Gå til innhold

Hvor bør vaskerommet ligge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi pusser opp og lurer på plassering av vaskerom. Vi er to voksne og to barnehagebarn. Alternativ 1 er nært soverommene, med egen inngang fra baksiden av huset. Det er praktisk med egen inngang, men vi må gå opp mange trapper og rundt huset for å komme dit. 

alternativ 2 er ganske rett ved inngangsdøren, men da to etasjer unna der vi kler av oss for kvelden. 

hva tenker dere? 

Anonymkode: 5bb97...86f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt nær baderommet dere kommer til å bruke mest. Enten i selve baderommet, eller vegg i vegg. 

AnonymBruker
Skrevet
Viking-girl skrev (21 minutter siden):

Absolutt nær baderommet dere kommer til å bruke mest. Enten i selve baderommet, eller vegg i vegg. 

Ja det er det jeg sliter med. Har vi vaskerommet nær inngangsdøren så er det lett å løfte skitne barn rett inn, men lang avstand å frakte klærne fra soverommene. Hva er verst liksom? Det er jo ikke SÅ mange dager i året de er helt nedgriset etter barnehagen, men når de er det sp er det jo praktisk. 

ts

Anonymkode: 5bb97...86f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vaskerommet ved siden av badet med dør i mellom, det synes jeg er absolutt mest praktisk. Soverommene ligger i samme gang, så det er altså kort vei mellom tre soverom, bad og vaskerom. Med vaskerom vegg-i-vegg med badet blir klær lagt i skittentøyskurven med en gang og rene klær kan hentes mens man er på badet (må tilstå at en del klær ikke kommer lenger). Jeg har plassbygde høyskap på vaskerommet med plass til håndklær og sengetøy i tillegg til benk å brette på, snorer og stor kum med sånn spyleslange. 

Jeg ser fordelen med å ha vaskerom med direkte inngang, men barnehagetiden er jo kort og jeg har aldri savnet det. 

Anonymkode: a57b1...e06

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet

Vaskerom nede, med egen inngang. Klessjakt fra bad oppe (eventuelt soverom). 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskerom i 1 etasje med egen inngang og sjakt fra badet i 2. etasje. Å gå med skittentøy opp og ned er noe herk. Både skitne og rene klær skal dere bruke ved soverommene, som dere har plass der ville jeg absolutt valgt det. Et lite minus for støy da - det går fort i konstruksjonen på huset og bråker overalt - og særlig i rommene rundt.

Anonymkode: 06cc9...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...