Gå til innhold

Dere som stadig klager på at dinosaurene i Jurassic Park ikke har fjær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke tro at jeg må skrive det for dere tullinger igjen. 😩

Å klage på at dinosaurene ikke har fjær er idiotisk fordi:

• Det er INGEN dinosaurer i Jurassic Park
  • De er muterte froskemonstre
  • Frosker har ikke fjær
  • Det kommer veldig tydelig frem
  • Det er bokstavelig talt poenget med historien

Anonymkode: 541c0...39b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Filmene kom jo ut før man visste at dinosaurer hadde fjær også da, det har vel noe med saken å gjøre.. 😄

Anonymkode: 6843a...b6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Filmene kom jo ut før man visste at dinosaurer hadde fjær også da, det har vel noe med saken å gjøre.. 😄

Men tullingene klager allikevel. Både på JP1, oppfølgerne og JW.

Poenget er at de tror det er ekte dinosaurer, og ikke genmanipulerte froskemonstre.

AnonymBruker
Skrevet

Jøss - er det noen som har meninger om dette, bortsett fra i en microsfære? Godt dette nå ble oppklaret! 👍

Anonymkode: 2f630...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men tullingene klager allikevel. Både på JP1, oppfølgerne og JW.

Poenget er at de tror det er ekte dinosaurer, og ikke genmanipulerte froskemonstre.

Ja og uansett er det sykt bra laget på den tiden den første Jurassic Park filmen kom ut i 1993. Husker det godt. Gikk på barneskolen da, og fikk den på videokassett. ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så mange som klager på dette? Tror ikke jeg har sett noen tråder om dette på KG før nå

Anonymkode: f40a4...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

snakk om sutre-tråd...      

Anonymkode: c95ce...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg skal ta det til etterretning. Er vi venner nå?

Anonymkode: 25e62...0b5

Skrevet

Hadde ALLE dinosaurer fjær?

Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Hadde ALLE dinosaurer fjær?

Man er ikke helt sikre, noen vitenskapsfolk mener at alle dinosaurer hadde fjær, andre mener at noen hadde det men ikke alle.

• Liker 2
Skrevet

Har aldri lagt merke til at noen har klaget på det her inne? I åpningsscenen i Jurassic World: Dominion - som er ment til å være satt i sen krittperiode - er det tydelig at både theropoder (kan anta at det er Tyrannosaur, Oviraptor og Giganotosaur vi ser) og pterosaurer har fjær. Det er forklart ganske inngående både i bøkene og filmene at dyrene til Hammond ikke er relle dinosaurer, men en genetisk cocktail av det de kunne finne av fossilt materiale iblandet DNA fra reptiler, fisker og amfibier, og det er vel noe flaggermus-DNA inni der også. I den første boka gjør Henry Wu det veldig klart at det han lager ikke har noe med virkeligheten å gjøre, men om å innfri publikums forventninger - hvordan folk flest (ikke paleontologer) trodde dinosaurer så ut på tidlig 90-tall, og at de skulle se mest mulig skremmende ut. Dette er trukket frem på nytt i Jurassic World hvor Wu sier om genmiksingen: "If their genetic code was pure, many of them would look quite different. But you didn't ask for reality, you asked for more teeth".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ehhh, tror ikke du har sett JP men OK lille venn, la meg break it down for you.

Ingen klager på dette. Og grunnen til det er jo fordi at fra JP3 ("Jurassic Park") så har de fjær. 

JP3 var den første i serien som kom ut etter fjær hos dinosaurer var bekreftet. Lykke til videre med dette poengløse tøvet ditt. ☺️☺️☺️

Anonymkode: ada9f...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Selv om Jurassic Park er basert på en sann historie så er det fortsatt bare film. Hvor mange hadde ønsket å se filmserien om den handlet om en park med kyllinger?

Anonymkode: 34339...07a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om Jurassic Park er basert på en sann historie så er det fortsatt bare film. Hvor mange hadde ønsket å se filmserien om den handlet om en park med kyllinger?

Ehh, jeg er ganske sikker på at jurassic park IKKE er basert på en sann historie🤣 At den er basert på forhistoriske dyr er vel mer riktig å si kanskje.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Bettyspaghetti said:

Ehh, jeg er ganske sikker på at jurassic park IKKE er basert på en sann historie🤣 At den er basert på forhistoriske dyr er vel mer riktig å si kanskje.

Mener å ha lest at kyllinger er i slekt med dinoasurer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ehhh, tror ikke du har sett JP men OK lille venn, la meg break it down for you.

Ingen klager på dette. Og grunnen til det er jo fordi at fra JP3 ("Jurassic Park") så har de fjær. 

JP3 var den første i serien som kom ut etter fjær hos dinosaurer var bekreftet. Lykke til videre med dette poengløse tøvet ditt. ☺️☺️☺️

Anonymkode: ada9f...cc2

Tenk å være så freidig å beskylde andre for å ikke ha sett en film du selv ikke har sett 😅 hvordan klarte du å se JP uten å få med deg at de er genmanipulerte froskemonstre? 🤣

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

at de er genmanipulerte froskemonstre?

Hæ?

Anonymkode: f40a4...c78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mener å ha lest at kyllinger er i slekt med dinoasurer. 

Ja, alle fugler er etterkommere av dinosaurene.

TS har forøvrig helt rett.

Anonymkode: 74c30...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 19.52):

Jeg kan ikke tro at jeg må skrive det for dere tullinger igjen. 😩

Å klage på at dinosaurene ikke har fjær er idiotisk fordi:

• Det er INGEN dinosaurer i Jurassic Park
  • De er muterte froskemonstre
  • Frosker har ikke fjær
  • Det kommer veldig tydelig frem
  • Det er bokstavelig talt poenget med historien

Frosker er amfibier. Huden deres ligner ikke huden til dinosaurene i JP i det hele tatt. Bullshit.

Anonymkode: b4e1f...cfc

Gjest HegeMarie
Skrevet

Jeg sluttet å se Godzilla fordi han ikke har fjær. 

Påskestemning helt fraværende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...