Gå til innhold

Velge barnehage nær jobb eller nær hjemmet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bor i Bærum. Har fått plass i barnehage 3 minutters gange fra jobben i Oslo(veldig god bedriftsbarnehage) og fått plass i en kommunal barnehage 1,2km fra hjemmet vårt i Bærum. Bruker mellom 15 og 30 min på reisevei til jobb, alt ettersom rush. 35 min med kollektivtransport.

Jeg er ikke så bekymret for skolestart og det å kjenne noen fra barnehagen. Det er store skoler og veldig vanlig ikke å kjenne noen i klassen selv om man har gått i barnehage ved nærskolen.

Det jeg lurer på er vel i grunn barnehage nær hjemmet eller nær jobben? Noen innspill?

Anonymkode: e80f3...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nær hjemmet, så barnet blir kjent med andre barn i samme nabolag samt nærmiljøet.

Anonymkode: 43d01...176

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville helt klart valgt nærme hjemmet. Kjipt å måtte reise til jobb for å levere i barnehagen når du skal ha hjemmekontor, er syk osv.

Anonymkode: e45c0...995

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt barn blir veldig grinete i bil, spesielt etter barnehagen, så jeg hadde valgt nær hjemmet.

Anonymkode: 81042...f11

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tatt den nær jobben, letter med levering/henting da. 

Anonymkode: a2174...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet. Grunnet lang reisevei til bhg hvis du er syk, trøtt unge som sovner på vei hjem, få lekekamerater nært hjemmet. 

Anonymkode: 472c0...ae2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nær hjemmet, kjekt for barnet å kjenne barna i nabolaget, og enklere når du selv er syk

Anonymkode: a716c...086

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet, fordi plutselig flytter jobben, du bytter jobb eller noe annet som gjør at du ikke skal dit allikevel. 

Anonymkode: 25680...193

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville helt klart valgt nærme hjemmet. Kjipt å måtte reise til jobb for å levere i barnehagen når du skal ha hjemmekontor, er syk osv.

Hva får deg til å tro at alle kan ha hjemmekontor? Tror du en sykepleier, helsefagarbeider, butikkmedarbeider ol. kan ha hjemmekontor? Hadde tatt seg ut som ingen gadd å jobbet fysisk 😅

Anonymkode: 935fe...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet, så slipper du barn som sovner på vei hjem. Er også enklere å ta med noen hjem når barnet blir større og å avtale leking på fridager. Pluss at du blir kjent med andre foreldre i nærområdet. 

Anonymkode: dfa47...b0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet! Det vil komme dager hvor barnet skal i barnehagen når du skal andre steder på møter, til tannlegen eller andre ting. I tillegg til at barnet kan bli kjent med andre i nærområdet.

Anonymkode: bcf16...8c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet, så kan dere foreldre bytte på henting og levering. 

Anonymkode: 4619d...164

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS her...

Jobber på poliklinikk så hjemmekontor er ikke et alternativ. Far er bortreist i 2 uker av gangen gjennom hele året. Barnet er 3 år og vi har allerede et par venner i samme gate fra samme fødselsår, i tillegg til flere ikke så langt unna som sokner til samme skole så jeg er ikke så bekymret for dette med venner. 

Naboen begynte på skolen i høst og kjente ingen fra barnehagen selv om han gikk i barnehage 1 km unna. Det er helt vanlig å ikke kjenne noen her når man begynner på skolen.

Men ja, det med sykdom er jo et godt poeng som taler til at barnehage i nærmiljøet er fint. 

Sovne i bil er nok ikke et problem, det har ungen aldri gjort 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet. Det er jo ingen fordeler med å velge nær jobb som jeg kan se. Blir mer tid med mor/far hvis bhg er nær jobb, men det er jo kjip tid i bil uten noe særlig kontakt. Bedre å være litt lenger i bhg da.

Anonymkode: cf27f...ac9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemmet. 
- Blir kjent med barn som kommer i samme klasse på skolen og nærmiljøet 

- Bedre for barnet å være en time ekstra i barnehagen enn en time ekstra i bil hver dag 

- Hvis (når!) du må hente sykt barn i barnehagen, spesielt når det får omgangssyken, er det mye bedre å ha kort kjørevei hjem

Anonymkode: 1eb35...f08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor i Bærum. Har fått plass i barnehage 3 minutters gange fra jobben i Oslo(veldig god bedriftsbarnehage) og fått plass i en kommunal barnehage 1,2km fra hjemmet vårt i Bærum. Bruker mellom 15 og 30 min på reisevei til jobb, alt ettersom rush. 35 min med kollektivtransport.

Jeg er ikke så bekymret for skolestart og det å kjenne noen fra barnehagen. Det er store skoler og veldig vanlig ikke å kjenne noen i klassen selv om man har gått i barnehage ved nærskolen.

Det jeg lurer på er vel i grunn barnehage nær hjemmet eller nær jobben? Noen innspill?

Nær hjemmet. 

Ved dine fridager, og sykdom så slipper du å levere langt hjemmefra. I tillegg så bygger barnet relasjoner til andre barn nær hjemmet. Stor fordel. 

Anonymkode: aa6c0...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette! 

Anonymkode: 6ec4e...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nær hjemme. Mange gode argumenter i de andre svarene her. Har bhg 2min fra hjemmet mitt og 15min fra jobb. Noe jeg syns er deilig er å få 10-15min alene i bilen før henting! Deilig å kjøre noen min alene etter jobb før jeg henter i bhg i stillhet. Kjipt om de 15min var med ett grinete barn. Eller en pratesjuk 4åring med mye på hjertet. 

Ellers er det jo praktisk om de andre barna i bhg og bor nærme. Slik at vennebesøk osv er i nærheten. 

Anonymkode: 672f6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde barnehage nær jobben. Ikke helt frivillig valgt, det var der vi fikk plass. Det var fordeler med det også, hvis barnet var sykt kunne jeg hente raskt og det var lett å få med seg alle arrangementer (Luciafrokost, FN-dag sommerfest og så videre) siden jeg hadde så kort vei og mistet lite tid på transport. Det var ytterst sjeldent at jeg leverte i barnehagen og ikke skulle til jobben etterpå, men det kommer naturligvis an på type jobb. Sånn jeg ser det er nok største problemet at ungen kan sovne på veien hjem.

Anonymkode: 7b478...f78

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...