Gå til innhold

Be han fjerne skjegget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en kjekk mann en stund. I profilen hvor jeg så han først, hadde han bilder både med og uten skjegg. Syntes han var så nydelig uten det lange skjegget og håpet han hadde kort skjegg da vi skulle møtes første gang. Men han har veldig langt mørkt skjegg, som går ned til skjortekragen. Det er virkelig ikke noe for meg. Har som sagt møtt han flere ganger, men jeg klarer ikke å slå fra meg tanken på at jeg misliker skjegget og skulle ønske å se han uten. Er det noen fin måte å legge den problemstillingen på? 

Anonymkode: 74e0b...f11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å, er så enig at skjegg ikke er noe særlig. Synes faktisk langt skjegg er ekkelt 🤮

Du kan jo si at du liker han, og bare være ærlig at du liker han best uten, jf bildene du har sett, og gjerne vil se han uten skjegg irl også. 

Anonymkode: f99e1...1e3

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt og jeg håper at jeg hadde turt å si det i den situasjonen selv, for å gi han en sjanse i stedet for å bare dumpe han. At man ikke liker et stort nisseskjegg brude være helt innafor, så får han vurdere om han synes det er verdt det eller ei. 

Anonymkode: ee8c4...449

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Langt skjegg er grusomt! 

Skjegg generelt så fremt det ikke kun er 3mm. 

Anonymkode: d7a23...d6d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det hadde vært frekt å spørre om og hadde ikke spurt. Hva om han kom med ønsker om din hårfrisyre? Om du ikke kunne klippe deg i en litt annen stil for det var ikke helt hans smak slik det var nå? Det er ikke noe særlig å  høre.

Anonymkode: 8722f...f63

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bra å si ifra om noe sånt tidlig i datingfasen. Da vil du fremstå som litt overfladisk og litt for opptatt av utseende. Personligheten er uansett det aller viktigste! Fortsett å date han for den han er og bli kjent med han. Alle vil jo bli likt for den de er. Hvis han er en helt fantastisk mann så er vel litt skjegg helt greit å leve med? ;)

Senere kan du jo kanskje ymte frampå at du ikke synes noe om skjegget. Jeg tror jeg ville sagt noe som at "det skjegget kiler noe fryktelig når vi kysser" som en start. Eller "vettu, jeg er så nysgjerrig på hvordan du hadde sett ut uten skjegg". Hvis han fra før av også har vært glattbarbert så tyder det på at skjegget kanskje ikke er verdt all verden for han.

Men føler det er noe man sier senere i forholdet. Når man er kjærester.

Jeg er heller ikke fan av skjegg. Men ville aldri sagt noe. Hvis en fyr hadde "krevd" at jeg f.eks skulle farge håret blondt (var blond en gang og never again) så ville jeg blitt skuffa over han. Vil ikke ha sånt utseende fokus hengende over meg. Det er viktig for meg å kunne være den jeg er. 

Menn er veldig var på kvinner som ønsker å forandre på dem. Er en mannegreie.

Anonymkode: 9c5dd...5b8

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat som at det er en kvinnegreie at kvinner lar seg kjøre over av menn? Eller kanskje vi kan droppe generaliseringen helt og holdent?

Anonymkode: 711ae...5b2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke bra å si ifra om noe sånt tidlig i datingfasen. Da vil du fremstå som litt overfladisk og litt for opptatt av utseende. Personligheten er uansett det aller viktigste! Fortsett å date han for den han er og bli kjent med han. Alle vil jo bli likt for den de er. Hvis han er en helt fantastisk mann så er vel litt skjegg helt greit å leve med? ;)

Senere kan du jo kanskje ymte frampå at du ikke synes noe om skjegget. Jeg tror jeg ville sagt noe som at "det skjegget kiler noe fryktelig når vi kysser" som en start. Eller "vettu, jeg er så nysgjerrig på hvordan du hadde sett ut uten skjegg". Hvis han fra før av også har vært glattbarbert så tyder det på at skjegget kanskje ikke er verdt all verden for han.

Men føler det er noe man sier senere i forholdet. Når man er kjærester.

Jeg er heller ikke fan av skjegg. Men ville aldri sagt noe. Hvis en fyr hadde "krevd" at jeg f.eks skulle farge håret blondt (var blond en gang og never again) så ville jeg blitt skuffa over han. Vil ikke ha sånt utseende fokus hengende over meg. Det er viktig for meg å kunne være den jeg er. 

Veldig enig med deg i dette. Dette er nok  den aller beste måten å gjøre det på. Om du ber daten fjerne skjegget, så gir han deg garantert rødt flagg. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Senere kan du jo kanskje ymte frampå at du ikke synes noe om skjegget. Jeg tror jeg ville sagt noe som at "det skjegget kiler noe fryktelig når vi kysser" som en start. Eller "vettu, jeg er så nysgjerrig på hvordan du hadde sett ut uten skjegg".

Kvinnelist i praksis!

Anonymkode: af24d...02f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du synes det var ok hvis han ba deg om å ha kort/langt hår eller kanskje en annen hårfarge?

Enig i at langt skjegg er enkelt, men det er hans valg…

Anonymkode: 88dfd...9c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du synes det var ok hvis han ba deg om å ha kort/langt hår eller kanskje en annen hårfarge?

Enig i at langt skjegg er enkelt, men det er hans valg…

Anonymkode: 88dfd...9c4

Jeg skjønner ikke hvorfor folk sammenligner det heller. Og i mange kulturer så er det vanlig at kvinnen bestemmer om mannen har skjegg eller ikke. Hvorfor er det en Big deal? Og hadde jeg likt en fyr så hadde jeg også faktisk brydd meg om hvordan han ville jeg skulle ha håret mitt også. Ingen har sagt at det må bli tatt opp på en frekk måte.. At jeg ikke liker skjegg generelt, det kan ikke noen si noe på, folk har lov til å ha preferanser. Og hadde han, som TS sa, bilder både MED og UTEN skjegg, så visste hun ikke engang hva hun møtte!

Anonymkode: ee8c4...449

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg trur eg snakke for alle menn når eg seie at visst eg hadde hatt skjegg ned til skjortekragen og data ei heit dame, og ho kom opp til meg og sa at vår samleie-sannsynlighet ville øke drastisk om skjegget mitt var marginalt kortare så ville eg ha tatt opp back-up barbermaskina eg hadde i baklomma (berre i tilfelle nåke sånt skulle skje) og barbert meg som ein frisør på speed og eg trur ikkje det e ein einaste dude der ute som er uenig. Ja kanskje vi late som vi bryr oss om skjegg og bart og dritt når nåken spør men i bunn og grunn vil alle vi berre ein ting, og skulle ansiktshår stå i veien for det, ryke det fortare enn ein farmen deltaker som har smugla med seg spagetti inn på garden. 

Anonymkode: 13c84...7f8

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes skjegg er utrolig ekkelt. Minner om kjønnshår. For meg er skjegg en fullstendig no go. Sitter å tenker på hva som befinner seg i de ekle småhårene av spytt og smuler. Og det er dirkete ubehagelig å kysse en med skjegg. Så ville definitivt bedt han fjerne det - ellers ville jeg takket for meg..

Anonymkode: 8a28d...a4b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at man ikke bør stille ultimatum og be daten om noe så tidlig og at det er hans valg, men for meg er skjegg så ekkelt at jeg ikke kunne ha kysset noen med skjegg, så for meg er skjegg en automatisk nei. Men hvis jeg hadde vært kjent med en fantastisk mann så synes jo jeg at det er mye bedre for oss begge å spørre om det er mulig å fjerne sjekket, fordi det er enten skjegg eller ingen dating, og det er jo dumt å gå glipp av kanskje et fantastisk forhold pga hår. 

Jeg hadde barbert/ikke barbert der nede også hvis en jeg likte spurte om det hvis jeg tenkte det kunne blitt seriøst. Man vil jo være attraktiv for daten sin. 

Ts, klarer du å overse det så vent en liten stund, men hvis alternativet er å dumpe han så er det jo uansett bedre å bare spørre, det værste du får er nei og da er du tilbake til utganspunktet (dumpe), så det skader jo ikke, du har bare noe å vinne på det.

Anonymkode: 1e2c8...cf0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dama forsvinner før skjegget mitt, enkelt og greit. Overfladiske «småjenter» med sine store krav har ikke plass i livet mitt. Finnes heldigvis normale damer som ikke frekventerer KG hvor de lirer av seg 100vis av krav for mannfolk men nekter å fire på noe hvis mannen ytrer sine ønsker om hennes utseende.

Anonymkode: 1544e...9e8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

red-flags-for-collection-agencies.jpg

Anonymkode: 5920f...065

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo ha en samtale med ham der du sier at på bildene har han både kortere og lengre skjegg. Er det sånn at han varierer i perioder eller om han trives best med langt skjegg? Så får du svaret ditt på en litt mer organisk måte. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Burde jo være helt greit å spørre. Bedre det, enn å gå rundt og tenke det hele tiden mens fyren ikke aner noen ting. Er jo ikke sikkert skjegget er så viktig for ham. De fleste har jo et ønske om å se bra ut for partneren. Samtidig må du selvsagt være åpen for at han kan mene noe om ditt utseende. Hvis du be ham ta skjegget samtidig som nesten blir fornærmet om han kommenterer frisyre eller kroppshår på deg er du jo åpenbart litt hyklersk.

Anonymkode: 1a575...dfe

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde jo være helt greit å spørre. Bedre det, enn å gå rundt og tenke det hele tiden mens fyren ikke aner noen ting. Er jo ikke sikkert skjegget er så viktig for ham. De fleste har jo et ønske om å se bra ut for partneren. Samtidig må du selvsagt være åpen for at han kan mene noe om ditt utseende. Hvis du be ham ta skjegget samtidig som nesten blir fornærmet om han kommenterer frisyre eller kroppshår på deg er du jo åpenbart litt hyklersk.

Anonymkode: 1a575...dfe

De fleste kvinner er hyklerske når det kommer til ting som dette.

Anonymkode: 5920f...065

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig, skjegg er jo dritsexy😂 Hvis han er en fin fyr ellers så er det dump å kutte han ut på grunn av skjeggvekst. Det kan jo hende du vil like det etter hvert, eller så kan du jo snakke med han om det når dere har vært sammen en stund? Men ikke be han om å fjernes skjegget før dere er kjærester, det blir for rart. 

Anonymkode: 0a0c1...1fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...