Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bruke et program i jobben som jeg ikke kjenner så godt fra før. Er det innafor å se tutorials på youtube og øve meg i arbeidstiden eller bør det skje på fritiden? Har ikke bruk for programmet privat og har heller ikke lisens.

Tenker at om det er innafor så er det en enkel måte å jobbe inn litt timer i timebank samtidig som jeg blir bedre på verktøyet.

Anonymkode: 15289...bbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be leder om å sende deg på kurs, så får du kunnskapen formalisert.

Uansett, snakk med leder. Det bør være en selvfølge at arbeidstiden brukes til å lære seg verktøy som skal brukes på jobb. Men alltid greit å ha det avklart og avtalt.

Anonymkode: 0e34b...8ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Be leder om å sende deg på kurs, så får du kunnskapen formalisert.

Uansett, snakk med leder. Det bør være en selvfølge at arbeidstiden brukes til å lære seg verktøy som skal brukes på jobb. Men alltid greit å ha det avklart og avtalt.

Anonymkode: 0e34b...8ef

Ja, burde nok det, men det er så travelt akkurat nå at jeg tror ikke jeg får dratt på kurs på en stund.

Skal spørre i morgen tenker jeg. Ville bare forhøre meg om det var vanlig praksis :) 

Anonymkode: 15289...bbd

Skrevet

Hvis det er et program du må bruke på jobb, så bør arbgiver sørge for at du får opplæring i det og betalt for det.

AnonymBruker
Skrevet

Når nyansatte hos oss skal følge et opplegg på kontoret med intruksjonsvideoer til ny programvare. Alt skjed i arbeidstiden.

Anonymkode: 2ac0a...276

AnonymBruker
Skrevet

Har lurt litt på det samme. Er ting jeg har lyst å lære som jeg ikke får tid til å lære meg fordi det er sånt tidspress rundt prosjektene vi har.

Når jeg var fersk jobbet jeg en del på fritiden mye på grunn av egeninteresse og fordi jeg hadde en tanke om at det kunne lønne seg for meg å bli flinkere faglig, men har ikke tid eller motivasjon til det nå.

Anonymkode: 6a3e6...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...