Gå til innhold

Noen som har studert og vært i foreldrepermisjon samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine erfaringer?

Vurderer å søke på et nettstudie. Det er deltid, men ser ut som man må regne med ca 20t arbeid/lesing i uken. 

Anonymkode: 79ab9...d81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte nettstudie med en liten på 2 mnd ved start. Kasta inn håndkleet etter 1 måned dessverre. 

Anonymkode: 932c3...b02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke rett på foreldrepenger fordi jeg ble gravid rett etter jeg var ferdig med studier og rakk ikke å få jobb og jobbe nok før termin. Derfor tok jeg engangsstønad, meldte jeg meg opp i noen fag og så tok far over hele permisjonen.

Dette hadde jeg ikke gjort med mer krevende studier, da. Hadde absolutt ikke gått da jeg gikk sivilingeniør. Men årsstudium i økonomi og ledelse, det gikk fint. Jeg leste mye mindre enn 20t/uke for å si det sånn😬 Men fikk to Cer så det gikk helt ok.

Det kommer selvfølgelig an på hva slags baby du får. Min var ikke så veldig medgjørlig med duppene, men siden faren var mye hjemme så gikk det greit lell. En del timer gikk i amming da.

Anonymkode: b9df5...034

AnonymBruker
Skrevet

Ammetåke er en realitet vet du. Les om hormonet prolaktin som produseres ved amming og gjør en trøtt (i tillegg til søvnmangelen da..).

Anonymkode: 3032d...af6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ammetåke er en realitet vet du. Les om hormonet prolaktin som produseres ved amming og gjør en trøtt (i tillegg til søvnmangelen da..).

Anonymkode: 3032d...af6

Hehe ja, man får ikke akkurat hjelp av kroppen sånn sett. Hadde ikke gått på et krevende studie og om man trenger å jobbe mye med stoffet for å lære. 

Anonymkode: b9df5...034

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fortsette på fulltidsstudier når babyen er 4 mnd gammel. Her er det pappaen som får permisjonen. Det måtte nesten bli sånn- mest gunstig økonomisk og slikt at begge av oss foreldre for mest mulig tid med babyen.

men det skal sies at jeg har ingenting obligatorisk nesten på mitt studie og det er mye streaming/egen studie så det er veldig fleksibelt. Og veldig greit å fullføre det siste året i normert tid.

Anonymkode: 23388...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fikk to barn samtidig som jeg utdannet meg som sykepleier ☺️. Det var tøft men ikke umulig. Innstilling og prioritering har mye å si, og selvsagt en støttende partner 

Anonymkode: c1f9c...d7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk 2. året på bachelor, men det fungerte ikke - alt for lite søvn så var utslitt hele det første året. Tok permisjon og fortsatte der jeg slapp høsten etter :)

Anonymkode: 14c9f...e46

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mulighet og plan til å skrive masteroppgave. 2 barn senere er den fortsatt ikke levert. Helt sjanseløst 

Anonymkode: 36419...e35

Skrevet

Ja, men kun 10 studiepoeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...