AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Del Skrevet 11. april 2022 Vi bor landlig til, har hund, og til påske fikk vi også kyllinger. Min samboer har siden jul fått en ide om også å hamstre opp en struts. Om den oppdras kan den visstnok ris på. Har aldri sett eller hørt at dette gjøres i Norge. Sønnene mine har blitt smitta av entusiasmen til samboer, det er bare jeg som er skeptisk. Hadde dere kunnet sagt ja? Jeg er på en måte lei av å være den slemme heksa som alltid sier nei! Dessuten er jeg redd for spark. Anonymkode: 419d8...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Del Skrevet 11. april 2022 Tja, høres vel greit ut det? Tenk så gøy når ungene får lov til å prate om kjæledyret sitt på skolen, eller kanskje ta det med for å vise det frem? Anonymkode: f3890...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Del Skrevet 11. april 2022 Vet han at strutser er, mer eller mindre, dinosaurer og kan drepe løver med klørne sine? De dreper flere mennesker per år enn haier. Anonymkode: a059f...c83 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 11. april 2022 #4 Del Skrevet 11. april 2022 (endret) Aldri hørt om struts i Norge. Kan ikke en eller to alpakkaer være et alternativ? Endret 11. april 2022 av Lacuna 10 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, høres vel greit ut det? Tenk så gøy når ungene får lov til å prate om kjæledyret sitt på skolen, eller kanskje ta det med for å vise det frem? Anonymkode: f3890...08e Ja, de snakker om at de kan RI til skolen… 🙈 Anonymkode: 419d8...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kutta Skrevet 11. april 2022 #6 Del Skrevet 11. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor landlig til, har hund, og til påske fikk vi også kyllinger. Min samboer har siden jul fått en ide om også å hamstre opp en struts. Om den oppdras kan den visstnok ris på. Har aldri sett eller hørt at dette gjøres i Norge. Sønnene mine har blitt smitta av entusiasmen til samboer, det er bare jeg som er skeptisk. Hadde dere kunnet sagt ja? Jeg er på en måte lei av å være den slemme heksa som alltid sier nei! Dessuten er jeg redd for spark. Anonymkode: 419d8...e7a Det gjør du rett i. en struts kan drepe en løve med et spark. Har de faktisk satt seg inn i hva et slikt dyr trenger? Spesielt så langt utenfor sitt naturlige miljø. Den har intelligens og reaksjon på linje med en høne, bare flerfoldige kilo større og mer uhåndterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet han at strutser er, mer eller mindre, dinosaurer og kan drepe løver med klørne sine? De dreper flere mennesker per år enn haier. Anonymkode: a059f...c83 Ja, de kan sparke heftig har jeg lest. Samboer mener at slike farlige strutser ikke har fått rett oppdragelse… Anonymkode: 419d8...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Del Skrevet 11. april 2022 Hvorfor har du et mannebarn? Anonymkode: b440c...653 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, de kan sparke heftig har jeg lest. Samboer mener at slike farlige strutser ikke har fått rett oppdragelse… Anonymkode: 419d8...e7a Struts er ville dyr. De er ikke husdyr, som kuer. At han ikke forstår dette, vil sørge for at denne planen ender i ulykke og/eller dødsfall. Anonymkode: a059f...c83 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11. april 2022 #10 Del Skrevet 11. april 2022 Altså… ideen er god, men hvor gjennomførbart det er er vel en helt annen sak. Henger meg på tipset lenger opp om alpakka i stede 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har du et mannebarn? Anonymkode: b440c...653 For et rart spørsmål. Jeg har to sønner, fikk ikke noen datter da. Men det går helt fint det. TS Anonymkode: 419d8...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et rart spørsmål. Jeg har to sønner, fikk ikke noen datter da. Men det går helt fint det. TS Anonymkode: 419d8...e7a Mannen din er som et barn, de fleste vet vel hvordan strutser er. Er han umoden ellers også? Anonymkode: b440c...653 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Struts er ville dyr. De er ikke husdyr, som kuer. At han ikke forstår dette, vil sørge for at denne planen ender i ulykke og/eller dødsfall. Anonymkode: a059f...c83 Sa dette høyt til han nå. Men så viser han meg nettsider som forteller at kuer har drept mange folk til og med her i Norge. Han vil ta oppdragelses- ansvar for strutsen, og ønsker den skal bo inne hos oss i huset i starten. Anonymkode: 419d8...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #14 Del Skrevet 11. april 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor landlig til, har hund, og til påske fikk vi også kyllinger. Min samboer har siden jul fått en ide om også å hamstre opp en struts. Om den oppdras kan den visstnok ris på. Har aldri sett eller hørt at dette gjøres i Norge. Sønnene mine har blitt smitta av entusiasmen til samboer, det er bare jeg som er skeptisk. Hadde dere kunnet sagt ja? Jeg er på en måte lei av å være den slemme heksa som alltid sier nei! Dessuten er jeg redd for spark. Anonymkode: 419d8...e7a Har jobbet med struts som dyrlege. Vil absolutt ikke anbefale å holde struts som kjæledyr/ridedyr. Anonymkode: 909cc...813 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #15 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa dette høyt til han nå. Men så viser han meg nettsider som forteller at kuer har drept mange folk til og med her i Norge. Han vil ta oppdragelses- ansvar for strutsen, og ønsker den skal bo inne hos oss i huset i starten. Anonymkode: 419d8...e7a Trollololl trolllola trallala.... Anonymkode: b440c...653 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #16 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen din er som et barn, de fleste vet vel hvordan strutser er. Er han umoden ellers også? Anonymkode: b440c...653 Nei! Han har fast jobb på dressmann og pleier vanligvis å vite hva han gjør. Anonymkode: 419d8...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #17 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har jobbet med struts som dyrlege. Vil absolutt ikke anbefale å holde struts som kjæledyr/ridedyr. Anonymkode: 909cc...813 Takk for tips! Hva er din viktigste begrunnelse? TS Anonymkode: 419d8...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. april 2022 #18 Del Skrevet 11. april 2022 Lacuna skrev (23 minutter siden): Aldri hørt om struts i Norge. Kan ikke en eller to alpakkaer være et alternativ? Jeg tenkte også på alpakka. De er jo bare nydelige. Se det gliset da 🥺🥺 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #19 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg tror dette er tull men.. Naboen vår (bodde ikke i norge da) hadde struts. De kunne mye om dyr og var flinke. Men en struts kan ikke "oppdras" på linje med f.eks en hund. Den drepte hunden deres, en annen nabohund og skadet barnet deres alvorlig. Vil mannen din virkeig risikere livet til barna? Anonymkode: 3f561...1e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #20 Del Skrevet 12. april 2022 Er da faktisk fler i Norge som har struts. Så det er da ikke så uvanlig igjen. Mye jobb visstnok, men de er morsomme å ha. Har aldri hørt om at strutsen har drept kyr. Men de skal vel ikke beite sammen med myrene uansett. Anonymkode: 369c0...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå