Gå til innhold

Stygge meldinger fra barnet på hytta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

DERE BRÅKER MASSE!!!

VÆR STILLE BITCHER

HVIS DERE IKKE ER STILLE SÅ DREPER KEG ALLE SAMMEN!!!

DOMMINGER!!!

dette hadde jeg i meldingsloggen fra lk datter på 10 år. Hun lå å hørte på at vi voksne snakket på hytta. Det er veldig lytt så jeg skjønner at det var bråkete. Men hvilke konsekvenser gir jeg til dette?

Anonymkode: 38121...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La det passere 😅 og la henne få AirPods og tilgang på nett.

Anonymkode: 8a163...eb9

• Liker 12
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En prat om måten man skriver/snakker til hverandre er greit. Ellers er det fryktelig irriterende å bli sendt til sengs og ikke få sove fordi resten er oppe og lager mye lyd tett på, så jeg skjønner frustrasjonen bak meldingene da. Det ser det ut til at du også skjønner, så greit å finne et kompromiss der. 

Anonymkode: 9e13e...f61

• Liker 25
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

😨... Jeg håper dette er kødd?!

Jeg håper virkelig at du ikke har fått de meldingene der fra din 10 år gamle datter.. Og om det så hadde vært på tull hadde det absolutt ikke vært greit da heller...

Hvordan er hun ellers i hverdagen? Dette kommer vel ikke helt ut av det blå fra et barn som vanligvis oppfører seg "eksemplarisk"? 

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si... 😳

Anonymkode: a52f8...19d

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt mobilløs 

Anonymkode: f5ba8...63a

• Liker 28
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gikk du ikke og tok fra henne mobilen etter melding nr 2? 

Konsekvenser er for det første en veldig alvorlig prat, og så inndras viktige goder, inkludert telefon. 

Anonymkode: dc70b...0d9

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det første hun bør få lære er at drapstrusler er ulovlig. Passende straff for en 10-åring kunne kanskje være inndragelse av telefonen.

Anonymkode: 27db2...1d3

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta bort telefonen åpenbart. Jeg ville også ha snakka om at drapstrusler er ulovlig og hva du skriver på meldinger kan faktisk spores av politiet. Det er greit å ha litt nett/digetal vett! Man kan ikke skrive hva som helst. 

Anonymkode: c2465...8bb

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Inndra telefonen en stund, ta en alvorsprat med henne og demp lyden så dattera di får sove. Svarte du ikke på meldingene etterhvert som du mottok dem? 

Anonymkode: fc33b...a58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

DERE BRÅKER MASSE!!!

VÆR STILLE BITCHER

DOMMINGER!!!

dette hadde jeg i meldingsloggen fra lk datter på 10 år. Hun lå å hørte på at vi voksne snakket på hytta. Det er veldig lytt så jeg skjønner at det var bråkete. Men hvilke konsekvenser gir jeg til dette?

Helt ærlig?

Hadde skrevet tilbake. DET HETER:

1. Vær stille bitches.

2. Hvis dere ikke er stille så dreper jeg alle sammen!

3. Dumminger.

Ps: Du er mobilløs i 1 måned

xoxo mamma 

Anonymkode: 11d4f...ffe

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Sånne meldinger sender jeg også om jeg skal sove og andre bråker.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere drukket? Barn merker raskt at stemningen endrer seg og at voksne blir mer høylytt..

Hvorfor må tiåringen legge seg tidlig mens dere storkoser dere uten henne, det er ferie, hvorfor får hun ikke være med?

Anonymkode: 5a1bb...d55

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje finne ut hva som ligger bak? Hvorfor var hun så sint? Var hun redd og usikker. Var det mye alkohol og dere var litt ekstra høylytte og ikke den gode trygge voksne hun kjenner? 

Ville hvertfall tenkt om det kan ligge noe mer bak som kommer til uttrykk på den måten og så tatt en samtale om det og om at slike meldinger ikke er ok.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å blokkere til i morgen

Anonymkode: eaddf...00b

AnonymBruker
Skrevet

For en grisefrekk drittunge! Inndra mobilen i et år og be henne vaske nebbet sitt med såpe! 

Anonymkode: 0eee0...37c

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg ville forsøkt å spørre om det er noe som plager henne som gjør at hun ble så sint. Så ville jeg tatt praten om at det er ulovlig å drapstrue. Hun må vite hvor alvorlig det er, og at det ikke er greit uansett hvor sint man er.

• Liker 9
Gjest Dikteren
Skrevet (endret)

Ta en alvors prat med henne, og si at du ikke aksepterer slik oppførsel. 

Du kan spørre henne om hun virkelig forstår betydningen av «å drepe». Få hun til å reflektere over det. Mente hun det hun sa. Hvis ikke. Hvorfor sa hun det? Er det noe hun føler at hun mangler eller trenger? Har hun en løsning for at en slik situasjon ikke oppstår igjen? Hva er hennes løsning til å håndtere en lignende situasjon? 

Hun må få konsekvenser av sin handling. Når hun sender disse meldingene, er det helt riktig å frata henne mobilen som en konsekvens. Men det er også viktig at hun forstår hvorfor mobilen fratas. Ikke bare ta den, men begrunn. Da lærer hun at handlinger får konsekvenser og hvorfor. 

Endret av Dikteren
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

DERE BRÅKER MASSE!!!

VÆR STILLE BITCHER

DOMMINGER!!!

Altfor lite informasjon i historien. Hvor mange var dere? Hvor høyt pratet dere? Var det alkohol inni bildet? Skrål/latter, ruspåvirket stemning? Såfall kan 10 åringen ha blitt både frustrert og utrygg. Det kunne forklart reaksjonen i meldingene.

Satt dere 2-3 voksne og pratet normalt uten alkohol blir saken en helt annen. Da må du ta en ordentlig alvorsprat om oppførselen hennes og gi advarsel om videre mobilbruk.

Har likevel vanskelig for å tro at hun ville reagert så kraftig på normal snakking blant få trygge voksne. De fleste ville kommet ned og sagt de ikke fikk sove pga prat. Eller ropt fra soverommet siden det likevel var lytt.

Anonymkode: 86f37...8bc

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En god prat om at sånn snakker man ikke til hverandre og hvis hun ikke kan skrive til dere på en hyggelig måte så kan ikke hun ha telefon mer før hun har lært dette. 

Videre øreplugger/headset.  I tillegg må hun lære at alle må ta hensyn, hun også. 

Anonymkode

Ja fordi det hjelper å puse med problemet. Folk klarer jo ikke å oppdra unga sine idag.... 

Anonymkode: 0dec8...49b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...