Gå til innhold

Hvordan straffer dere partneren når hen har gjort noe galt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare seriøse svar, takk.

Troll, hold dere unna!

Anonymkode: da7f6...332

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags svar er du ute etter? Sex-nekt, inndragelse av lommepenger og ingen fotball på en måned? 

Anonymkode: 7b4c9...115

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville snakket rolig ut med personen, og hvis det ikke funket ville jeg tatt en pause til det roet seg. Og hvis ikke det heller fungerte, og feilen var grov, ville jeg gjort det slutt. Man kommer ingen vei med å skulle "straffe".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at jeg vil «straffe» partner. Men når han ignorerer og avviser meg så sårer det meg utrolig dypt.  Og jeg står helt maktesløs med hva jeg kan gjøre mot det, for da fortsetter han jo bare med ignorering og avvisning. 
Han ønsker ikke egentlig å såre meg, men det er en del av hans innebygde reaksjonsmønster og unnvikende, konfliktskye personlighet. 
Det er ikke at jeg vil «straffe» han, men jeg har enormt behov for at når han gjør det så må jeg kunne si ifra og nå inn til han så han slutter med det. 

Ikke egentlig det du lurte på, det var vel bare at jeg kanskje ha samme behovet som deg. 

Anonymkode: ac366...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Straff fører da ingenting godt med seg. 

Anonymkode: 51702...4fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører skammekroken i 15 min. Funker fjell det, prøv det ut? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å straffe er ikke kjærlighet, det er kontrollerende og dominerende, som ikke hører til i ett sundt forhold.

Gjør han noe galt så sier man ifra at det ikke var greit, at du ikke finner deg i det. Etter dette så vil han vise om han respekterer dine følelser og grenser. Da børr han gjøre det godt igjen og være interessert i hva du føler. Han må også bekrefte at det ikke skal gjenta seg. 

Gjør han ikke dette, børr du vurdere forholdet. Rødt flagg hvis han forsvarer og unnskylder seg.

Det DU ikke syns er greit. Det ER ikke greit. 

Aldri straff ett menneske, sett grenser og forlat menneske om grenser ikke blir respektert. Det er ingen andre alternativ.

Anonymkode: 13f97...cfd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg blir sinna eller lei meg. Så krangler vi, eller diskuterer, alt etter hvor sinna eller lei meg jeg ble, så forklarer han seg og må gjerne si beklager at det ble oppfattet slik, eller unnskyld, og så går livet videre. 

Samme andre veien også. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir forbanna, og viser det. Oppvask følger. Så blir han litt greiere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg straffer aldri partner i den forstand at jeg gjør henne vondt i den hensikt at hun skal føle det slik. Men når det blir for mye mas og urimeligheter, slutter jeg å snakke med henne en uke eller tre. Ikke for å straffe, men fordi jeg rett og slett ikke orker å forholde meg til henne.

Anonymkode: b39a2...9fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg straffer aldri partner i den forstand at jeg gjør henne vondt i den hensikt at hun skal føle det slik. Men når det blir for mye mas og urimeligheter, slutter jeg å snakke med henne en uke eller tre. Ikke for å straffe, men fordi jeg rett og slett ikke orker å forholde meg til henne.

Superusunt. Gå i parterapi.

Anonymkode: 84823...144

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Superusunt. Gå i parterapi.

Anonymkode: 84823...144

Parterapi er primært for parterapeuter og deres lommebøker. Det er nok ytterst sjelden til nytte eller glede for brukerne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herlighet..Stakkars dame, det der er terrorisering av andres følelser og kan ødelegge henne emosjonelt. 

Anonymkode: fbcf9...5a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Useriøst spørsmål krever kun seriøse svar? Du straffer ikke en partner, du diskuterer og renser luften.

Anonymkode: 9e6ed...5dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herlighet..Stakkars dame, det der er terrorisering av andres følelser og kan ødelegge henne emosjonelt. 

Anonymkode: fbcf9...5a6

Nei, det er nok en misforståelse fra din siden. Krangling er mye mer skadelig og sårende enn en liten time out.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis mannen ikke snakka til meg på 3 uker, hadde jeg antatt at forholdet var over. 

Anonymkode: 6f947...328

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Bare seriøse svar, takk.

Troll, hold dere unna!

Hvorfor skal jeg ville straffe min partner? Om enn hun skulle gjort noe "galt", så er ikke jeg så sadistisk at straff er mitt valg av konsekvens.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen ikke snakka til meg på 3 uker, hadde jeg antatt at forholdet var over. 

Anonymkode: 6f947...328

Ingen grunn til å anta det. Det du imidlertid kan anta, er at mas og kjefting er kryptonitt for en realson.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bare seriøse svar, takk.

Troll, hold dere unna!

Hvis jeg hadde hatt en partner jeg må straffe , hadde jeg mistet interessen i han for lengst . Tenker foreldrene hans har tatt seg av oppdragelsen av han . Har mer enn nok med å oppdra barn . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom partneren min skal strafes så forventer jeg at samfunnet tar seg av det. Fengsel eller bot. 

Jeg har selvfølgelig ingen grunn til å straffe mannen min. Hva "galt" tenker du på? 

Enkelte handlinger har jo konsekvenser, men det er ikke straff. Hvis han er utro, ville jeg gått. Ikke som straff, men fordi jeg ønsker ikke å være sammen med en som bedrar. 

Jeg klarer ikke helt å forstå hva "galt" du snakker om. 

Anonymkode: 465aa...75e

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...