Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noe nettsted eller noe annet enn Finn.no hvor en kan finne jobb/sommerjobb til ungdom? Har en på 15 år som ønsker seg en liten jobb etter skole noen ganger i uken/helg eller i sommerferien. Vi kan sikkert gå innom noen aktuelle butikker o.l å spørre dem… men det er kanskje ikke måten å gjøre det på.

Anonymkode: f87fc...4d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Noen som vet om noe nettsted eller noe annet enn Finn.no hvor en kan finne jobb/sommerjobb til ungdom? Har en på 15 år som ønsker seg en liten jobb etter skole noen ganger i uken/helg eller i sommerferien. Vi kan sikkert gå innom noen aktuelle butikker o.l å spørre dem… men det er kanskje ikke måten å gjøre det på.

Gjør henne en tjeneste å la henne gå inn i butikkene ALENE. Vi har hatt en del tilfeller der det er foreldrene som løper rundt å leverer søknader på vegne av barna, de får aldri jobb hos oss eller noen av de andre butikkene i nærheten - for å si det sånn.

Anonymkode: 058a9...658

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gjør henne en tjeneste å la henne gå inn i butikkene ALENE. Vi har hatt en del tilfeller der det er foreldrene som løper rundt å leverer søknader på vegne av barna, de får aldri jobb hos oss eller noen av de andre butikkene i nærheten - for å si det sånn.

Takk for tips. Tenkte først at jeg kunne være med han inn i den første butikken, men det er nok best at han går alene ja. Ser den. Bare tenkte på at det er første gang og at han sikkert vil være usikker på hva han skal si osv. Men vi kan jo øve med han her hjemme i forkant. 
Holder det med søknad eller bør det være med CV? Vi kan sikkert lage en cv selv om det vil være litt mangelfull, er jo naturlig det for en som er så ung.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for tips. Tenkte først at jeg kunne være med han inn i den første butikken, men det er nok best at han går alene ja. Ser den. Bare tenkte på at det er første gang og at han sikkert vil være usikker på hva han skal si osv. Men vi kan jo øve med han her hjemme i forkant. 
Holder det med søknad eller bør det være med CV? Vi kan sikkert lage en cv selv om det vil være litt mangelfull, er jo naturlig det for en som er så ung.

Søknad og CV. Spiller ingen rolle at cv’en er mangelfull, han er jo ung så det har de fleste stor forståelse for :) 

Masse lykke til :) 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor han Bor..Tusenfryd er bra sted for sommerjobb

Anonymkode: 5da64...5d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er det nok, men dessverre bor vi litt for langt unna. Det hadde blitt en ca 9 timers reise til og fra jobb. 😂 Ellers hadde jo det vært en super jobb. 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grøss og gru

Husker selv da jeg var 15-18 og ble med mamma på diverse ærender og hun plutselig kunne finne på å spørre de i kassen (mens jeg stod ved siden av) om de så etter sommervikarer 😅

Anonymkode: bbf8b...982

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grøss og gru

Husker selv da jeg var 15-18 og ble med mamma på diverse ærender og hun plutselig kunne finne på å spørre de i kassen (mens jeg stod ved siden av) om de så etter sommervikarer 😅

Anonymkode: bbf8b...982

Uffda! Det skal jeg ikke finne på å gjøre. 😂

Har nå sett litt på nett og innom forskjellige butikkjeder. Det står på alle jeg har sett til nå at de enten må være fylt 16 eller 18 år. Så det blir sikkert ikke lett å finne noe før han er 16 ser det ut til. Men det er vel bare å lete og søke.

AnonymBruker
Skrevet

For sommerjobb i butikk er dere litt seint ute, det er opplæring i vinterferien og påsken de fleste steder. Men hør om det er mulig å stå på liste hvis noen trekker seg.

Anonymkode: 7e8ea...577

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk nettsidene til kommunen dere bor i. I min kommune har de sommerjobber til ungdom hvor kommunen ansetter.

Anonymkode: 00aa2...9ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk nettsidene til kommunen dere bor i. I min kommune har de sommerjobber til ungdom hvor kommunen ansetter.

Det var en godt tips. Skal sjekke. 👍😊

AnonymBruker
Skrevet

Et alternativ er å gå til din lokale havn. Pleide alltid å være noen båter som trenge mannskap når jeg var yngre 

Anonymkode: 8bc90...1e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et alternativ er å gå til din lokale havn. Pleide alltid å være noen båter som trenge mannskap når jeg var yngre 

Anonymkode: 8bc90...1e3

Tror nok ikke det bare er å gå ned til havnen her. Veldig spredt. 
Da jeg var ung så var det et ungdomshus vi kunne møte opp på til bestemte klokkeslett på sommeren og så fikk vi tildelt forskjellige oppdrag. Husker jeg og noen andre fikk jobb med å male litt i et borettslag. Kjempe kjedelig oppdrag jeg fikk, men tjente jo litt penger. Og det var jo kjekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sjekket nå og fant noe. Men måtte være 16. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er uansett altfor sent å søke nå

Anonymkode: 02f5c...03f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er stor sjanse for at han er altfor sent ute

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er stor sjanse for at han er altfor sent ute

Han er sikkert for sen til sommerjobb, men han ønsker gjerne en jobb ved siden av skolen til høsten. Han viser plutselig så stor interesse og motivasjon for å tjene litt egne penger, så vil gjerne oppmuntre og prøve å hjelpe han litt på vei… ☺️ Finner vi ikke noe nå, så dukker det kanskje opp noe senere. Men kan se ut som det er lettere når han er fylt 16. 

AnonymBruker
Skrevet

Aks eller barnehage, fritidsklubb eller noe innen idretten? 

Vaskejobb i private hjem, barnevakt etc? Hente noens barn på skolen/barnehagen en ettermiddag eller to i uken. 

Male gjerde, vaske og olje terrasse, rydde ut av garasje, gartnerarbeid, hjelpe til med flytting etc for private (gjerne fast pris, ikke timelønn). Heng opp lapp på nærbutikkene. 

Anonymkode: d626a...881

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aks eller barnehage, fritidsklubb eller noe innen idretten? 

Vaskejobb i private hjem, barnevakt etc? Hente noens barn på skolen/barnehagen en ettermiddag eller to i uken. 

Male gjerde, vaske og olje terrasse, rydde ut av garasje, gartnerarbeid, hjelpe til med flytting etc for private (gjerne fast pris, ikke timelønn). Heng opp lapp på nærbutikkene. 

Anonymkode: d626a...881

Det må kanskje bli noe slikt. Her vi bor er det litt for store avstander til barnehager, så det går ikke. 😊 Men mye han kunne gjort, ja. Vi får undersøke litt mer. Høre litt med bekjente også.

AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt arbeidsuke på skolen enda? Arbeidsuke var min første fot inn i arbeidslivet! Etter godt inntrykk fikk jeg fortsette å ha deltidsjobb der, som senere har gitt meg nye jobbmuligheter som ung mye lettere etter litt arbeifserfaring. :) 

Anonymkode: c063f...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...