AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Ligget med influensa i en uke, og fått i meg drikke men knapt noe mer. Har enda dårlig matlyst. Bør jeg få i meg vitaminer eller klarer kroppen en periode slik? Anonymkode: cdb1f...a28
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Hvis du til vanlig har et godt kosthold uten vitamin- og mineralmangel, går det helt fint å spise lite over en kortere periode såfremt du får i deg nok væske. Det finnes nyere forskning på at å tvinge i seg mat når man er syk kan virke mot sin hensikt, få i deg minst det du trenger for å holde deg i live hver dag (basal metabolic rate) og bruk resten av tiden på å ta det med ro og komme deg til hektene igjen. Hvis du har multivitaminer tilgjengelig, er det sjeldent feil å ta disse med mindre du har et overskuddslager av enkelte vitaminer, men da regner jeg også med at du ikke hadde spurt 😅 Anonymkode: ade5f...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du til vanlig har et godt kosthold uten vitamin- og mineralmangel, går det helt fint å spise lite over en kortere periode såfremt du får i deg nok væske. Det finnes nyere forskning på at å tvinge i seg mat når man er syk kan virke mot sin hensikt, få i deg minst det du trenger for å holde deg i live hver dag (basal metabolic rate) og bruk resten av tiden på å ta det med ro og komme deg til hektene igjen. Hvis du har multivitaminer tilgjengelig, er det sjeldent feil å ta disse med mindre du har et overskuddslager av enkelte vitaminer, men da regner jeg også med at du ikke hadde spurt 😅 Anonymkode: ade5f...5fd Har max fått i meg noen shakes.. en pølse igår...hatt kvalme og er nå ganske ømfintlig i magen enda. Så har nok ligget greit under der som trengs for å overleve..men væske har jeg klart å få ned. Anonymkode: cdb1f...a28
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Har max fått i meg noen shakes.. en pølse igår...hatt kvalme og er nå ganske ømfintlig i magen enda. Så har nok ligget greit under der som trengs for å overleve..men væske har jeg klart å få ned. Anonymkode: cdb1f...a28 Det er det viktigste! Finn ting du klarer å holde nede og spis litt her og der, det funker ofte bedre enn å spise seg skikkelig mett. Selv synes jeg typisk fyllemat som burger funker godt når jeg er syk. Anonymkode: ade5f...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå