Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til styling av ekstremt TYKT halvlangt hår med mye fall? Uansett hva jeg gjør blir jeg aldri fornøyd med håret mitt.. Jeg holder på å spare til langt hår nå for jeg kan aldri klippe det kort igjen, det så helt jævlig ut og da var det i hvert fall et slit å style det for håret mitt lever sitt eget liv. 

De eneste gangene jeg er fornøyd med håret mitt er hvis jeg har rettet det med rettetang men jeg kan ikke gjøre det for ofte heller.

Siden det er så tykt så er det også tungt og det er nesten umulig å få volum på toppen.  Jeg kan spraye og spraye, til og med bruke sånn pudder man legger i håret for å få mer volum, men det blir flatt igjen nesten med en gang. 

Uansett hvor mye jeg tynner det hos frisøren går det en uke så er det like tykt igjen. Jeg sliter også med å få sjampoen jevnt fordelt i hodebunnen fordi det er så mye hår som ligger i veien, bruker ekstremt mye sjampo pga det fordi jeg føler ikke at jeg får renset det skikkelig hvis ikke. 

Har lest litt om noe som heter Sweeteez keratinbehandlig som skal gjøre håret helt rett som frister litt, men jeg vet ikke om jeg orker å gå og gjøre denne behandlingen jevnt for å ta etterveksten, høres bare stress ut. 

Det er umulig å lage en fin hale i håret også pga tykkelsen for det legger seg ikke fint, halen blir kun fin hvis jeg har rettet det. De fleste strikkene mine ryker også til slutt.

Dette er så frustrerende. Noen som har noen gode tips? 

Anonymkode: 027e2...c6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tynn det ut? 

Anonymkode: e6205...374

AnonymBruker
Skrevet

Keratinbehandling var det eneste som hjalp på mitt hestehår.

Tar det 1-2 ganger i året og håret er utrolig mye med medgjørlig.

Vel verdt pengene.

Anonymkode: 1b24d...a8d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint tynne det ut hos frisøren. Ellers ville jeg tatt keratinbehandling

Anonymkode: 2b340...00e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tynn det ut? 

Anonymkode: e6205...374

Som TS også skriver, det hjelper ikke å tynne det ut når man har den type hår.

AnonymBruker
Skrevet

Du må få en hårklipp som «letter» håret ditt slik at det ikke blir paddeflatt på toppen. 

Anonymkode: a1fbc...747

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Som TS også skriver, det hjelper ikke å tynne det ut når man har den type hår.

Jeg pleier å tynne det ut hver gang jeg er hos frisøren men det går en uke så er det like tykt igjen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Huff og huff, for tykt hår du stakkars. Er du kanskje også for smart, for rik, for frisk, for sterk, og har for hvite tenner?

Anonymkode: a8095...be7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen som har tips til styling av ekstremt TYKT halvlangt hår med mye fall? Uansett hva jeg gjør blir jeg aldri fornøyd med håret mitt.. Jeg holder på å spare til langt hår nå for jeg kan aldri klippe det kort igjen, det så helt jævlig ut og da var det i hvert fall et slit å style det for håret mitt lever sitt eget liv. 

De eneste gangene jeg er fornøyd med håret mitt er hvis jeg har rettet det med rettetang men jeg kan ikke gjøre det for ofte heller.

Siden det er så tykt så er det også tungt og det er nesten umulig å få volum på toppen.  Jeg kan spraye og spraye, til og med bruke sånn pudder man legger i håret for å få mer volum, men det blir flatt igjen nesten med en gang. 

Uansett hvor mye jeg tynner det hos frisøren går det en uke så er det like tykt igjen. Jeg sliter også med å få sjampoen jevnt fordelt i hodebunnen fordi det er så mye hår som ligger i veien, bruker ekstremt mye sjampo pga det fordi jeg føler ikke at jeg får renset det skikkelig hvis ikke. 

Har lest litt om noe som heter Sweeteez keratinbehandlig som skal gjøre håret helt rett som frister litt, men jeg vet ikke om jeg orker å gå og gjøre denne behandlingen jevnt for å ta etterveksten, høres bare stress ut. 

Det er umulig å lage en fin hale i håret også pga tykkelsen for det legger seg ikke fint, halen blir kun fin hvis jeg har rettet det. De fleste strikkene mine ryker også til slutt.

Dette er så frustrerende. Noen som har noen gode tips? 

Jeg tynner mitt, barberer det under om sommeren.

https://www.google.com/search?q=langt+hår+barbert+nakke&rlz=1CDGOYI_enNO948NO948&oq=langt+hår+barbert+&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l2.5411j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=AMXaj0is--loDM

her er eksempler

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff og huff, for tykt hår du stakkars. Er du kanskje også for smart, for rik, for frisk, for sterk, og har for hvite tenner?

Er faktisk ikke bare positivt med tykt hår, men joda er av mange regnet som et luksus problem

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Hodebunnen er ofte sår også, for den aldri liksom tørker helt..

Ikke funnet noen løsning egentlig. Men har prøvd undercut noen ganger..

Anonymkode: 543f0...408

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For mye av det gode er for mye av det gode. Har en venninne som må planlegge hvilke dager hun kan vaske håret sitt fordi det er så tykt og krøllete og bruker veldig lang tid på å tørke. 

Anonymkode: 9e656...aac

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Keratinbehandling var det eneste som hjalp på mitt hestehår.

Tar det 1-2 ganger i året og håret er utrolig mye med medgjørlig.

Vel verdt pengene.

Dette 😊

Anonymkode: 3e008...efe

AnonymBruker
Skrevet

Slipp bølgene fri 😅

Dersom du har mye fall kan du sikkert få ganske fint hår om du tester ut The curly girl method og etter hvert får en krølleklipp.

Sjekk feks ut resultatene til Coffeecurlygirl som har veldig tykt hår:

https://www.instagram.com/p/CRJy61wlRHo/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/p/COslxl5hTJv/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Anonymkode: 34068...55f

Skrevet

Jeg har egen tynnesaks som jeg bruker hjemme. I hvert fall mye billigere enn frisør :)

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper for min del er å tynne det ut og bruke serum i det både når det er vått og tørt. Unngår å føne det for da blir det ekstra volum i tillegg. Synes også det hjelper å sove med flette.

Anonymkode: 7a632...38a

AnonymBruker
Skrevet

Alltid vært glad jeg har tynt hår, prøver keratin da.

Anonymkode: 1ed5f...70e

AnonymBruker
Skrevet

Bedre det TS enn å se håravfall hele tiden, at du mister håret ditt uansett hva du gjør, så faller det av.

Missunner deg det tykke håret ditt, selv om det ikke er enkelt å ha, men allikevel heller det enn å miste det.

Anonymkode: 8129f...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er et problem å ha så tjukt hår, men jeg blir rett og slett kjempemisunnelig. 😂 Kan du legge ut bilde av bare håret så vi ser hvordan det ser ut? 

Anonymkode: 25bc6...209

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 11.4.2022 den 21.15):

Dette gjør jeg også. Dette er det eneste jeg føler har en reell effekt på håret. Det blir luftigere, lettere å style og tørker fortere. Når det er så tjukk synes det ikke at man mangler hår på halve hodet heller. 

Anonymkode: 1bec4...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...