Gå til innhold

Var på visning på leilighet som luktet sykehjem og gammel matos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på visning på leilighet i dag og har kjent en lukt som jeg nesten aldri før har kjent.

Ut ifra navneskiltene var nok mange av beboerne i 70 /80/ 90 årene.

Korridoren utenfor leiligheten luktet sterkt fiskeboller, sykehjem og et eller annet vondt. Luften kunne skjæres med kniv og jeg ble kvalm.

Luften i Leiligheten var mye lettere men det luktet fremdeles sykehjem og gammel syk kropp, selv om leiligheten var nymalt. Det var balansert ventilasjon på kjøkken og bad, og når jeg stod ved siden av ventilen på badet og kjente luften blåse, så kjente jeg luften/ stanken fra korridoren.

Megler opplyste om at det var kullfilter på kjøkkenet, og at alle naboene i brukte kullfilterg

Har jobbet på sykehjem i studiedagene og husker lukten av syk gammel kropp og medikamenter.

Lukten i leiligheten hadde jeg muligens klart å få bort ved å male og bruke ozon maskin, men når stanken blåses gjennom ventilene så ville jeg kjent det hele tiden, og iallfall når jeg kommer ut i korridoren.

Anonymkode: 89587...b39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: a3879...aa4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Hvorfor får jeg bare tullete svar på innlegget mitt? Meningen med innlegget var å fortelle at jeg var på visning på en leilighet der det stinket gammel middag og sykehjem, og jeg forstår ikke hvorfor.

Tenkte kanskje dere hadde noen innspill på hvorfor eller lignende historier.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva er spørsmålet?

Anonymkode: 38257...796

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Hvorfor får jeg bare tullete svar på innlegget mitt? Meningen med innlegget var å fortelle at jeg var på visning på en leilighet der det stinket gammel middag og sykehjem, og jeg forstår ikke hvorfor.

Legg inn et skambud. 

Anonymkode: 750cf...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på sånne steder TS. Hater det! Folk sin matlukt plager meg, og min matlukt plager andre. Kullfilter er bare tull! 

Anonymkode: 971dd...22b

• Nyttig 1
Gjest Lunaris
Skrevet

Herregud så barnslige folk er. Spammer med tullesvar…

Kanskje kan du bruke duftoljer etc. Dynke leiligheten med duftpinner i hvert rom og  - spray. 

Skrevet

Du må vel ikke kjøpe/leie den? 

Jeg hadde styrt unna. Kanskje den forrige eieren døde der og lå der og råtnet. Jeg får sånne tanker i hodet. Da blir det uaktuelt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Meadow skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde styrt unna. Kanskje den forrige eieren døde der og lå der og råtnet. Jeg får sånne tanker i hodet. Da blir det uaktuelt. 

Det lukter ikke fiskeboller av lik da...

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (3 minutter siden):

Leiligheten er til salgs til 2 millioner + fellesgjeld på 343000 så det hadde blitt en billig leilighet på meg.

Den har terrasse på 16 kvadrat med panoramautsikt utover hele byen, men den lukten var veldig kvalmende, og lukten i korridoren utenfor var helt motbydelig.

Jeg sa til megleren at jeg syntes det luktet ubehagelig, og da sa han at det kun luktet i korridoren, men det stemte ikke. 

Jeg tror nok lukten kommer av at det blir brukt kullfilter i hele Borettslaget, og at det har bodd et veldig sykt menneske i leiligheten og at det er lukten av sykdom og medisiner som sitter igjen, selv om veggene har blitt malt og det har blitt lagt nytt gulv på soverommet.

Når megler ringer meg i morgen formiddag kommer jeg til å si at jeg ikke legger inn bud på grunn av lukten.

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Leiligheten er til salgs til 2 millioner + fellesgjeld på 343000 så det hadde blitt en billig leilighet på meg.

Den har terrasse på 16 kvadrat med panoramautsikt utover hele byen, men den lukten var veldig kvalmende, og lukten i korridoren utenfor var helt motbydelig.

Jeg sa til megleren at jeg syntes det luktet ubehagelig, og da sa han at det kun luktet i korridoren, men det stemte ikke. 

Jeg tror nok lukten kommer av at det blir brukt kullfilter i hele Borettslaget, og at det har bodd et veldig sykt menneske i leiligheten og at det er lukten av sykdom og medisiner som sitter igjen, selv om veggene har blitt malt og det har blitt lagt nytt gulv på soverommet.

Når megler ringer meg i morgen formiddag kommer jeg til å si at jeg ikke legger inn bud på grunn av lukten.

Ts 

Forstår at det er synd. Men jeg hadde gjort det samme som deg, hadde ikke orket å bo der dessverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts 

Hm, noe skecthy at de har bytta gulv på soverommet. Kan det være at vedkommende som bodde der, døde der inne?

Anonymkode: e79b1...ed2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Lunaris
Skrevet

Hvis resten av naboene er av den eldre garde, er det ikke noe særlig sted å bo uansett 

AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (1 time siden):

Forstår at det er synd. Men jeg hadde gjort det samme som deg, hadde ikke orket å bo der dessverre. 

Helt enig. Jeg har leid sånne steder og klarer aldri å bli lenge! Bedre å stole på førsteinntrykket. 

Anonymkode: 971dd...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hm, noe skecthy at de har bytta gulv på soverommet. Kan det være at vedkommende som bodde der, døde der inne?

Anonymkode: e79b1...ed2

Det tenkte jeg også.

Hørte om noen som døde og ble liggende i 10 dager i sommervarmen på soverommet, og de pårørende byttet gulvbelegg før de solgte boligen videre.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Du har jo ikke stilt noe spørsmål i HI?

Anonymkode: 68c1e...71d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har jo ikke stilt noe spørsmål i HI?

Anonymkode: 68c1e...71d

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, men hun stilte ikke spørsmålet i HI. Hun var ute etter innspill. 

Anonymkode: e5373...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør styret når ventilasjonsanlegget sist ble rengjort, filter byttet osv. 

Anonymkode: d3ccf...7e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt… eller hvilke innspill vil du egentlig ha? Det lukter i både leilighet og korridor. Høres jo ikke ut som en leilighet du egentlig vil ha når du synes det lukter så fælt. En ting er at vi kan gi råd og tips å få bort lukt i leiligheten, men korridoren er verre. Det er jo ikke noe du alene kan fikse. Kanskje det er lukt fra korridor som siver inn i leiligheten. Dårlig ventiliasjon… Noen kan ha dødd der, isåfall så burde leiligheten vært vasket av profesjonelle som vet hva som må til for å få bort den type lukt, men det måtte jo vært gjort før den ble lagt ut for salg.

Anonymkode: 00900...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 23.43):

Ts 

Hvilken by? Hvis Oslo hadde jeg ikke nølt med å slå til for den prisen. Der vil utsikten være verdt 1 mill alene. Lukt? Da stripper du ned alt av panel og gulv og legger nytt. For den prisen skulle jeg jommen meg tålt litt liklukt. 

Anonymkode: 750cf...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...