Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si hvor mye utdannelse du har, for å komme på intervju? De skal vel ansette den best kvalifiserte. 

Anonymkode: 09763...179

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har det noe å si hvor mye utdannelse du har, for å komme på intervju? De skal vel ansette den best kvalifiserte. 

personlig egnethet gjelder der også, som alle andre steder. Mye utdannelse betyr vel heller ikke best kvalifisert fordi i Nav er finnes mange med mye ulik utdannelse 

Anonymkode: 13420...d48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke kalt inn uten master med mindre du har lang relevant erfaring.

Anonymkode: c39cd...33e

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Bullshit. Mange med bachelor som jobber hos oss

Anonymkode: 0c19f...3d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tull

Anonymkode: 303a7...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna NAV som arbeidsplass, det vil ødelegge deg for livet.

Husk også at mange skyr deg om du sier du jobber i NAV.

Oppegående mennesker ansetter seg ikke i NAV.

Anonymkode: ffa8a...754

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Oppegående mennesker er ikke unyanserte NAV-haters. 🙄

Anonymkode: 32000...042

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, er du klar over hvor populær NAV er som arbeidsgiver? Selv hos oss et sted som ikke er særlig sentralt får vi inn flere hundre søknader på en veileder stilling. Jeg har aldri fått dårlige tilbakemeldinger når jeg sier jeg jobber i NAV. Har derimot fått veldig mange spørsmål ang. ytelser og hjulpet folk. 

Kravet er minimum bachelor. Hos oss ønsker de seg gjerne innen helse og sosial, pedagogikk, juss eller samfunnsfag. Erfaring er viktig men personlig egnethet er viktigst etter utdanning. 

Anonymkode: 861db...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer nok litt an på type stilling og hvor sentralt kontoret ligger. :)  Til vanlige veilederstillinger søker vi bestandig etter folk med bachelor.

Anonymkode: c5051...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Ta her: 

Vil det å gå ta master (2 siste år) telle positivt ta? For å få komme på intervju? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ta her: 

Vil det å gå ta master (2 siste år) telle positivt ta? For å få komme på intervju? 

Det kommer helt an på en rekke faktorer. Blant annet hvilken type stilling du søker på (kontaktsenteret, veileder på lokalkontor, saksbehandler hos NAY etc.) og hvor du søker jobb. Det er nok en større sjanse for at du må ha master om du søker jobb på NAV Værnes kontra NAV Lurøy. Det spørs jo også litt hva slags master man har. I de ansettelsesprosessene jeg har vært med på (lokalkontor) har som regel en med "bare" bachelor i sosionom gått forbi en person med master i historie. Noen ganger har vi fått søkere med bakgrunn innen pedagogikk eller helse, og foretrukket disse foran søkere med f.eks.  økonomiutdannelse, rett og slett fordi man ser behovet for akkurat den kompetansen på kontoret. Og når man først kommer på intervju har personlig egnethet MYE å si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge ønsket å søke jobb i NAV. som jobbveileder, karriereveileder, eller jobbspesialist. Men umulig å bli vurdert til intervju.. til og med saksbehandler, slike stillinger finnes lite av. Men rekruttering var det masse av, men de ser alltid etter relevant erfaring. Hvordan kan man ha den erfaringen om man aldri får muligheten.. holdt på å si, noen her som vil hjelpe meg inn i avdeling for å vise hva jeg kan? :)

Anonymkode: a5a8f...e44

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har lenge ønsket å søke jobb i NAV. som jobbveileder, karriereveileder, eller jobbspesialist. Men umulig å bli vurdert til intervju.. til og med saksbehandler, slike stillinger finnes lite av. Men rekruttering var det masse av, men de ser alltid etter relevant erfaring. Hvordan kan man ha den erfaringen om man aldri får muligheten.. holdt på å si, noen her som vil hjelpe meg inn i avdeling for å vise hva jeg kan? :)

Anonymkode: a5a8f...e44

Mange får fast jobb etter å ha gått i vikariater/engasjementer. Andre søker seg til mindre kontorer i distriktene og jobber der en stund. Noen får erfaring fra å jobbe hos tiltaksarrangører. 

Selv hadde jeg null erfaring fra NAV, men hadde erfaring innen saksbehandling og veiledning som kom godt med. I tillegg hadde jeg nok litt "flaks" med at min kompetanse/personlighet passet inn på kontoret, og at jeg fikk god kjemi med de som intervjuet meg. 

Den siste vi ansatte hos oss kom såvidt gjennom nåløyet for å få være med på intervju, men gjorde et veldig godt inntrykk og solgte seg selv på en fin måte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...