AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Jeg undrer meg på hvordan KG-folk hadde overlevd den tida da vi ikke hadde mobiltlf og ikke alle hadde hustelefon ? Da gikk folk på besøk uten å ringe da 😮 Og var ikke folk hjemme så gikk de hjem, SÅ enkelt var det! Idag er folk så selvhøytidelige at det er uaktuelt å bare gå på besøk uten å detaljeplanlegge det. Det er merkelig, syns du ikke det? Anonymkode: e337c...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Nei, det er sånn jeg liker det. Kommer det noen på spontanbesøk til meg er jeg dessverre ikke hjemme. Anonymkode: 73926...7bd 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Det hender at jeg fortsatt drar på spontanbesøk til venner 😊 Anonymkode: dc673...5e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Jeg liker at folk ringer først og spør om det passer, sånn er det bare😊 Har alltid vært sånn, når jeg var ungdom også, på 80-tallet. Når jeg så noen nærme seg huset vårt for å komme på spontanbesøk, var det ofte jeg tenkte «å neeeei, ikke nååååå...». Jeg latet som jeg ikke var hjemme hvis jeg ikke allerede var sett. Ofte satt jeg i joggebuksa og så ustelt ut, fordi jeg kanskje hadde en fridag og var ekstra sein med å komme meg i dusjen. Eller jeg kunne være sliten etter en lang dag, og hadde gledet meg til å slappe av med en film eller noe, kanskje allerede i pysjen og med te-koppen i hånda. Har mange sånne eksempler. Jeg elsker besøk, men da må det helst være avtalt på forhånd. Sånn er jeg bare, og har alltid vært. Vet mange er forskjellige på dette. Heldigvis respekterer mine venner dette. Anonymkode: 234f0...657 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg undrer meg på hvordan KG-folk hadde overlevd den tida da vi ikke hadde mobiltlf og ikke alle hadde hustelefon ? Da gikk folk på besøk uten å ringe da 😮 Og var ikke folk hjemme så gikk de hjem, SÅ enkelt var det! Idag er folk så selvhøytidelige at det er uaktuelt å bare gå på besøk uten å detaljeplanlegge det. Det er merkelig, syns du ikke det? Anonymkode: e337c...dcf Jeg overlevde den tiden helt fint, men så er jeg og helt ok med spontanbesøk 1
MacadamiaNut Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Fy faen, jeg hater spontanbesøk!!😂😅 1 1
Kikkisixx Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 Det er det værste - får angst berre av tanken! Og er gammal nok til å huske at vi faktisk brukte husknr og ringte om å få kome på besøk, då også 😉 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 De fleste her inne levde vel på den tiden. Jeg foretrekker dagen i dag hvor folk gir beskjed slik at jeg har kontroll. Anonymkode: 0d7b7...a4d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Mitt inntrykk er at folk har en mye mer presset timeplan og lite spontanitet, så folk har ikke tid til å kaste bort på å dra på bomtur i tillegg til at de som eventuelt mottar besøk gjerne har planlagt hva de skal den og den dagen. I Norge skal man jo for guds skyld ikke være til bry for andre. Dro selv på et spontanbesøk da 3-åringen nektet å gå forbi bestevenninna sitt hus uten å ringe på og se om hun var hjemme. Der så nokså mørkt ut så vi ringte på og tenkte de var vel ikke der. De skulle akkurat til å sette seg ned for å spise middag som garantert ble kald da vi ble stående og snakke en liten stund 🙈 Anonymkode: 90aa2...eed
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #11 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 20.22): Jeg undrer meg på hvordan KG-folk hadde overlevd den tida da vi ikke hadde mobiltlf og ikke alle hadde hustelefon ? Da gikk folk på besøk uten å ringe da 😮 Og var ikke folk hjemme så gikk de hjem, SÅ enkelt var det! Idag er folk så selvhøytidelige at det er uaktuelt å bare gå på besøk uten å detaljeplanlegge det. Det er merkelig, syns du ikke det? Anonymkode: e337c...dcf Nei, det er ikke så merkelig. Før fikk man ikke ringt, man måtte gå og se om folk var hjemme. Nå får man ringt, man må ikke gå og se om folk er hjemme. Vi lever i 2022, tilpass deg. Anonymkode: 109bd...c25
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #12 Skrevet 13. april 2022 Husker jeg hatet spontane besøk selv «back in the day» 😅 Mams som konstant stresset og maste om at huset skulle være konstant ryddig og hvis det kom besøk og huset ikke var det så mugget hun over det i timesvis etterpå så stemningen i huset var helt kjip. Neitakk! Så glad for å leve i nåtiden mtp det der. Anonymkode: 3bda3...f18 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #13 Skrevet 13. april 2022 Det er helt utenkelig å spontanbesøke venner. Det har aldri skjedd, og dersom en jeg kjente stod utenfor og ringer på så hadde jeg tenkt at vedkommende hadde blitt ranet eller verre. Det koster så lite å sende en melding først. Men, joda, jeg har fått og dratt på, mer impulsive besøk, men vi varsler alltid noen timer på forhånd. Kommer an på hvordan du definerer det. Jeg må ikke vite en uke i forveien, liksom, men varsle meg først om du tenker å komme på besøk. Om jeg ikke er hjemme så blir det bare en bomtur. Anonymkode: 1e325...f67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå