Gå til innhold

Smertestillende og betennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg har en betennelse, og har fått smertestillende, både for å dempe smertene og betennelsen. Nå begynner jeg å bli bedre, hevelsen har gått tydelig ned, og det gjør ikke lenger så vondt at jeg trenger den smertestillende effekten. Bør jeg likevel fortsette å spise de smertestillende pga den betennelsedempende effekten til den er helt borte, eller er ikke det noe vits? Er ikke så glad i piller, men vil være sikker på å bli kvitt dette helt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilke tabletter du har fått.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Det er bare sterkere Ibuprofen.

Endret av Varg-Menja
Skrevet

Slike problemstillinger spør man fortrinnsvis legen om.

Tilfeldige brukere på et diskusjonsforum har ikke kompetanse til å gi deg sikre svar.

Når det er sagt, har jeg ikevel et tips til deg:

Kombinasjonen Omega 3, 6 og 9-fettsyrer virker også betennelsesdempende. Dette brukes en del i idrettsmedisin. Jeg har sjøl god erfaring med dette brukt i stedet for betennelsesdempende/smertestillende.

Snakk med lege og/eller fysioterapeut, og spør om h*n har et råd.

Skrevet
Slike problemstillinger spør man fortrinnsvis legen om.

Tilfeldige brukere på et diskusjonsforum har ikke kompetanse til å gi deg sikre svar.

Når det er sagt, har jeg ikevel et tips til deg:

Kombinasjonen Omega 3, 6 og 9-fettsyrer virker også betennelsesdempende. Dette brukes en del i idrettsmedisin. Jeg har sjøl god erfaring med dette brukt i stedet for betennelsesdempende/smertestillende.

Snakk med lege og/eller fysioterapeut, og spør om h*n har et råd.

Ja, her underbygger du jo bare tipset om å ikke stole på "tilfeldige brukere". Omega 3 er betennelsesdempende, mens omega 6 og 9 er betennesesfremmende. Så skal du slå ned en betennelse, så må du ta REN omega 3.

Jeg er heller ingen ekspert, men har fått denne krystallklare beskjeden både av helsepersonell og ernæringsfysiolog.

Skrevet

Deg om det.

Jeg har nå i alle fall fått dette foreskrevet av lege og fysioterapeut.

Skrevet (endret)

Hvis du har fått en foreskrevet kur av legen, skal denne følges, hvis ikke, ringer du legen og får et svar av den. Betennelsen skal få mulighet til å forsvinne helt, og selv om man ikke har smerter lengre, så kan betennelsen være akkurat så godt behandlet/ubehandlet at den vil blusse opp igjen hvis du slutter av for tidlig.

Endret av vimselims

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...