uansett ikke lenger hadde mulighet til å bruke tilbudene i byen. 

Men andre kommer til etter hvert. Når det gjelder oppførsel så har det vel alltid vært slik at noen oppfører seg dårlig, både før og etter korona. 

Anonymkode: 5a751...0b7

Ts her, ja kanskje folk har blitt bitre etter korona, virker iallefall slik de gangene jeg har vært ute. Hadde trodd at alle var super glade for endelig å kunne gå ut, men virker ikke sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har også lagt merke til dette, særlig blandt unge menn. Jeg er snart 40 og har aldri fått så mange henvendelser fra unge menn før, ned til 23 årsalderen. De vil ha sex. Ble forfulgt av en hjem fra byen sist gang. Var liv redd selv. Måtte løpe 

Anonymkode: 36e89...f86

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fikk lyst til å svare på denne tråden, da den fortsatt er like aktuell.

Jeg har nesten ikke vært på byen etter koronapandemien. Prøvde meg på et utested i Norge i 2021, og da var det fullstendig kaos på alle plan, og jeg følte meg alt for gammel til å være der. Jeg dro dit alene. Jeg har jo vært på noen puber etter pandemien, men det er jo noe helt annet igjen. Jeg tror ikke folk er like mye på utesteder som før, og jeg hører fra ansatte ved ulike utesteder at antall besøkende har gått ned. 

Da jeg var sånn 18-19 år var jeg på byen stadig vekk og da møtte jeg på mange bekjente hver gang. Jeg dro som regel ut på egenhånd. Det var veldig morsomt å dra på byen på den tida, fordi at da var mye folk ute og fordi jeg møtte på mange bekjente. Nå er dette mange år siden da. 

Nå tilbringer jeg helga hjemme for meg selv. Det er sjeldent jeg er på byen lengre. For det første er jeg for gammel for puber og nattklubber. For det andre er det lite folk som er på byen. For det tredje har folk blitt mer reserverte og usosiale når de er på byen. 

Jeg vet ikke om korona har skyld i alt dette, men folk har blitt mer isolerte. 

Anonymkode: eb6ca...590

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...