Gå til innhold

Når burde man bare gi opp og flytte for en bedre start?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til denne byen for 6 år siden fordi jeg fikk fast arbeid og jeg er fortsatt på samme sted som når jeg flyttet.  Ingen fremgang. Jeg var entusiastisk over å endelig ha fått fast jobb, men på jobb var det dårlig arbeidsmiljø.  Det har blitt bedre, men kjenner at hvordan det har vært på jobb over tid har gjort noe med meg som person. I tillegg har jeg vært veldig aktiv med å prøve å få et nytt nettverk her, men det har vært vanskelig. Har blitt noen få bekjente og de har nok med sine liv.  Jeg har vært mye ensom og det blir lenge mellom jeg får vært sosial. Noe som gir meg stor glede.  Det er også en veldig familieorientert by hvor man faller lett utenfor uten barn.  Jeg er nå i midten av 30årene.  Hvor lenge burde man prøve synes dere? Burde man flytte for å se om man får det bedre?  Noen mener at nissen følger jo med på lasset og at det ikke blir noe endring på et nytt sted.  Å jeg kan med god samvittighet si at jeg har prøvd etter så lang tid her. Jeg lever jo ikke. Bare eksisterer.    

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 241b0...ff3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt! Livet er for kort. Det er så mye bedre å angre på det man har gjort enn det man aldri gjorde! Du kan alltid flytte tilbake om du ikke trives. Carpe diem min venn😌

Anonymkode: 58b36...62d

• Liker 1
Skrevet

Du bør nok flytte ja, 6 år på en plass og ingen forbedring. Ikke at det nødvendigvis trenger å være forbedring, men når det er noe du ønsker så selvfølgelig tar man det som en prioritering. 

Prøv deg på en annen by, ikke kast bort tiden din med å "vente". Just do it. Hvorfor skal du vente i det hele tatt? Planlegg, se litt på leiligheter og steder, finn en bra nok tidspunkt. Mye man må gjøre før flytting. 

Men - anbefaler deg virkelig å flytte. Nesten alle i min omgangskrets har alltid fått positive erfaringer når de har flyttet. 

AnonymBruker
Skrevet

Midten av 30-årene er jo ikke den beste alderen og få nye venner. De fleste andre har etablert familie og har sin vennegjeng. De er opptatt med sitt og barna og har liten tid til og etablere nye vennskap. Har du en hobby eller noe du driver med på fritiden? Du kan eventuelt melde deg inn i en frivillig organisasjon eller en klubb. Der Vil du treffe likesinnede som du har noe felles med. Det er lettere å treffe folk å bli kjent og bygge en relasjon hvis man gjør en aktivitet sammen. Dette er kjent psykologi. Aktivitet + rolle = relasjon

Anonymkode: a5aef...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...